גלגלי כביש MAVIC Ksiryum Elite S

גלגלי כביש MAVIC Ksiryum Elite S


משקל: 1,550 גרם ללא צמיגים (680 גרם קדמי, 870 גרם אחורי).

יבואן: סער

מחיר: 2,990 ₪
 





 



 

MAVIC היא חברה גדולה ומוכרת בעולם האופניים, כזאת שלרוב לא צריך להציג אותה ולספר עליה. אבל אצלנו, אנחנו אוהבים לתת קצת מעבר לעוד ביקורת, אז ברשותכם:
מאביק נוסדה בשנת 1889 בצרפת ומשנת 1973 היא השותפה הטכנית הקבועה של מירוץ הטור דה פרנס, כאשר מכוניותיה ואופנועיה הצהובים משתלבים בשיירת הרכבים, מעניקים סיוע לרוכבים ומציגים לרוכבים את זמני הפער בין הבריחה לפלוטון.

הצבע הצהוב כ"כ "נקשר" למותג מאביק בעולם האופניים שנדיר מאוד למצוא מותגים שעושים שימוש בצבע הזה, מכאן ניתן להבין את גודל המותג והשפעתו על עולם האופניים. מאביק מייצרים, מלבד גלגלים, גם חלקי אופניים רבים כגון: סטמים, כידונים, פדאלים, מחשבי רכיבה, קרנקים, צירים מרכזיים וכו'. מוצריה של מאביק מיוצרים גם לעולם אופני הכביש, אופני המסלול (Track) ואופני ההרים.

בישראל MAVIC הוא מותג מוכר, כל רוכב דאונהיל מפנטז על גלגלי Deemax צהובים ונועזים, כל טריאתלט/ רוכב נג"ש חולם על גלגלי דיסק Comete ומי שחושק בטיפוסים, חולם על גלגלי R-Sys שחורים וחשאיים. בארצנו הקטנה סבלו שנים רבות רוכבים בעלי גלגלי MAVIC מהיעדר שירות תקין וזמינות של חלקי חילוף דלה, דבר שפגם בתפיסת האמינות של המותג אצל הרוכב הישראלי.

כיום נציגות המותג עברה ידיים והיא נמצאת אצל אוהד בן חמו (בשת"פ עם חברת סער). נפגשנו עם אוהד לקבלת גלגלי המבחן והסבר עליהם, התרשמנו מאוד מהרצינות שבה מתייחס אוהד למותג אותו הוא מייצג. סדנת הטיפולים של אוהד מלאה בחלקי חילוף לכל סוג גלגל של מאביק וניכר כי אוהד מתכוון לעשות מהפכה ביחס למותג מאביק בישראל ולשנות לנו את התפיסה כי זהו אכן מותג אמין עם שירות מעולה וזמינות חלפים גבוהה.



 





 

מאפיינים כלליים:

גלגלי ה-Ksiryum הינם גלגלים בני עשור בליין של מאביק אך לכבוד 2015 עברו הגלגלים עיצוב מחדש. הגלגלים הם בעצם מערכת גלגל + צמיג ייחודית למאביק. מדובר על גלגלים עשויים אלומיניום, ללא פרופיל, אשר מכוונים לתת יחס תמורה גבוה מאוד לכסף שלכם.

הצמיגים שמגיעים עם הגלגלים כאמור הם מדגם Yksion Pro Griplink (210 גרם לצמיג), בעלי אופי דביק, עם יכולת ניקוז מעולה, הודות למתאר הצמיג ועמידות גבוהה לפאנצ'רים, הודות לסיבי קאבלר שהוטמעו בחומר הצמיג.

מאביק מוסרים כי העיצוב מחדש של מערכת הגלגל + צמיג מקטינה את התנגדות הגלגול ב-13%, מאפשרת רכיבה בלחץ אוויר נמוך יותר ובכך הגדלת הנוחות והרכב הצמיג מאפשר לעמידות גדולה יותר בפאנצ'רים.



 


 

בשימוש:

הגלגלים הורכבו As-Is, "חדשים מהניילונים" על האופניים, לא שינינו דבר אלא רק הרכבנו עליהם את קסטת 11 הילוכים (שימנו אולטגרה). הצמיגים מגיעים עם שכבת חומר הגנה ומומלץ מאוד להיזהר בפניות חדות ברכיבות הראשונות עד שהשכבה נאכלת מהרכיבה.

הגלגלים מאוד רגישים לכמות האוויר שתנפחו אותם, דהיינו שבניפוח של 110 psi תקבלו תחושה מאוד קשיחה, היגוי עצבני ומעט מאוד שיכוך (תרגישו כל אבן קטנה בכביש). בניפוח של 90 psi (הלחץ אוויר האהוב עלי) משתנה התחושה לחלוטין ותקבלו גלגלים שיודעים לשמור על הקו, שיכוך טוב יותר ואף תחושה של גילגול מהיר יותר. הבעיה היא שלא כולם רגילים לרכוב בלחץ אוויר של 90 psi ("על טעם וריח...") ולכן אם אתם רגישים למהמורות או מחפשים גלגלים "מפנקים", אולי כדאי לחשוב פעמיים.

עם הגלגלים רכבתי באמת ב-כ-ל סוגי הכבישים, החל מכבישים ישראלים מלאי אבק, כבישים מאובקים ורטובים שבהם נוצרת שכבה דקה של בוץ בין הצמיג לאספלט, כורכר, ובנוסף עליות אלפיניות ארוכות עם הירידות המפותלות שבאות אחריהן. הביצועים היו טובים, הגלגלים יודעים לשמור על מהירות, התחושה של העברת האנרגיות, בעיקר בעליות, היו טובות מאוד יחסית למשקל.

הגלגלים ספגו לא מעט מכות במהמורות ובורות, באופן מפתיע לא התפנצ'רתי (555) והגלגלים נשארו מאוזנים ללא צורך ביישור או איזון חדש, דבר שהוא בהחלט מוערך לסט גלגלים שיוצא היישר מהניילונים אל האספלט. ההרגשה הכללית הייתה שצמיגי ה-23 שהגיעו על הגלגלים, מתנהגים כאילו הם צמיגי 25 (אני רוכב עם 25 על הגלגלים האישיים שלי), על כל היתרונות שבדבר.

מבחינה מכנית, הגלגלים בנויים עם שפיצים Double-Butted עמידים ויחסית מאסיביים, דבר שמעניק לגלגל את היכולת לספוג מהמורות ולשכך, במעט, את תחושת הכביש שעוברת לרוכב. בעיצוב מחדש של מאביק, הצליחו להפחית ממשקל החישוקים ולהרחיב את החישוקים כך שהצמיגים "נפתחים" יותר לרוחב ונוצר יותר שטח מגע לצמיג עם הכביש, דבר המגביר את השיכוך והעמידות לפאנצ'רים.

הגלגלים מגיעים עם צירי שחרור מהירים של מאביק, לטעמנו הצירים הכי טובים בשוק, אשר סוגרים היטב את הגלגל על השלדה ומונעים חופש. מכונאופנים בכירים שאני מכיר ממליצים ללקוחות ששומעים קולות חריקה מכיוון הגלגלים ברכיבה, להחליף לצירי שחרור מהיר של מאביק, בדר"כ זה פותר את הרעש. כמו כן, תקבלו כפות לתיקון פאנצ'רים אשר בנויות לשימוש הן כמפתחות שפיצים והן כמפתחות לנאבה (הגישה למסבי הנאבות מבוצעת דרך פאנל אותו יש להבריג החוצה).


 



 

סיכום:

הופתענו לטובה. הגלגלים (כולל הצמיגים) הם אחת התמורות הטובות ביותר (מניסיוננו) למזומנים שלכם, שקיימות בשוק הגלגלים הישראלי כרגע. הגלגלים מתנהגים מעל למצופה, קלים יחסית אל מול גלגלים אחרים במחיר זה, נראים מעולה ובעיקר דורשים מעט מאוד תחזוקה.

אנחנו שמחים לראות שסוף סוף ישנו יבואן למאביק אשר חרט על דגלו את נושא השירות והתחזוקה, בהחלט אלמנט שראוי להכניס לשקלול לפני רכישת גלגלים אלו או מוצרי מאביק אחרים.

 

יותר: יחס תמורה לכסף, ביצועים, עמידות, משקל, נראות.

פחות: רמת השיכוך.

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם