Charge Cooker SS- סס"ר לכל פועל


Charge Cooker SS

סס"ר לכל פועל

מחיר: 3249 ₪ באתר ריסייקלס
יבואן: ריסיילקס

 
 
 




דיסקליימר: כותב שורות אלה מבקש להבהיר לקוראים כי תוצאות מבחן זה מבוססות על חוות דעתו הסובייקטיבית וחוויותיו האישיות בלבד ואין לראות בהן משום קביעה נחרצת שאין עליה עוררין.
 
עד לפני זמן לא רב היו אופניים חדי הילוך (להלן ס"ס), כל שכן אופנים חדי הילוך – נעדרי שיכוך (להלן סס"ר- סינגל ספיד ריג'ד), נחלתם הכמעט בלעדית של קומץ משוגעים לדבר שלו היית מבקש על ידי מי שאינו בבראנז'ה להגדירם, סביר שהיו מקוטלגים כ-תימהוניים-מתבודדים-אנטי סוציאליים-מתנשאים. אך רבים מאלו שהרהיבו עוז לקרוא תיגר על הפרדיגמות השגויות מיסודן הללו וטיפסו על סיפונו של זוג כזה, גילו חיש מהר שהתימהונות וההתנשאות לכאורה, אינן מגיעות ממקום של מיזנתרופיות חלילה, אלא נובעות מן הסיבה הפשוטה להפליא שרכיבה על סס"ר פשוט מכניסה את הרוכב למצב כמו-טראנסי שכזה, מצב של ריכוז עילאי והנאה כל כך צרופה, עד כי שוכח הוא (לא תמיד בסדר הזה) את המשכנתא, הפצצה האיראנית וחבריו לרכיבה.
עוד ועוד רוכבים מגלים שההנאה הזו שמספקים האופניים הספרטאנים והפשוטים להפליא הללו לא מחייבת איזה יכולות גופניות יוצאות דופן או ניסיון רכיבה ייחודי וכל אחד, עת יבחר את השלדה המתאימה עבורו ויחס ההעברה המתאים, יוכל לנסוק אל רקיעי הזן האינסופיים ולחזור כשחיוך בלתי מחיק על פניו.




 


ולראיה, לא מעט חברות אופניים שה-די.אן.אי הקונספטואלי שלהן לא מתחבר על פניו לרכיבה מן הסוג הזה, החלו זה מכבר להציע עוד ועוד דגמים שתוכננו במיוחד ויועדו להיות אופני סינגל ספיד ונושאים כמה מאפיינים שהם כמעט נחלתם הבלעדית של אופניים מן הסוג הזה כמו: שלדת ברזל במבנה שני משולשים קלאסי, גלגלים גדולי קוטר ("29), וכמובן דרופ-אאוטים אופקיים או ציר אקסצנטרי. ה-Cooker של Charge הם בדיוק זוג כזה ואם לא די בכך, הרי שבמקרה דנן מדובר בזוג שאף מתיימר להציע את כל האמור במחיר כל כך מפתה שלא יאפשר כמעט לאף רוכב להתחמק מלנסות לרכוב על סינגל ספיד בתואנה כי "אין לו תקציב לעוד זוג"...   
קיבלנו את ה-Cooker למבחן ויצאנו לבדוק האם באמת מדובר פה בסס"ר לכל פועל...
 
 










Highlights

 
שלדת כרומולי מצינורות Tange
 זווית ראש של 71 מעלות
 אורך תומכות שרשרת 450 מ"מ
 ציר מרכזי  אקסצנטרי
 צינור ראש אינטש ושמינית
 ציר אחורי 9
 משקל האופניים (למידה m) 12.4 ק"ג
 
 







מסתערים קדימה
 מבט קצר באתר החברה האם מגלה כי Charge אכן מסתערים חזק קדימה, החברה הזו (שאני מודה שלא שמעתי את שמה מעולם) מציעה ליין רחב ומגוון עד מאד של אופניים מסוגים ודגמים שונים מאופני עיר, עבור באופני כביש והרים וכלה באופני סינגל ספיד ואפילו FatBike טרנדיים. אין באתר אזכורים לפרסונות מוכרות מן הענף שהיו מעצבים או מהנדסים באיזו חברה מוכרת והתאגדו כדי להמציא את הגלגל מחדש (מגמה די נפוצה בתחום) ובדף ה"אודות" מסתפקים שם בהצהרה כללית בדבר מיקום החברה ("גבעות מחוז סומרסט – אנגליה"), הרכבה הפרסונלי ("מהנדסים ומעצבים בעלי תשוקה..") וחזונה של החברה ("ייצור אופניים ואביזרים פשוטים בחדשנותם והנגשתם לקהל הרוכבים העולמי") שכן אליבא ד-Charge אופניים הם מוצר צריכה בסיסי ורכישת זוג שכזה לא צריכה להיות עניין מסובך, מסר ראוי לכל הדעות!. הלפרין – מאחוריך! ואכן, הקו העיצובי השולט גם באתר וגם במוצרים משדר אווירה קלילה, מזמינה ובעיקר – צעירה ותוססת. יופי!









 
שלדה וחלקים בולטים
ה-Cooker בהחלט הפתיעו לטובה בפעם הראשונה שהנחתי את עיני עליהם, הם מקיימים את כל מה שהחברה מבטיחה, הצבע הכסוף, הכיתובים הא-סימטריים, והירידה לפרטים המגיעה אפילו להתאמת הצמיגים הדו-גוניים א-לה קרוזרים של שנות ה-70 יוצרים אופניים שבהחלט מושכים את העין וללא ספק היו גורמים לי אישית להרפות את הגבות הקפוצות והמבט הזעוף ולהעלות חיוך של שביעות רצון ושמחה לקראתם אחרי שהשעון המעורר הניס אותי מהמיטה ביום שבת בחמש בבוקר...
כיאה לאופני סינגל ספיד יעודים ה-Cooker נושאים בחובם את כל המאפיינים הדרושים על מנת לקבל את הכשר הבד"ץ של העדה הסינגל ספידית, וזה כולל:
שלדת ברזל ומזלג עשויים צינורות כרומולי מבית מדרשה של Tange היפנית המולחמים בקפידה ומצופים שלוש שכבות צבע ושתי שכבות לכה, וציר אקסצנטרי המאפשר שמירה על מתח שרשרת מבלי להתעסק עם הגלגל האחורי. בגזרת החלקים ה-Cooker מגיעים מזוודים למשעי עם  קראנק מבית TRUVATIV, חישוקי WTB, ובלמי דיסק הידראוליים של Tektro החותמים את רשימת החלקים הקצרה, סינגל ספיד אחרי הכל...
מודה (וכן אבוש..) שרק אחרי שהנחתי את ישבני על האוכף הנעים, גיליתי שגם עליו מוטבע השם Charge והוא מוצע כחלק מליין החלקים המשלימים שמציעה החברה.






 


הפתעות קצת פחות נעימות בתחום החלקים המתינו לי כשגיליתי כמה בחירות תמוהות משהו...
באופניים בעלי הילוך בודד, ליחס ההעברה יש כמובן משמעות מכרעת, כמעט כל רוכב סינגל ספיד שתשאלו יאמר לכם שעבור אופני "29 "יחס הקסמים" המאפשר לרכוב גם במישורים וגם בעליות בנוחות מתבסס על פלטה קדמית בעלת 32 שניים וגלג"ש אחורי ובו 20 שיניים. ב Charge נותנים ככל הנראה קצת יותר מדי קרדיט לרוכבים והאופניים מצוידים בגלגל שיניים אחורי בעל 18 שיניים בלבד... הדבר הבא שמעט הציק לי (כבר מצפייה ומאוחר יותר ברכיבה עצמה) הם הגריפים שאמנם נראים מגניבים, אך הם דקים ונעדרי רכות משום סוג שהוא מה שגורם, בעיקר באופניים ללא שיכוך קדמי, לויברציות לעבור ישירות לעצמות השלד הרעועות ממילא של רוכבים מן הסוג הנדון. כל החבילה הנ"ל, אם שאלתם את עצמכם, שוקלת כ-12.5 ק"ג, לא קל, אבל גם לא ממש נורא.




 


על השביל

לרכיבה הראשונה לקחתי את ה-Cooker לסיבוב המוכר והאהוב שלי בבן שמן הכולל תמהיל מגוון של עליות, ירידות, קצת שעשועים טכניים ואפילו איזה דרופון או שניים כדי להבין עם מי יש לי עסק (לא לפני שהחלפתי במחילה את הקוג האחורי ל 20 שיניים והפכתי את כיוונו של הסטם כדי לייצר רייז "קרבי" יותר). בחינת אופני סס"ר היא בסך הכל עניין די פשוט, אין צורך להתעמק ביכולתם של בולמים ומתלים לספק שיכוך ויעילות דיווש או לחפור בתפקודן של מערכות הילוכים, כל מה שיש לך לשים לב אליו הן הגיאומטריה והתנהגות השלדה.
ובכן, כבר מן המטרים הראשונים לרכיבה, השלדה של ה-Cooker שידרה קשיחות קיצונית שגם הורדת לחץ אוויר בצמיגים לא הצליחה לרכך. מדובר בשלדה קשיחה ולא מפנקת כל כך כמצופה משלדת צינורות ברזל. הקשיחות תשמח כל חובב עליות בגלל העברת הכוח המיידית ונטולת הפשרות, אך בסינגלים ארוכים ומשובשים קשיחות זאת הייתה לרועץ מה שחייב הורדת מהירות משמעותית ביחס לשלדות ברזל אחרות עליהן רכבתי באותם מסלולים. גם הגריפים שהוזכרו קודם לכן לא תרמו לתחושת העייפות, שלא לומר הכאב שהיה מנת חלקן של אצבעות הידיים בסיום כל קטע רכיבה שכזה.





 
לא היו לי ציפיות גדולות מהמעצורים, אחרי הכל מדובר באופניים עם תג מחיר נמוך יחסית ומעצורים הם אחד הרכיבים המשפיעים ביותר על מחיר החבילה, אולי בשל כך איני דן אותם לכף חובה בשל מודולציה וכוח בלימה לא מהמצטיינים, אבל בהתאם למחירם הם תפקדו בצורה משביעת רצון.  
על הנייר ה-Cooker מציגים גיאומטריה שתתאים לרכיבה במגוון סגנונות, זווית ראש של 71 מעלות, תומכות שרשרת באורך 450 מ"מ ואורך צינור עליון אפקטיבי של 603 (במידה M ) לא מעמידים את האופניים גבוה מידי במדד הפאן פאקטור והיכולות הטכניות, לכן הם לא אותגרו במקומות בהם הזוויות והאורכים הללו נדרשים. במקומות המותאמים לגיאומטריה, האופניים תפקדו בסך הכל בצורה טובה וסיפקו את הסחורה בהתאם לציפיות.



                                              



גם באגף יחידת ההינע לא נרשמו דרמות מיוחדות, הקראנק תפקד היטב והשרשרת נותרה מתוחה לכל אורך הרכיבה ולא נפלה או סטתה הודות לציר האקסצנטרי שהוא השיטה המועדפת עלי לשמירת מתח שרשרת. ההיגוי והשליטה באופניים (בהתחשב בעובדה שמדובר באופני "29) היו טובים, האופניים שמרו היטב על קווים ולמעט אורך הסטם שמעט הציק לי, הרגישו בטוחים ויציבים. ניסיונות בודדים להזניק את החרטום מעלה בעת טיפוס על סלעים ושאר תעלולים נענו בתגובה עצלה משהו מצדם כאילו הם מזכירים לך שלא לכך התכוון המשורר. אך כמו שאתם רואים ממש כאן, רוכב מיומן יכול להשתעשע איתם כהוגן.






 
סיכום
ובכן, מצד אחד ה-Cooker נראים יופי אך מנגד השלדה קשיחה מידי לטעמי... יש בהם את כל מה שאופני סס"ר צריכים לכלול (ואף יותר אם חושבים על אופניים בתקציב נמוך עם ציר מרכזי אקסצנטרי..) ומנגד לא מדובר בשלדה או חלקים אקזוטיים שניתן לחפור מידי בתפקודם... אבל בסופו של יום נדמה לי שזה בדיוק מה ש Charge התכוונו להביא לנו מלכתחילה "ייצור אופניים ואביזרים פשוטים בחדשנותם והנגשתם לקהל הרוכבים העולמי", זוכרים?
האופניים הללו נופלים מבחינתי לנישה מאד ברורה של "אופני כניסה" לתחום הסינגל ספיד, אופניים ייעודיים, עם כל הסממנים הדרושים, שיתאימו למי שרוצה לרכוש לו זוג נוסף ואיתו לחקור את השטחים הבלתי ממופים של רכיבה חדת הילוך נטולת שיכוך עד שיחליט אם טוב לו עד כדי כך שישקיע בזוג יקר יותר.








 
 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם