Transition Scout

Transition Scout
 
יבואן : Bikedeal
מחיר: 15,000  ₪ לקיט מס' 2



 
 


ה Scout, אופני השבילים העדכניים של Transition נועדו לתת מענה למי שאינו באמת צריך אופני אנדורו שריריים ומחפש אופני all-around  פשוטים, יעילים אך עתירי פאן-פאקטור. אחרי שעף לנו הבושינג מה Kona Process 134 אשר נבחנו בגליון 4 הגיעו לידינו הסקאוט אשר חולקים נתוני גאומטריה כמעט זהים עם הפרוסס וטכנולוגית מתלה מעט שונה. מבלי לעמוד בפיתוי ולתהות יותר מידי רכשנו זוג אחד ישר מהניילון מיד שנחת המשלוח הראשון למבחן מעמיק וארוך טווח על כל המשתמע מכך. הרשמים הבאים נכתבו לאחר שימוש אינטנסיבי של כחצי שנה שכלל רכיבות בתאי שטח ותנאי מזג אויר מגוונים בתמהיל של הרבה יזע ,קצת דם ובלי דמעות .




 



שלדת הסקאוט זמינה בצהוב זרחני או שחור-מט סולידי. הגאומטריה ארוכה, נמוכה ומודרנית. השנה טרנזישן נטשו את מתלה ה faux-bar  (סוג של מתלה ציר יחיד) המסורתי ויישמו אינטרפרטציה משלהם למתלה ארבע זרועות עם ההורסט-לינק המיתולוגי שני רגעים אחרי שפטנט ה FSR של ספשלייזד הפך בר-מינן. הם קראו לו GiddyUp והוא דוחס בולם אחורי מדגם  Monarch DebonAir של RockShox המספק 125מ"מ צנועים של מהלך (לפחות על הנייר). להשלמת הגאומטריה העדכנית, מרותכות לסקאוט תומכות שרשרת קצרות (425), זווית ראש מתונה למדי וזווית מוט כיסא זקופה. חרף מרווח העמידה הנדיב המשולש הקדמי יודע להכיל בקבוק סטנדרטי לרווחת חובבי התיק-less .לסקאוט אחות אנדורו העונה לשם Patrol  155) אחורה, 160 קדימה) . גיל, היבואן המקומי העמיס גם סטוק של כאלה בקונטיינר.... הוא הטיל ספק באם הרוכבים בישראל יבינו את הקטע שפחות זה לפעמים קצת יותר. אם לשפוט לפי חבורות הסקאוט הנצפות ביערות קק"ל כנראה שהוא טעה הפעם בחישובי המלאי.



 
 
 

 
Highlights
  • גלגלי 27.5
  • גאומטריה מודרנית, ארוכה ונמוכה:
    (Reach 457 /BB drop 24 / ETT 614)
  • מתלה GiddyUp Link המייצר 125מ"מ מהלך
  • בולם קידמי RockShox Pike RCT3 עם 140מ"מ מהלך
  • זווית צינור ראש66.9 מעלות
  • זווית צינור כיסא 74.9 מעלות
  • תומכות שרשרת קצרצרות
  • משקל 13.5 ק"ג
  • הנתונים לשלדה במידה L

 

 

 




חלקים בולטים

הסקאוט נמכרים בשתי רמות אבזור כאשר הבכירה שבהן (Scout1)  מפנקת ביותר וכוללת Pike RCT3, מוט אוכף מתכוונן Reverb Stealth, גלגלי DT, מערכת הינע SRAM X01 בשילוב קראנק Race Face Turbine, מעצורי XT וקוקפיט איכותי של Kore. האופניים שבמבחן נולדו בתור Scout2 ועברו שדרוגים קלים ממפרט ה SLX /Deore היבשושי. גזרת המעצורים חוזקה מדאור ל XT, נאבה אחורית שודרגה ל Hope Pro2 EVO מבלי להחליף את חישוקי ה  WTB i23המוכחים. את המודיפיקציות חתם מוט כיסא אוטומטי של KS.



 



היבואן המקומי דחק בנו להחליף את צמיגי ה Schwalbe Nobby Nic השנויים במחלוקת (אם כי בוחנים ברחבי הגלובוס מעידים על שיפור בתוצרת הגרמנית) בצמיגי Onza מגידול עצמי ואנו בחרנו בIbex  המוכח מלפנים לצד ה Lynx החדש מאחור (שניהם ברוחב 2.25). שני הדגמים מגיעים בתצורת קראנק narrow-wide אך יש במרכז ציר המתלה הראשי הכנה למעביר קדמי למי שאינו בשל עדיין לוותר על זה.



 




בקוקפיט מצאנו זוג גריפים דקים וקצת נוקשים המושחלים על כידון רחב (760מ"מ)שטוח ואלגנטי מבית Kore   אשר הודק לסטם באורך 45ממ. צמד זה מתכתב באופן נפלא עם הגאומטריה של המשולש הקדמי. 
 
 


 
 


על השביל
 
כיוון הsag מהיר ונוח. 30% בעמידת מוצא ו 35% בישיבה לפי הוראות היצרן מוליך לנקודה בה תומכות השרשרת נמתחות למלוא אורכן (מנקודה זו והלאה אל עומק המהלך הן מתקצרות ומספקות חוויה פלאשית חפה מהשפעת מתח השרשרת) חישוב זריז הראה שעם כזה סאג נדיב ומהלך כזה קמצן יישארו לרשותנו בירידות רק כ 85מ"מ.....קצת מדאיג. הודות לפרונט הארוך ושאר מאפייני הגאומטריה הכניסה לעמידת מוצא טבעית ואינטואיטיבית לחלוטין והקוקפיט הרחב מאשר שהכל בשליטה.  הקומבינה של מעביר ה SLX עם גלג"ש 42 מאחור עובדת סה"כ דיי רע וחווית החלפת ההילוכים הייתה צורמת ונוקשה. החלפת החוליה המקשרת ל  Goat Link (אשר סקרנו בגליון 10 ובקרוב גם Pilo צפוי להציע כזאת) שיפרה מאד את המצב.  




 




הסקאוט מדוושים מצוין אם כי סובלים מקצת בובינג כאשר מעברי השמן של הבולם האחורי פתוחים לרווחה. בעליות מנהלתיות נהגנו להעביר את מנופי הבולמים למצב נעול, להיעמד על הדוושות וליהנות מהעברת כוח הלקוחה מעולם הכביש. האופניים מאוד שקטים, גם הודות למגני הגומי האינטגרליים על תומך השרשרת. מאידך החיווט הפנימי סיפק קירקושים מטריפי דעת והפתרון לכך נמצא בדמות אילתור איזולירבנד מימי הטירונות אשר סיפק אחיזה איתנה לאזיקונים אשר מותחים את הכבלאז' בכניסות/ יציאות מהשלדה.  בצד השקט המופתי חווינו לאורך כל התקופה רק שלוש נפילות שרשרת, מהן שתיים בעקבות התרסקויות אלימות - נסבל לחלוטין ולטעמנו אין שום צורך להוסיף צ'יין-גייד.



 



הסקאוט הם אופניים זריזים להפליא, עם יכולת תימרון קיצונית, דיי באיווחת אגן קלה והאופניים מסתובבים 'על המקום'. הם עולים לאוויר בקלות של בלון הליום מכל קיקר מזדמן וכלל דורשים מהרוכב מינימום מגע עם הקרקע. הסירו חשש מלבכם – "חוסר האיזון" בין המהלך הקדמי לאחורי עליו תהינו בתחילת המבחן, כלל אינו בא לידי ביטוי בשטח, ה- GiddyUp מרגיש ומתנהג כמו עמוק וגדול הרבה יותר מהמהלך על הנייר .



 



הפייק הקשיח ישמור בנחישות על כל קו שתבחרו עבורו והמתלה עם תא האוויר המוגדל ינצל ביעילות את מהלכו הצנוע מבלי להיטרק או לשדר אותות מצוקה גם בקטעים אלימים להחריד. שילוב הצמיגים הוכיח את עצמו במגוון תנאי שטח וסיפק אחיזה איתנה, האחורי הפגין רגישות לצביטות בשל דופנו הדקה יחסית, אך פיצה בגלגול מעולה.



 
 
 
 
סיכום
 
הסקאוט ממשיכים את המסורת הטרנזישנית העתיקה שעיקרה fun, fun, fun. גאומטרית השלדה מהוקצעת למשעי, המתלה מהונדס לתפארה ואיכות עבודת הבולמים משובחת. באופן אישי, מעולם לא הרגשתי (וכנראה גם לא הייתי) כל כך מהיר על אופניים אחרים. אלו אופני דיווש נמרצים, מתפקדים   בירידות כמכונת mini-DH של ממש ובאופן כללי הם סופר playful, מניואל-פרנדלי ושאר סופרלטיבים שובי לבב שבוחני אופניים נוהגים לפזר. אז כמו שליפא העגלון אומר, קצת פחות זה קצת יותר...




 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם