גלגלי American Classics Wide Lightning 29

American Classics Wide Lightning 29

יבואן- אדסטיק
מחיר- 4250 ₪

 






לאחר גישושים וניסיונות יבוא של גורמים מסחריים שונים מענף האופניים המקומי, חברת אדסטיק (Joe's No Flat) החלה בייבוא ובשיווק רשמי של American Classics אחד ממותגי הגלגלים הוותיקים והמוכרים בעולם. המותג האמריקאי אשר נוסדה על ידי BILL SHOOK ורעייתו ELLEN CAST כחברה לייצור גלגלים כבר בשנת 1982 נשאר נאמן בקנאות ובאופן מפתיע יש לומר גם אחרי 33 שנה של פעילות, אך ורק לגלגלים. American Classics מציעים מגוון גדול מאוד של דגמי גלגלים לשטח ולכביש, רובם מתאפיינים בפיתוח מתקדם, משקלים קלים לרוב ומעל הכל בתמורה מעולה למחיר.








לפני כשלושה חודשים קיבלנו מהיבואן החדש סט של ה- Wide Lightning, הדגם הידוע ביותר של המותג, עם ייעוד מוגדר הנע בין XC תחרותי לאנדורו אגרסיבי. הסט מתבסס על חישוקי אלומיניום ברוחב פנימי של יותר מ 29 מ"מ ובמשקל שערורייתי של 1560 גרם לסט גלגלי 29, משקל הלקוח מעולם גלגלי הקרבון היוקרתיים. מי שעוקב אחרי טרנדים בעולם אופני ההרים, לא יכול היה להתעלם מהמגמה של יצרנים רבים ללכת על סטים מבוססי חישוקים רחבים במיוחד, 25מ"מ וצפונה. חישוקים ש"פותחים" את הצמיגים באופן קיצוני, יוצרים שטח מגע גדול יותר עם הקרקע ומאפשרים שימוש בצמיגים צרים וקלים יותר לייעוד המוגדר. ה- Wide Lightning שהושקו כבר ב-2014 והרימו גבות רבות לנוכח הרוחב הפנימי שהציגו, הם למעשה הנביא/ מבשר הז'אנר.





 
נתונים טכניים:
יעוד: XC תחרותי עד אנדורו
משקל: 1560גרם ל-29
חישוקים: אלומיניום כולל איטום טיובלס בסרט מובנה.
מידות: רוחב  חיצוני 32 מ"מ, רוחב פנימי 29.3 מ"מ, גובה/ חתך 22 מ"מ
חישורים: 32 חישורים סטנדרטיים של אמריקן קלאסיק, עובי משתנה 1.8-2, ניפלים רגילים
צירי גלגל: 15 מ"מ מלפנים, 12/142 מאחור במבחן, זמין בכל הצורות המקובלות.
זמינות ותאימות: 29 או 27.5, דרייבר קסטה XD למערכות 11 הילוכים של סראם, דרייבר קסטה לשימנו 10 או 11 הילוכים.





 

על השביל:
במהלך שלושה חודשי המבחן הגלגלים נסקרו בסגנונות רכיבה שונים, הן ב XC מרתון כולל תחרות סטייג'ם רב יומית על אופני XC תחרותיים, והן במתארי AM/ אנדורו על אופני 29 אגרסיביים וארוכי מהלך. ה- Wide Lightning מוגדרים כסט טיובלס וככאלה הם מגיעים אטומים בפס אטימה ייעודי של היצרן וונטיל טיובלס באנודייז אדום ישר מהקופסא.
התקנת הצמיגים על החישוקים היא מהקלות בהם התנסנו, בכל הצמיגים שהתקנו על הגלגלים לא נדרשה יותר ממשאבת רצפה רגילה על מנת להרים את הצמיגים. המראה של צמיג 2.3 שתופס ממדים של צמיג פאט בייק אחרי שהוא מתיישב על החישוק דרש הכנה פסיכולוגית מוקדמת לנוכח המראה המפחיד המתקבל, אבל צמיג ברוחב 1.9 נראה ומרגיש כמו צמיג 2.25, פיקס! הקלישאה המקובלת אומרת שחישוק רחב במיוחד משנה את תכונותיו ה"מולדות" של הצמיג, אנו חייבים להודות שלא מצאנו סימוכין לתאוריה הדארווינית הזאת.








הגלגלים פתחו כאמור את הצמיגים ובכל סוגי התכסית והסגנונות בהם רכבנו על צמיגים שונים מצאנו רק יתרונות, בדמות אחיזה טובה יותר, אפשרות להורדת לחץ במתארים מסוימים, וברוב המקרים גלגול טוב יותר. חייבים לקחת בחשבון את אלמנט הפחתת המשקל בצמיגים, אם בחישוק" רגיל" היינו משתמשים בצמיג ברוחב 2.2, הפעם אנחנו משתמשים בצמיג 1.9, מקבלים התנהגות דומה והפרש ניכר במשקל, כבר שווה.
ככלל הגלגלים הרגישו מאוד קשיחים ויעילים עם תגובתיות טובה להאצות וספיגת זעזועים מרשימה בקטעים של מהמורות/ גינות סלעים ודרכי מדבר רצופות אבנים. הנאבה אמנם לא מוגדרת כנאבת עלית בגלל מספר המגרעות הנמוך ופריילוף מפלדה, אך לא הרגשנו נחיתות משמעותית מול נאבות עם מספר מגרעות תלת ספרתי ועם פריילוף עשוי אלומיניום צבעוני (וסכנת הדבקות של קסטות זולות).








עמידות:
תכלס, זה מה שמעניין את כולנו לא? כאן אנחנו חייבים להודות שהתחלנו את המבחן סקפטיים מאוד, ניסיוננו מראה שהצהרות היצרנים בכל הנוגע לחוזק ביחס למשקל, במקרה הטוב תופסות בתוך גבולות הבריפים השיווקיים ותו לא. במקרה של ה- Wide Lightning ניסיוננו היה לנו לרועץ, ואנו נאלצים לאכול את הכובע (אבל בכיף...). לאחר שלושה חודשי שימוש אינטנסיביים ביותר לא נדרשנו אפילו לחיזוק החישורים, הגלגלים ישרים, נקיים לחלוטין מדנטים ובאופן כללי מסבים לנו אושר רב בכל עלייה.


 





סיכום:
אמריקן קלאסיק הצהירו ביומרה רבה שה- Wide Lightning הם גלגלי ה- One for All, סט גלגלים אחד שיתאים לאפיק ישראל, לתחרויות של עירא באימבא, ולטיול אנדורו באלפים. אחרי שלושה חודשי מבחן הגלגלים האלה הוכיחו באופן המושלם ביותר את הטענה.
עם משקלם הקיצוני, הפרופיל הסופר רחב שלהם שמאפשר להוציא את מיטב האחיזה מכל צמיג, ה- Wide Lightning הם אחד מהגלגלים הוורסטיליים ביותר עליהם רכבנו. אם מוסיפים לכך את תג המחיר הנוח יחסית שלהם אנו לא מוצאים כל שאיפה "להתקדם" לגלגלים סופר לאקשורי מקרבון.


אנו נמשיך לבחון את תפקודם ועמידותם ונפרסם מסקנות נוספות בהמשך.
.

 





יותר: רוחב/ אחיזה, יכולת לרכב בלחצים נמוכים, משקל משקל משקל!
 
פחות: אנשים בעלי כושר גופני גבוה שיעברו ל- Wide Lightning, עלולים לאבד את חבריהם.

 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם