מבחן צמיגים תחרותיים מבית Schwalbe

מבחן צמיגי Schwalbe
 
יבואן: מוטולוגי(אופנועית)
 
Racing Ralph – 365 ₪
Rocket Ron-  342 ₪



Schwalbe  הינו מותג צמיגים מוכר יחסית המשווק בארץ כבר מזה -7 שנים ע"י מוטולוג'י (אופנועית). יותר ויותר יצרנים, כמו קנונדייל, סקוט, וKTM, מציעים כיום את צמיגי Schwalbe בגרסת הOEM על דגמי אופניים חדשים. היבואן מנסה להגביר לאחרונה את חדירת המותג לארץ ולייבא דגמים נוספים ברמות גבוהות יותר מאילו הקיימות בשוק הOEM.  צמגי החברה מגיעים לרוב בשתי רמות –Performance שהינה הרמה הבסיסית יותר, ו-Evolution, שהינה הרמה התחרותית.
למבחן קיבלנו את ה- Rocket Ron ואת ה-Racing Ralph בגודל "29, הנחשבים למהירים ותחרותיים. כמו כל הציגים של היצרן גם צמיגים אילו מגיעים ברחבים שונים וברמות גימור טכניות שונות, צמיגי המבחן היו מסוג LTE/TLR (Tubeless Ready / Tubeless Easy) – כלומר צמיגים המאפשרים שימוש כצמיגי טיובלס עם שוליים(ביד) בעלי צורה ייחודית המתאימה לחישוקים בעלי מגרעת מקבלת וגיפור נוסף לאטימה מוגברת של הצמיג מחומר האטימה. בנוסף לכך הצמיגים קיבלו את גימור ה- Snakeskin הייחודי של היצרן המציע דופן מעט עבה יותר ומשוריינת בסיבים נוספים המבטיחה עמידות גבוהה, התקנה קלה יותר, ומאפשרת שימוש בפחות חומר אטימה מאשר הגרסה הדקה יותר.
ה-Racing Ralph  ברוחב 2.25 (605 גרם) הורכב מלפנים ואילו ה-Rocket Ron  ברוחב 2.1 (550 גרם) הורכב מאחור. שני הצמיגים קלים יחסית, בעלי פרופיל מעוגל וקוביות בשרניות אך מרווחות יחסית המתאימות לתנאים היבשים יחסית בארץ. למרות ששני הצמיגים יכולים להתאים להרכבה גם מלפנים וגם מאחור נתקלתי בכמה וכמה רוכבים שבחרו בשילוב דומה לזה שבחרנו אנו.

 
Racing Ralph

בשימוש:
הצמיגים הורכבו על אופני שיכוך מלא עם גלגלי Stan ZTR. ההרכבה התבצעה בקלות יחסית והצמיגים אכן שמרו על לחץ אויר ללא בעיות מיוחדות, גם בתום רכיבות תובעניות במיוחד. רכבנו עימם כחודשיים, בתנאים יבשים ובתנאי שטח משתנים ומגוונים, ובלחצי אויר שונים. לחץ האויר האופטימלי התגלה באיזור ה 26-28PSI (לרוכב במשקל של כ-70 קג), אולם נראה כי דופן הצמיג יחסית רכה ובמסלולים עם אבנים ומדרגות היתה לצמיג נטייה להפחס. לכן העדפנו לחץ אויר גבוה מעט למרות הפגיעה באחיזה והנוחות.

אחיזה :
רמת האחיזה של שני הצמגים היתה טובה מאד, בעיקר כאשר בחרנו בלחץ אויר נמוך. בטיפוסים טכניים ומדורדרים בהרי ירושלים הצמיג האחורי עשה עבודה מצויינת, וכך גם בשבילים החוליים של השרון. הבחירה של צמיג קידמי ברוחב של 2.25 הוכיחה את עצמה כנוסכת ביטחון ואיפשרה לדלג גם על מיכשולים טכניים ללא חשש.
 
גלגול:
Schwalbe מתהדרים ביכולת הגלגול והמהירות של שני הדגמים במבחן, ואכן הצמיגים נתנו תחושת קלילות, גלגול ומהירות טובות מאד. בחירת לחץ האויר התגלתה גם כאן כגורם משמעותי וכמובן שכשבחרנו להוריד את הלחץ על מנת לשפר אחיזה ונוחות, נפגעה מעט יעילות הגילגול.

 
Rocket Ron



עמידות :
בדרך כלל המחיר שיש לשלם על משקל נמוך ומהירות גלגול גבוהה הוא עמידות לתקרים ואורך חיים. גם Schwalbe  לא מסתירים עובדה זאת בתיאוריהם, ואכן יצא לצמיגים של היצרן מוניטין של צמיגים שנקרעים ומתפנצ'רים בקלות יחסית. טכנולוגית ה-Snakeskin כנראה שיפרה את הנושא הזה באופן משמעותי, כי למרות שהעבדנו את הצמיגים קשה, לא ניתקלנו בבעיות כלשהם, למעט תקר אחד שנגרם ממסמר גדול וחלוד שננעץ באמצע הצמיג.
 
סיכום:
שני הצמיגים שנבחנו ענו בהחלט על הציפיות, ואנו מבינים מדוע הם נחשבים לאופציה מוכרת ואהובה, ובעיקר על יבבני משקל למינהם. הם נותנים תחושה של מהירות ושל אחיזה טובה. התצורה המעורבת שבחנו, עם צמיג קידמי רחב יותר, גם הוסיפה לתחושת הביטחון. לא היינו מוותרים על טכנולוגיית ה-Snakeskin על מנת להפחית את הסיכוי לתקרים ותקלות- זה בהחלט מצדיק תוספת של כמה עשרות גרמים.


יותר - מהירות, אחיזה
פחות - מחיר

 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם