נעלי כביש Bontrager RXXXL LE

נעלי כביש Bontrager RXXXL LE

משקל: 195 גרם לנעל
יבואן: רשת חנויות חברת C.T.C-טרק ישראל

 מחיר: 1,650 ₪

בונטרגר, חברת הבת של תאגיד טרק הענק אשר מתרכזת בפיתוח וייצור מוצרים היקפים לרוכב ואופניו היא חברה שצמחה בקצב מסחרר בעשורים האחרונים. החברה ידועה כאחת שמייצרת מוצרים לכל הדיספלינות, החל מדאון היל, דרך כביש וכלה ברכיבה עירונית, עם מגוון עצום של מוצרים.
את הנעליים אספנו למבחן ישירות ממנכ"ל החברה, אמיר פרזנטי, שסיפר לנו על ההשקעה הרבה שמשקיעה בונטרגר במו"פ ובעיצוב של נעלי רכיבה. לדבריו בעבור חברת בונטרגר, נעלי הרכיבה הן לא עוד מוצר משלים, אלא מוצר שמושקעים בו משאבים רבים על מנת שיעמוד בדרישות הגבוהות של רוכבים מקצוענים וישלים חווית רכיבה מלאה. מה לומר, המבחן כבר התחיל עם ציפיות בשמיים.



 



מאפיינים כלליים:
הנעליים מגיעות באריזה ממותגת וקשיחה ובתוכה הנעליים שוכבות זו לצד זו. בשליפת המדף נחשפות הנעליים עם הצבע הצהוב הזרחני שלהן ובאריזה תקבלו גם תיק נשיאה מהודר שחור עם נגיעות צהוב זרחני לנעליים וקרטון שגם משמש כחוצץ ובו הסבר על המאפיינים הטכניים של הנעליים.
כבר בתחושת יד אי אפשר שלא להתרשם מהמשקל הקל (195 גרם לנעל). לנעל סוליה מקרבון מלא המדורגת ברמת קשיחות 14 לפי סולם הקשיחות של בונטרגר, הרמה הקשיחה ביותר. מנגנון הסגירה של הנעל מורכב משלוש רצועות ווקלרו גדולות, בשונה ממהדורת ה-RXXXL של בונטרגר, המצויידת במנגנון הידוק שמשלב וולקרו וBOA.


 




גפת הנעל מיוצרת מחומר ייחודי הנושא את השם Lightning Mesh המאופיין בעמידות, אוורור רב (הצד הפנימי של הנעליים מכיל חורי אוורור רבים), אחיזת רגל טובה ומשקל קל. יתרה מזאת, ה- Lightning Mesh מעניק לנעל את המאפיין הבולט ביותר שלה והוא הנראות הגבוהה. החלק הצהוב של הנעל הוא זרחני ובולט למרחקים והחלק האפור של הנעל נצבע בצבע מחזיר אור חזק במיוחד.


בשימוש:
נכון לשעת כתיבת שורות אלו, הנעליים נבחנו בכל סוגי הרכיבות, בימים חמים ואף בגשמים ובינתיים גמעו כ-600 ק"מ. מתחילת הדרך הנעל עולה בקלילות על הרגל, עניין שאני מייחס לו חשיבות רבה (כבעל כף רגל רחבה), הרגל והגרב ממש מחליקות לתוך הנעל ללא כל התאמצות והתאבקויות, כנראה בגלל הטקסטורה הייחודית של ה-Lighting Mesh שבתוך החלק הפנימי של גפת הנעל.
ברכיבות חמות (מישהו אמר 40 מעלות במישור החוף?) ומיוזעות הנעל מגלה התנהגות טובה, הרגל לא מחליקה מהרטיבות, ואוויר רב נכנס מהצדדים לטובת אוורור הרגל ונידוף הזיעה. הנעל מרגישה כאילו תפרו אותה במיוחד לאקלים המקומי.




 




מכירים את הימים הגשומים האלו אחרי תקופה ארוכה של ימים שמשיים, ימים שמתאפיינים בעובדה שכל הבוץ שמצתבר על הכביש מכסה את הנעל ואת האופניים (מהרוכב לא אכפת). תנאים כאלו גורמים לרוב הרס בלתי הפיך לנעליים, לא משנה כמה שתשקיעו בניקיון, הנעל לא תחזור למצבה הקודם. אז יום כזה בדיוק תפס אותי באחת הרכיבות, חזרתי הביתה כשהנעל יותר חומה מצהובה, ניקיון מהיר וקל עם מגבונים לחים, הביא  אותה חזרה למצבה ההתחלתי, נעל צהובה וחייכנית. עוד יתרון של הנעל הוא ייבוש מהיר, ה- Lightning Meshמתייבש מהר מאוד, יתרון עצום למי שרוכש לעצמו זוג נעליים אחד. לטעמי בונטרגר חייבים להוסיף את זה כפיצ'ר למערך שיווק שלהם...
בכל הנוגע לאופן העברת אנרגיה בפידול, מצאתי את הנעל כטובה למדי. לא הרגשתי גמישות בולטת או אנרגיה שמתבזבזת. יחד עם זאת, לא הורגשה קשיחות יוצאת דופן שגרמה לי לגלות עולם חדש של קשיחות.
האלמנט החשוב ביותר בנעליים, שהוא למעשה היתרון היחסי שלהם, הוא הנראות או למעשה ה"בטיחות". המעצבים של בונטרגר יודעים שרוכבי הכביש בישראל (ובעולם כולו) מתמודדים עם נהגים שלא באמת "רואים אותנו ממטר" והציגו לנו נעל שקשה מאוד להתעלם ממנה. החלק מחזיר האור (האפור) של הנעל, מסנוור מאוד כאשר אור פנסים פוגע בו והחלק הצהוב נראה למרחקים. בפידול נוצר אפקט שמושך את עיני הנהגים ומודיע לסביבה "אני פה".


 


סיכום:
בשורה התחתונה, מאוד אהבנו את הנעליים, הן מבחינת נוחות, ביצועים ובטיחות, והן מבחינת נראות. זו לא הפעם הראשונה שחברה מייצרת נעל בצבעים זוהרים ומושכים, אך זו בהחלט הפעם הראשונה שמשולב אלמנט של החזרת אור חזק.
מבחינת התאמה לרוכב המקומי, לטעמנו ה-RXXXL LE היא אחת הנעליים המתאימות ביותר לרוכב הישראלי. ניתן להתווכח על מנגנוני הנעילה או על הקשיחות (איש/ה איש/ה וטעמו/ה הוא), אך האוורור הגבוה, החומרים העמידים והנראות הגבוהה, מעניקה לנעל מבחינתנו, פרס ישראל בנעלי רכיבה.
 

יותר: נוחות, ביצועים, נראות, סטייל.
פחות: מחיר, אחיזת עקב.

 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם