מבחן לילה – פנס כידון SPECIALIZED FLUX EXPERT

מבחן לילה – פנס כידון SPECIALIZED FLUX EXPERT
מחיר – 1395 ₪

יבואן – מצמן את מירוץ 






עם כניסתם של פנסי הלד לפני כמה שנים ויציאתם אל האור של יצרנים סיניים המוכרים את מרכולתם בזול ולפעמים אף באיכות סבירה, נראה היה שחלה ירידה משמעותית בצריכת הפנסים ממותגי הפרימיום דוגמת אקספוז'ר, דינוטה, נייט-ריידר, לופין ואחרים. בפועל, קיים עדיין ביקוש ער לפנסי הפרימיום, אם מצד רוכבים שנדבקו בחיידק דרך שימוש בפנסים הסיניים והחליטו לעבור הלאה מסיבות שונות (שדרגת, בעיות אמינות לאורך זמן), ואם מצד רוכבים מקצוענים שלא מוכנים בכלל לשמוע על האופציות הזולה מסיבות שונות (קנייה ממותג ללא 'אבא', חשש מבעיות אמינות, פלצנות).
בכל מקרה, יצרניות פנסי הפרימיום הבינו שכדי לשרוד צריך לנצח את המחיר הזול דרך אבטחת איכות קפדנית וטכנולוגיה, קרי – שימוש בנורות ומעגלים מהשורה הראשונה, פיזור אור נבון באמצעות רפלקטורים חכמים, זמן סוללה ארוך ואמצעים לטעינה מהירה, וכמובן , פיצ'רים מיוחדים – כל יצרן והגימיקים שלו.
לרשימה המאד מכובדת של פנסי הפרימיום הצטרפה לאחרונה חברת הענק ספשלייזד המציעה מספר דגמים מסדרת ה FLUX. למבחן קיבלנו את דגם העל FLUX EXPERT  איתו יצאנו לשוטט בעיר וביער.
 
דיסקליימר – עולם פנסי הרכיבה הוא גן עדן לגיקים טכנולוגיים, אם אתם כאלה, הפיסקה הבאה מיועדת לכם, אם לא, אפשר לדלג ללא חשש לסעיפים הבאים  ולקליפ הקצר המתאר את השימוש, הפיצ'רים והאלומות השונות.






 
מפרט טכני
משקל: כולל מתקן כידון ושלט 295 גרם
מידות: בקירוב - 9סמ רוחב, 5סמ גובה, 5סמ עומק
נורות: 3 נורות מדגם Cree XP-G2 cool white LEDs (R5 bin)  - כל נורה מכוונת לעבוד ב 200 או 400 לומנס.
עצמת אור : 400-1200 לומנס
רפלקטורים: שתי נורות הצד מכוונות לתאורת הקרקע שלפנינו, הנורה המרכזית מכוונת כאור גבוה.
מצבי תאורה: עצמה מלאה (עם/בלי אור גבוה 800/1200 לומנס), עצמה נמוכה (עם/בלי אור גבוה 400/600 לומנס), פולס * 2 , ניצנוץ * 2.
עוד פיצ'רים: צופר אור (הבהוב חירום), מעבר מהיר לעצמה מלאה.
זמן תאורה: עצמה מלאה 1:45 שעות, עצמה נמוכה 6 שעות,  נצנץ 20 שעות.
סוללות: 2 סוללות 2600mAh   (מדגם 18650, ללא אפשרות החלפה עצמאית) – סה"כ 5200 mAh
זמן טעינה ע"י המטען המצורף (2.1 אמפר, V5): 3 שעות עד ל 90% טעינה,  שעה נוספת ל 10% הנותרים.
זמן טעינה מפורט USB של מחשב (0.5 אמפר) : 12 שעות עד ל 90% טעינה,  שעה ורבע נוספת ל 10% הנותרים.
ולסיום: שלט לתפעול כל מצביי התאורה הנ"ל, כבל USB לטעינה, מתקן כידון קבוע המאפשר שליפה מהירה של הפנס עצמו, וכמובן הבטחה לעמידה בסטנדרט  הגנה מפגעי מזג אויר (טוב  לאבק ולגשם, לא בנוי לצלילה חופשית לתוך שלולית).
       

הרכבה
עם הוצאת הפריטים מאריזת הקרטון גילינו שחוברת ההדרכה מקורית בצורה מפתיעה. מישהו בספשלייזד חשב ירוק והחליט לחסוך בנייר, כך שבמקום לייצר מספר גרסאות במספר שפות, קיבלנו את כל הוראות התפעול בציורים בלבד וללא מילים. צעד מבורך תיאורטית, אך כשמדובר בניסיון להבין איך לתפעל 8 מצבי תאורה ועוד כמה גימיקים זה קצת מאתגר... טוב על מי אנחנו עובדים – אף אחד לא באמת קורא את החוברות האלה.





 

הפנס שנראה מרשים ועוצמתי הוא לא מהקלים בז'אנר, אך הוא כולל ביחידה אחת גם את הסוללות. התקנת מתקן הכידון במיקום אופטימלי לפני הסטם היתה פשוטה ואינטואיטיבית והצריכה שימוש במפתח האלן המצורף. יש לקחת בחשבון שרוכב בעל יותר מזוג אופניים אחד לרכיבות לילה יצטרך להשקיע כמה דקות בפירוק והרכבה בכל החלפה. כדי להתקינו יש להחליקו על גבי מתקן הכידון ולסובב קלות עד ישמע הקליק, לחיצה על מנגנון השחרור שבמתקן תאפשר את שליפתו – בשני המקרים מדובר על שניות.
נותר רק לכוון את האלומה כך ששתי נורות האורות הנמוכים אכן יכוונו אל הקרקע ולחזק את ברגיי המתקן.
אחרון חביב הוא השלט המציג שני כפתורים מוארים (אחד לבחירת מצב עוצמה והשני לברירת אור גבוה), זה מתחבר באמצעות כניסת מיני USB  לפנס, ומחוזק לכידון באזור הגריפ ע"י חבק משלו.




 


בשימוש
במהלך רכיבת לילה בעיר ובפארקים לא מצאנו סיבה להשתמש בעצמה חזקה יותר מהעצמה ההנמוכה העושה שימוש בלדים המכוונים אל הקרקע (400 לומנס). מצב זה היה מספק לרכיבה מהירה ואין ספק שהבאים ממולנו בירכו על כך שהאור החזק אינו מסנוור אותם (אגב, אחת הרעות החולות של פריצת הפנסים הסיניים לחיינו). השימוש בפיצ'ר "צופר האור" ע"י לחיצה מהירה על כפתור האור הגבוה התגלה כמאכזב מעט, לפעמים זה הצליח, כלומר הפיק הבהוב עצבני, לפעמים פחות,  כלומר במקום הבהוב העלנו והורדנו את האור הגבוה. לחיצה ארוכה יותר על הכפתור העבירה אותנו, כמתוכנן, למצב עצמה גבוהה.
בעת רכיבת לילה בשטח ובמקומות חסרי תאורה לחלוטין, התגלה כוחו האמיתי של הפנס, הפיזור שלו פשוט מדהים! ללא נקודות מתות, או שינויי עצמה. בשטח העדפנו להשתמש במצב עצמה גבוהה/ אורות נמוכים (800 לומנס)  עד למצבים בהם רצינו את מלוא העצמה ע"י הוספת האור הגבוה (1200 לומנס), למשל בכניסה לסינגל או במקום בו רצינו להעיף מבט למרחק גדול יותר.
ברכיבת השטח הראשונה הורגש נדנוד קל מהפנס על גבי המתקן – הדבר פתיר ע"י שימוש בגומייה משרדית או או-רינג על צינור מתקן הכידון המאפשרת הידוק טוב יותר של הפנס. (אגב, ספשלייזד קיבלו ביקורות דומות והזדרזו להוסיף או-רינג לחבילה).
בסיום המבחן שמחנו גם לגלות שהפנס עמד בהצלחה יתרה בזמניי הטעינה והשימוש כפי שהוגדרו ע"י היצרן.






 
לסיכום:  אין ספק שאכן מדובר במוצר פרימיום ללקוחות שיידעו להאריך את איכות ופיזור האור, את המבנה החסון שלו, ואת היצע הפיצ'רים ההופך אותו לבן לוויה מושלם לרוכב העירוני החוטא גם בדרכי עפר כפריות. למי שעיקר רכיבות הלילה שלו נעשות בתוואי שטח יותר אתגרי נמליץ בחום להוסיף פנס ראש לחבילה.







 
יותר: פיזור אור, עצמה, שליפה מהירה לפנס, טעינה מהירה, מבנה חסון.
פחות: רעידות בשטח (פתיר), מתקן כידון ללא שליפה מהירה, החלפת סוללות עצמאית לא אפשרית.

 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם