Shimano AM9 נעלי

Shimano AM9 נעלי

יבואן-DAA
מחיר: 669

 
ענק הציוד היפני Shimano מציע כיידוע מגוון אדיר של חלקי אופניים וציוד משלים ואחד הפריטים היותר מוכרים (ומוערכים יש לומר) שהוא מוציא תחת ידו הוא ליין נעלי הרכיבה שלו. לקראת שנת 2016 השיקו בארץ השמש העולה סדרה חדשה של נעלי רכיבה ממשפחת ה- AMואנחנו קיבלנו לידנו את ספינת הדגל – דגם ה-) AM9או AM900 כפי שמופיע במקומות מסויימים( המיועד לרוכבי DH ואינדורו, אח לדגמי ה-  AM7 בעלי הסוליה השטוחה נטולת הקליטים וה-AM5 בעלי המבנה האגרסיבי פחות. די במבט אחד כדי לזהות ששימנו החליטו הפעם ללכת על עיצוב קשוח, הנעלים בעלות החזות הקרבית נראות כמי שמצהירות שהן באות לעבוד והעובדה שהן חפות מגימיקים כמו מערכות מתיחת שרוכים אוטומטיות ומגיעות בצבעי שחור וכחול עם עיטורים שהזכירו לי את הסימונים המופיעים על ציוד צמ"ה כבד, לא מותירה ספק באשר לייעודן. ואם בעיצוב עסקינן, הרי שהמראה הנ"ל יכול להיות להן לרועץ בקרב אלו שאינם מוקירים את מאפייני העיצוב הללו אך על טעם ועל ריח הרי לא נתווכח. לצורך פיתוח הנעל גייסו בשימנו את אגדות הרכיבה האחים (והאחות(  לבית משפחת Atherton אשר היו מעורבים בתכנון ובעיצוב ואף רכבו עם הנעליים במסגרת סבבי תחרויות ה-DH  האחרונות.  מאפייני הנעל החדשים כוללים בין היתר: תעלה מיוחדת בסוליה המאפשרת חיבור וניתוק לדוושות בצורה נוחה ומדויקת יותר ואחיזה משופרת בהן גם כשאינך מחובר, חפירת התעלה הזו גם "גילחה" ממשקל הנעל הכולל. עוד חידשו שימנו ויצרו מבנה גפה משודרג בו נעשה שימוש בקצף מיוחד שהופך את הנעל לקלה יותר, הוסיפו מערכת הגנה א-סימטרית על הקרסוליים, חירוץ מיוחד בקצה הקדמי והאחורי של הסוליה לאחיזה משופרת בזמן הליכה, לשונית חיפוי חיצונית המונעת כניסת אבק וחלקי עפר לתוך הנעל ורצועת הידוק בנוסף לשרוכים לצורך עיגון ומניעת תזוזות.  


התאמת הנעל לרגל: בשל המראה הקרבי ועב הבשר קל לחשוב שמדובר בנעל כבדה, אך כשהנפתי אותה ביד ניתן לומר שהופתעתי לטובה, אין מדובר כמובן במשקל הלקוח מעולם נעלי הכביש עתירות הקרבון, אך ביחס לנעליים מקבילות של יצרנים אחרים המכוונות לאותה נישה המשקל סביר בהחלט. עבדכם הנאמן אוחז במידת רגל 42 וזוג נעלי המבחן הגיעו במידה 43, בפועל בחרטום הספינה נותרה נימה קטנה של מרחב מה שלא ניתן לומר על הצדדים וזה לאור העובדה שאמנם אני מאותגר אורך אך רוחב כף רגלי מפצה על כך.. וזה המקום לציין כי לדאבוני אצל רוב חברות הנעליים בעולם שמים בעיקר דגש על האורך ופחות על הרוחב מה שמותיר אותנו, בעלי היסודות היציבים, חשופים יותר לאי נוחות הנובעת מן הצורך לקחת נעל במידת אורך חריגה כדי להתמודד עם עניין הרוחב... אך תנו לי להרגיעכם, תחושת הלחץ הראשונית הזו התפוגגה במהלך הרכיבות, יחד עם זאת, רצוי ומומלץ למדוד את הנעלים טרם רכישתן כדי לוודא שהן אכן תואמת את מבנה כף הרגל שלכם ופחות להסתמך על המידה המוצהרת.  לאחר שנמתחו השרוכים, הודקה רצועת ההידוק והתכסנו בלשונית הרחבה, הרגל הרגישה כמקשה אחת עם הנעל, דבר מבורך שמקנה תחושת ביטחון ויציבות בעיקר למישהו כמוני שנוטה לנקוע את קרסולו בכל הזדמנות. גם הרפידה בתוך הנעל הרגישה נוחה ונעימה. התקנת הקליטים היתה פשוטה ונוחה, התושבת עליה מותקן הקליט קשיחה מאד מה שמבטיח העברת כוח טובה והמסילה ארוכה דיה כדי לאפשר למקם את הקליט בנקודה הדרושה.

 


 בשימוש: התעלה המיוחדת שחצבה שימנו בסולית הנעל הוכיחה את עצמה כבר מן הרגע הראשון וההתחברות וההתנתקות מהדוושות הייתה אינטואיטיבית ופשוטה ולא דרשה מאמצים ותרגול כפי שקורה בנעליים אחרות בהן הקליט יושב בתוך גומחה צרה וקטנה יותר. החלקת הרגל קדימה מכיוון החרטום מתעלת את מנגנון הדוושה למקומו והחיבור קל ופשוט. ברכיבה הנעל חבקה את הרגל היטב והקניתה תחושת יציבות החשובה כל כך במיוחד בקטעים טכניים וברכיבה מהירה והעבירה היטב את הכוח אל מערכת ההניע. כשעוברים להליכה מתגלה ייתרונותיה של הסוליה אשר סיפקה אחיזה נהדרת גם בדרדרת ופטרה אותנו מן החשש שמא נאבד אחיזה גם בהליכה על גבי סלעים בזכות התעלה המיוחדת המאפשרת חיבור מהיר מחד גיסא וקליט שאינו בולט החוצה מדי מאידך גיסא. מערכת הרכיסה ומבנה כתפי הנעל שאוחזים את אזור הקרסול היטב הוכיחו גם כאן את עצמם וסיפקו תחושת ביטחון שאינה מובנת מאליה כשמדובר בנעל משולבת קליטים. באגף העמידות גם תלאות הקיץ הישראלי לא הותירו על הנעל רושם והיא נותרה קשוחה וספגה בגבורה חבטות ושריטות מבלי להראות סימני בלייה יוצאי דופן, התפרים נותרו שלמים ואין סימני הפרדות בין הגפה לסוליה . הדבר היחיד שהעיב על החגיגה התגלה כאשר קוץ סורר שהשתכן בגרב מבעוד מועד החליט לומר את דברו מה שחייב אותנו לחלוץ את הנעל, לשלוף אותו ולנעול אותה חזרה מה שהתגלה כפעולה הגוזלת לא מעט זמן בשל ריבוי אמצעי הרכיסה, ההידוק וההגנה, ובנוסף הזכיר לנו שריבוי אטימה מן הסתם גורם לנעל לא להיות מאווררת כלל.. אבל היי.. בשביל כבוד צריך לעבוד ואמצעי ההגנה המרובים גרמו לנו לראשונה מזה זמן לא לחוות כניסת חול ואבק לתוך הנעל.

 



סיכום: שימנו הגדילו לעשות וייצרו נעל המשלבת קשיחות ועמידות, יעילות ויציבות הן ברכיבה והן בהליכה, נעל המאפשרת חיבור מהיר ונוח לדוושות אוטומטיות ובמקביל, בזכות מבנה הסוליה אחיזה יוצאת מן הכלל גם כשהדוושות לא מחוברות (בהנחה שהן רחבות דיין כמובן..) וגם בהליכה לצד האופניים, וזו נעל שכל רוכב שטח אמיתי למעשה מחפש, הלא כן?

 יותר: קיבוע מצוין לאזור הקרסול, אטימה, העברת כוח, חיבור וניתוק מהירים וסוליה בעלת אחיזה טובה גם ברכיבה לא מחוברת וגם בהליכה.

פחות: אוורור, מערכת רכיסה והגנה המאריכה את זמן תהליך הנעילה.

 
Shimano    איילון שגיא    נעלים    AM9   

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם