Bergamont Contrail 8.0

Bergamont Contrail 8.0

יבואן: רוק אנ רואד www.rockandroad.co.il

מחיר האופניים במבחן: 17,960 ₪








ברגמונט הוא אחד המותגים הגרמנים הוותיקים והידועים באירופה עם ותק של למעלה מ 20 שנים בתחום. מטה חברה ממוקם בהמבורג ומשם הם הצליחו להתברג כאחד מהמותגים המובילים ביבשת. היצרן מציע מגוון רב של סוגי אופנים, החל מאופני עיר, אופניים חשמליים, כביש ואופני שטח כמובן שלשמם התכנסו. בספטמבר 2014, המותג הגרמני נחת לראשונה בין דפיו הווירטואליים של המגזין עם דגם סופר מרתון העונה לשם Fastlane 9.4. לאלו שאינם עוקבים אחרינו באופן הדוק נספר כי המותג הגרמני הוותיק אך האלמוני בישראל, עשה חיל אצלנו ודגם ה- Fastlane הצליחו להרשים מאוד את אחד הבוחנים הוותיקים שלנו. כשברקע רף ציפיות גבוה, ניגשנו לבחון הפעם את אופני השבילים בגרסת ה-29 של היצרן, ה Contrail 8.0 אותו קיבלנו מהיבואן רוק & רוד. הדגם בנוי משלדה היברידית, משולש קדמי מקרבון ומשולש אחורי מאלומיניום. השלדה מצוידת במתלה ציר יחיד בתצורת 4 זרועות המייצר מהלך של 120 מ"מ ועונה לשם השיווקי X-Link. מראה השלדה נקי ועדכני ויחד עם צבע שחור המט של הדגם הנבחן, קיבלנו שלדה יפיפה שיכולה לסובב ראשים כבר במגרש החניה. 



 

 


Highlights
  • משולש קדמי מקרבון ומשולש אחורי מאלומיניום
  • מתלה X-Link, ציר יחיד בתצורת ארבע זרועות
  • מהלך מתלים 120 מ"מ
  • אורך צינור עליון 595 מ"מ
  • זווית צינור ראש 69.5 מעלות
  • זווית צינור כיסא 74 מעלות
  • משקל: 12.6 ק"ג ללא פדלים
 (*) הנתונים הם למידת מדיום


 

 

חלקים בולטים
דגם ה-0.8 של ה- Contrail מגיע עם בולמי Fox CTD מלפנים ומאחור. הבולם האחורי תפקד היטב אך הבולם הקדמי ממשיך לצערנו את הרושם הבינוני שמזלגות ברמת הבסיס של פוקס משאירים כבר מספר שנים. מערכת ההינע מורכבת מקיט של Sram X0 / X9 המצוינים בסטנדרט 10 הילוכים, בגזרת המעצורים ה Shimano SLX הפשוטים עושים עבודה סופר יעילה. הContrail  מציעים  גלגלים דיי בסיסיים העטופים בצמיגי Schalbe Nobby Nic  קלילים ועדינים, כידון צר מידי באורך 720 מ"מ (אותו החלפנו במהלך המבחן באחד באורך 770 מ"מ) וסטם באורך 100 מ"מ שגרם לנו לרצות לזמן את מנהל המוצר של החברה לשיחה צפופה. אנו כמובן ממליצים בחום להחליפו באחד שתואם יותר את ייעוד האופניים. לצערנו הדגם לא מגיע עם מוט אוכף מתכוון כמתבקש , עובדה שלא משאירה ברירה אלא לשדרג לאחד במעמד הקניה כדי לנצל את יכולת אופניים מבלי לתרגל עצירות לצורך כיוון גובה האוכף.



 





על השביל
למידת מדיום, אורך הצינור העליון של הדגם הוא 595 מ"מ, נתון ממוצע למידה אך אורך צינור כיסא של 470 מ"מ יכול להיות קצר מדי עבור חלק מהרוכבים במידה זו. זוויות ראש של 69 מעלות וזווית כיסא של 74 מעלות של ה Contrail 8.0 מיצרים גיאומטריה וורסטילית מאוד לאופני שבילים המיועדים לרוכב המקומי. בקטעי דיווש האופנים הרגישו מאוד נמרצים והגיבו היטב לכל מכת פדל. בעליות טכניות, המתלה יצר עקיבה מעולה על הסלעים וסיפק אחיזה מצוינת גם בתנאי שטח מאתגרים במיוחד. בטיפוס "קירות" הפוקס עם ה 120 מ"מ מלפנים הרגיש מאוזן מאוד עם החלק האחורי, הגלגל הקדמי יצר אחיזה מעולה ללא צורך בהקצנת שפת הגוף מצדנו. ככלל מהלך מתלים של 120 מ"מ מהווה לטעמינו נקודת איזון מעולה לאופני שבילים המיועדים למנעד הסגנונות שבין רכיבה טכנית לבין רכיבות עומק ארוכות כפי שמציעים השבילים המקומיים. בירידות, בסיס הגלגלים הארוך יחסית  (1142מ"מ) לא הוריד במאום מהפאן שהאופניים מייצרים בסינגלים בעלי שיפוע שלילי.




 




מתלה ה- X-Link ביצע עבודתו בצורה טובה תוך ספיגת המכות ללא כל טריקה מצד הבולם האחורי. עבודת הגיהוץ הטובה לא נפקדה גם במהמורות קטנות והמתלה ספג אותם בקלילות תוך מתן תחושה מפנקת יחסית. קשיחות השלדה והמתלה ששודך לה עשו עבודה מצוינת הן במעטפת הביטחון שהם מייצרים והן בבליעת מכשולים גדולים שהרגישו מאוד "קטנים". לאבזור האופנים אנו חייבים לזקוף שתי נקודות חובה, הראשונה היא הבולם הקדמי. לצערנו, ברמת הבסיס של פוקס, ביצועי השיכוך אינם טובים מספיק והם מכבידים לעיתים על הביצועים הטובים של האופנים. נקודה שניה שהיא פחות קריטית בעבור רוכבים מסוימים אך עדין שווה לציין אותה היא המעביר הקדמי והמצאות של שתי פלטות בקראנק. חלק מהיצרנים (אירופאים בעיקר) עדין משדכים לאופני שבילים מעביר קדמי ופלטה נוספת, לטעמינו לפחות עבור קטגוריה זו, פלטה אחת וללא מעביר קדמי יהפכו את האופנים לקלים ולמהנים יותר. ללא פדלים ומוט האוכף המתכוון, האופנים שוקלים כ 12.6 ק"ג. נתון טוב למדי ביחס מחיר/משקל של האופנים.


 

 


סיכום
ברמת המחיר של ה Contrail 8.0 ישנם לא מעט יצרנים שמתחרים על תשומת לב של הרוכב כך שלדגם הנבחן יש תחרות רצינית מאוד. לזכות ה Contrail 8.0 אפשר לזקוף חבילה אטרקטיבית שמספקת ביצועים טובים מאוד עם משולש קדמי מקרבון, מתלה מצוין ועבודת שיכוך מעולה. בכל תאי השטח בהם בחנו את האופנים, למעט בולם קדמי בינוני בביצועים וסטם ארוך מדי, מצאנו כי ה Contrail 8.0 יהיו שידוך מצוין לכל רוכב שבילים.





 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם