נעלי FLR F-95X

מבחן לנעלי FLR F-95X

יצרן: FLR
משקל: 840 גרם לזוג נעליים במידה 44
מחיר: 889 שח

 


FLR הינה חברת נעליים בבעלות חברת הביגוד פאנקייר הישראלית. החברה מייצרת נעלי רכיבה לכביש ולשטח כבר מספר שנים ומשווקת בהצלחה בארץ ובחו"ל. דגם ה F-95X הינו דגם הקצה החדש של החברה לאופני הרים, וכבר במבט ראשון ניתן לראות שהוא מכוון גבוה, עם סוליית קרבון, גימור לק מבריק, וגולת הכותרת – מנגנון נעילה מסתובב מבוסס מיתרים מסוג ATOP  המזכיר את דגמי העל של מותגים מובחרים. המנגנון כולל שתי גלגלות הידוק ללא רצועות וולקרו. גפת הנעל עשויה מעור מייקרופייבר סינטטי שאמור להיות קל וחזק מעור רגיל, בשילוב אריג רשת נושם לאוורור במספר נקודות כמו לשון הנעל. איזור הבוהן והעקב כולל ריתוך גומי להגנה מפני מכות ופגיעות. על סוליית הקרבון מחוברים חלקי גומי המספקים אחיזה בזמן הליכה והניתנים לפירוק והחלפה בעזרת ברגים. הנעל כוללת גם פקקים קדמיים מתפרקים להליכה בתנאי שטח קשים. מגנון הנעילה ATOP מאפשר הידוק ופתיחה ביד אחת, הוא מיוצר בטאיוון והוא למעשה מנגנון מתחרה למנגנון הBOA  המפורסם והיקר המצוי בנעליים של ספשלייזד, גארנה ואחרים. הנעל מעט כבדה יחסית לנעלי קצה של המתחרים אבל עדיין מציגה משקל סביר. עיצוב הנעל מודרני, ושילוב הצבע השחור המבריק עם האדום נותן אפקט שוו, אם כי הכיתוב וההדפסים נראים מעט 'זולים'. יש לזכור כי הברק נעלם כבר לאחר רכיבת השטח הקייצית הראשונה.



התאמת הנעל לרגל:
בנסיון ראשון, הנעל נוחה אם כי מעט רחבה. הגפה מרגישה מעט קשיחה על הרגל, בעיקר בחלק האחורי. הרכיסה מתבצעת בעזרת שתי הגלגלות, והיא ניתנת לכיוון על ידי קליקים בצורה טובה באמצעות יד אחת. הרפידה הפנימית פשוטה למראה אך מרגישה נוח.
הקליטים יושבים בין שני חלקי גומי גבוהים יחסית, ועל פניו נראה כאילו הם מעט צפופים. הנעל מגיעה גם עם פיסת מתכת המיועדת להרחיק את הקליטים מהסוליה במקרה הצורך. אנחנו הרכבנו את הקליטים ישירות והם עבדו עם פדאלים שימנו ללא בעיה.


 


בשימוש:
רכבנו עם הנעליים כחודשיים אינטנסיביים למדי, ואפשר לסכם ולאמר שהנעל אכן מספקת את ההבטחה – הנעל קשיחה מאד ואינה נופלת מנעליים של מותגים מובילים איתם רכבנו. חומר הגפה שהיה מעט קשה ברכיבות הראשונות התרכך די מהר והתאים את עצמו למבנה הרגל. עדיין נותרנו עם תחושה שהנעל מעט רחבה, אבל הידוק מנגנון הנעילה מאפשר להתגבר על זה. מנגנון ההידוק עובד בצורה טובה ומאפשר שינויים בלחץ בזמן רכיבה יחסית בקלות. ברכיבות הראשונות מנגנון ההידוק היה קשיח מידי ובמספר מיקרים נדרש מאמץ וכח רב על מנת לשחרר את המנגנון, אולם עם השימוש, המנגנון התרכך מעט ונהיה נוח מאוד לשימוש. הופתענו לטובה מנוחות ההליכה בנעליים – למרות סוליית הקרבון הקשיחה, חלקי הגומי המחוברים אליה מאפשרים הליכה נוחה ואחיזה מצויינת גם במעבר מכשולים רגליים. לא מצאנו צורך לחבר את הפקקים בקדמת הנעל. לאחר חודשיים רכיבה אינטנסיבית לא ראינו סימני בלאי כלשהם.


סיכום:
הנעל הפתיעה אותנו לטובה. היא נאה למראה, נוחה, וקשיחה במידה ראויה. אין ספק שהיא מספקת אלטרנטיבה טובה וזולה יחסית למי שמחפש נעלי רכיבה תחרותיות לקרוס קאנטרי ומרתון - הנעל זולה בעשרות אחוזים מנעלי קצה של מותגים מובילים ונראית ומרגישה לא פחות טוב מהם. 
 
יותר: נוחות, העברת כוח מעולה, אחיזה, מחיר
פחות:   מנגנון סגירה מעט קשיח בשימוש הראשוני,

 
FLR    F-95X    צחי אוחובסקי   

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם