Niner Jet 9 RDO

 #9 מרץ 2015     שטח   
Race Day Optional – Niner Jet 9 RDO
 
יבואן: ריסייקלס
www.recycles.co.il

מחיר האופניים במבחן: 29,749  ₪ באתר www.recycles.co.il






גם לבוחני אופניים ותיקים ולמודי קרבות כמונו לא מזדמן לעיתים קרובות לרכוב על אופניים ברמת האבזור שריסייקלס העמידו לרשותנו במבחן זה. אז נכון, אף אחד מאתנו לא באמת מתאמן לפודיום באפיק ישראל והאמת שאנחנו לא מחשיבים עצמנו כרוכבי XC דגולים במיוחד, אבל XTR 11 הילוכים 2015, גלגלי Wide Lighting המדוברים שלAmerican Classic , ועוד משודכים לשלדת הקצה של ניינר בתצורת שבילים לייט עם בולם 120 מ"מ מלפנים, אנחנו בעניין ועוד איך בעניין!








אבל כל דבר בזמנו, ברשותכם נחזור להתחלה, Niner, החברה שהוקמה כדי לייצור אופני 29 אינץ' (ובינתם לא חרגה מהמטרה הזו), מייצרת מגוון עשיר במיוחד של אופני 29, החל מאופני גראבל וסייקלו-קרוס, דרך אופנים קשיחי זנב מכרומולי ועד אופני AM/ Enduro מעודכנים בעלי מהלך נדיב של 150 מ"מ. באמצע הליין הזה ואולי כיהלום שבכתר של המותג האמריקאי נמצאים ה-Jet 9 בגרסת ה RDO. דגם מבוסס שלדת קרבון מלאה מתומכת שרשרת ועד צינור ראש, קלה וקשיחה מאחותה ה Jet 9 Carbon ה"רגילה" עם משולש אחורי עשוי אלומיניום.  הJet  מתהדרים ב 100 מ"מ מהלך על מתלה CVA (מתלה בעל שני חוליות קצרות, קרוב רחוק של ה VPP, ה DW link ואחרים דומים) האמור לייצר יעילות דיווש מוגברת יחד עם פלאשיות במידה מספקת. מצד אחד באתר של החברה, ניינר מתארת  את הJet9 RDO  כספינת דגל הקרוס קאנטרי של החברה, ומצד שני בראיונות שקראנו עם מנהלי המוצר של ניינר, הם מודים בפה מלא שחלק לא מבוטל משלדות ה RDO (Race Day Optimized) כלל לא מגיעות לראות קו זינוק של מרוץ כלשהו, אלא משמשים כאופני שבילים יעילים וקלים במיוחד. זה בדיוק המתאר בו אנחנו רכבנו עליהם, רכיבות שבילים ארוכות, חזקות ומלאות בסינגלים זורמים וטכניים במידה הגיונית.




 

Highlights
  • שלדת קרבון מלאה  RDO קלה וקשיחה
  • מתלה CVA שכל חלקיו מקרבון המספק  100 מ"מ
  • מערכת הינע מלאה ובלמים Shimano XTR 11 הילוכים
  • זווית צינור ראש 70.5 מעלות
  • זווית צינור כסא 74.5 מעלות
  • אורך תומכות שרשרת 455 מ"מ
  • משקל "רטוב" - כולל פדלים – 11.3 ק"ג
 (*) הנתונים הם למידת מדיום






חלקים בולטים
טוב, במקרה של הניינר, כמעט כל החלקים בולטים, החל משלדת הקרבון כמובן שעשויה ברמת גימור גבוהה מאוד, צביעה איכותית ונאה מאוד, ולמרות שחלק משותפי הרכיבה שלנו חולקים עלינו אנחנו חושבים שמדובר באופניים אסתטיים למדי. ה Jet9 אובזרו ע"י היבואן המקומי במיטב הקולקציה של שימאנו לעונת חורף 2015, מערכת XTR  1x11 הילוכים מכנית (בשונה מהמערכת האלקטרונית שנסקרה כאן במגזין) האמורה לספק את התשובה ההולמת למערכות 11 ההילוכים של התאגיד המתחרה. גם המעצורים שחוברו לכידון הקרבון הממותג RDO היו ברמת XTR של היצרן היפני, דווקא כאן למען האמת היינו מעדיפים את דגם הטרייל הכבד יותר, המאפשר כיוונון מרחק ידית חיצוני לעומת דגם ה XC הסגפני שנבחר לחבילה.







ההפתעה וההיילייט המרכזי בסט-אפ של הניינר היו הגלגלים, מדובר בסט גלגלי  Wide Lightning מבית אמריקן קלאסיק, סט גלגלים מבוסס על חישוקים רחבים באופן קיצוני לשימוש המיועד (29 מ"מ רוחב פנימי לגלגלי שבילים \ XC !!!) ועם זאת קלים מאוד, כ-1600 גרם לסט גלגלים שלם, נתון די מדהים לגלגלי 29 מאלומניום. היתרון המהותי של החישוקים הרחבים הוא שצמיגים "נפתחים" עליהם בצורה רחבה יותר, כך שצמיגי הקרוסמארק 2.1 שהורכבו על הניינר הרגישו בפועל יותר כמו צמיגי 2.25 המורכבים על חישוקים ברוחב סטנדרטי. לאורך כל המבחן הגלגלים הרגישו מוצקים וקשיחים ונשארו ישרים לחלוטין גם לאחר מספר רכיבות טכניות למדי. (הגלגלים נמצאים במבחן ארוך טווח במגזין, סקירה מעמיקה תפורסם בקרוב)







על השביל
לאחר מספר כיוונונים והתאמות לסגנון הרכיבה בחנות היבואן (סטם קצר יותר וכידון רחב יותר, כרגיל), יצאנו לשבילים עם קצת פחות אופניים (מהלך/משקל) ממה שאנו רגילים ביום יום. התחושה הראשונית מהניינר היא מ-ה-י-ר-ו-ת, המשקל הכולל הנמוך יחד עם סט הגלגלים הקל במיוחד מייצרים אופניים שאוהבים להאיץ מהמקום וביציאה מסיבובים ומשמרים מהירות היטב בעליות גם אלו המלאות מכשולים.
תנוחת הרכיבה על הניינר הרגישה לנו טבעית למדי, ציפינו לקוקפיט ארוך משמעותית כמיטב מסורת ה"כדי לטפס ביעילות צריך לשכב על הסטם", אך באופן מפתיע הכל הרגיש רגיל למדי וכבר מהסינגלים הראשונים (בעלייה ובירידה) הרגשנו בבית. 









אין ספק שהJet9 RDO  הם אופני עליות משובחים, כל מכת פדל מתרגמת מיידית לתנועה קדימה ע"י השילדה הקשיחה והמתלה היעיל של ניינר (למעט עליות כביש, לא מצאנו טעם להוציא את בולם הפוקס ממצב הפתוח שלו) וכמעט בכל עליה מצאנו עצמנו דוחפים הילוך גבוה יותר מאשר על אופנינו הפרטיים. גם בעליות טכניות הניינר זרחו ומתלה ה CVA סיפק אחיזה מעולה, עם עזרה לא מבוטלת של החישוק הרחב של הקלסיקה האמריקאית ש"פרש" באופן אופטימלי את הצמיג האחורי.







כאשר הגיע הזמן להוריד את האוכף (כן, גם על Jet הרכבנו מוט אוכף מתכוון, ואנחנו ממליצים זאת לכל רוכב שרוכב בסינגלים ואינו מתחרה XC) ולתקוף סינגלים בירידה התגלתה תמונה מעט יותר מורכבת. מחד, הניינר התמודדו היטב עם כל מה שנקרה בדרכם (כולל כמה סינגלים ומעברים שהשתיקה יפה להם על אופני 100 מ"מ מקרבון), וזאת באופן לא מבוטל בזכות ה revelation  המצוין של רוקס שוקס מלפנים שמילא היטב את תפקידו וניצל נכון את 120 המ"מ שלו, מאידך (גם אם לא מקובל לומר זאת), הם עשו זאת בצורה מעט חסרת מעוף ובלי המון פאן פאקטור. להערכתנו השילוב של אורך תומכות השרשרת יחד עם זווית ראש יחסית תלולה יצר אופניים שאינם נוחים במיוחד ל"משיכה" או להקפצה מעבר לאבנים. ובהתאם לנתוני הגאומטריה גם התקשנו קצת יותר מהרגיל בסינגלים התלולים והצפופים יותר. הניינר פיצו במשהו על חוסר הזריזות בכך שלאחר שכבר הצלחנו להחלץ מהסיבוב או המעבר הטכני, שני פידולים חזקים הספיקו כדי להחזיר אותנו למהירות שיוט גבוהה.







סיכום
קשה לומר על אופניים במחיר הכולל חמש ספרות שהראשונה בהן היא 2 שהתמורה שלהם לכסף גבוהה במיוחד, אבל זה בדיוק מה שהניינר מספקים, חבילת חלקים די מדהימה מחוברת לשלדה מאוד מוצלחת לז'אנר המיועד מייצרת חבילה שאין בה צורך לשדרג כלום כדי להיות תחרותיים במירוצי מרתון מצד אחד ולהנות מרכיבות סינגלים טכניות למדי מצד שני.
הניינר יתאימו היטב לרוכב המחפש אופניים יעילים, נוחים מאוד לרכיבות ארוכות שעדיין מאפשרים צליחת מכשולים טכניים בעליה ובירידה בקלות יחסית, ה RDO פחות יתאימו לרוכבים המחפשים "לשחק" על האופניים ושמוקד הרכיבה שלהם הוא השתובבות בסינגלים טכניים.




 
Niner    עדי בלן    אלון רון    Jet 9 RDO   

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם