Cube Stereo 160 HPA

Cube Stereo 160 HPA


יבואן :  בייק אקספרס, www.cube.eu 
מחיר: 20,900 ₪
 רכב: אוהד קדיר


 


 
 
Cube הייתה אחת הסנונית הראשונות אשר צייצה בסוף העשור הקודם כי מותר לייצר מתלה הורסט-לינק (FSR) אמיתי, מחוץ לארצות הברית גם אם לא קוראים לך ספשלייזד. עם ניחוח איכות גרמנית מיערות מזרח בוואריה, נראות בלתי ניתנת להתעלמות, וחבילת חלקים סופר מרשימה, כבשו הפריץ בחום וכתום את מצעד נחשקות האול-מאונטיין גם בשבילי ארץ ישראל. שלא כמו יצרנים גרמנים אחרים הם גם קפצו בדיוק בזמן על עגלת ה 29 עם שלל דגמים בסגמנטים שונים וקיבעו את עצמם כאחד היצרנים המעודכנים והמובילים באירופה, ואחד הפופולריים בישראל.



 



 
לקחנו את הסטראו 160, מכונת האנדורו השרירית והעדכנית מליין הדגמים האינסופי של היצרן, אל תוך עיבורו של החודש האכזרי ביותר בשנה, לאתגר אותם ואת עצמנו בתוך ערמות הדרדרת האינסופיות של ספטמבר. והרי הפרוטוקול.
המזלג הכתום-זרחני ושאר נגיעות התפוז הבוהק על השלדה עוררו אסוציאציה של טייסת מנ"ט (מרכז ניסויי טיסה) בתל נוף ושלחו אותנו לפשפש בארון בחיפוש אחר באגיס כתומים, מחווה לסרבל הכתום של דני שפירא להשלמת הלוק של טייס מבחן אמיתי.





 



Highlights
  • גלגלי 27.5
  • מתלה ארבע זרועות עם הורסט לינק המייצר 160 מ"מ
  • צינור עליון קצר (586 מ”מ למידה 18) על סטם 50
  • משולש אחורי גדול נדנדה בעל תומכות שרשרת ארוכות (441 מ"מ)
  • זווית צינור ראש 66.5, זווית צינור כסא 74.6 מעלות.
  • משקל רטוב 14.4 קילוגרם (כולל דוושות)
    הנתונים הם למידה M (18")


 





ה 160 החדשים שוכנים בקצה הסקאלה של סדרת ה Stereo של היצרן המציעה קשת רחבה של דגמים בטווח מהלך שבין 120 ל 160 מ"מ. לאופניים שלדת אלומיניום חסונה בעלת חיווט פנימי חלקי (אשר התגלה כשקט ביותר בשל האפשרות למתוח את הכבלאז' כראוי), מתלה 4 זרועות אמיתי כאמור (horst link)  בעל חוליית נדנדה ארוכה ומאסיבית במיוחד שמזכירה קצת את האלסוורט'ים של העשור הקודם. ציר אחורי בסטנדרט 142X12, הכנה למעביר קדמי בחיבור ישיר וצינור היגוי Tapered חסון, על פי כל כללי הטקס.
 



 
 



 חלקים בולטים
בחירת החלקים שבונים את האופניים מאד מושקעת ומושכלת, הן טכנית והן בסכמת צבעים הרמונית שלדה-גלגלים-חלקים. בפרונט ניצב מזלג Pike RC Solo Air קשיח ומוכח,  בולם אחורי Fox Float CTD, גלגלי DT מאסיביים ברוחב 25מ"מ עטופים צמיגי Schwalbe Hans Dampf בשרניים עם דפנות קרוקודיל. מערכת הנעה נוצצת מבית Sram  ברמת X0   1X11 כמובן ומעצורי Sram Guide R עצבניים אותם סקרנו לא מכבר. מוט כיסא הידראולי RockShox Reverb Stealth כמובן, וכידון רחב ואיכותי מבית Raceface משלימים את החבילה המצוינת והמותאמת מאוד לרוכב האנדורו המודרני והמעודכן.




 




על השביל
תנוחת הרכיבה הפאסיבית על ה 160 זקופת גו וגבוהת ציר מרכזי, אולי מרגישה מעט אולד-סקול יחסית לאופנת ה Long & Low העדכנית. אולם הסטם הקצר מתכתב היטב עם זווית הראש השטוחה והכידון ברוחב 740 מ"מ מתאים לרוכב הטכני/ אגרסיבי הסביר ומזמין אגרסיות וחיפוש אחר אתגרים טכניים.



 



 
צמיגי ה- Hans Dampfעבי הבשר ייצרו התנגדות גלגול בלתי מבוטלת ולמעט התמודדות עם  דרדרת סוף-אוגוסט או שבילי מדבר מתפוררים הם מהווים קצת over-kill  לרוב מתווי הרכיבה המקובלים בארץ.  מאחר והאופניים צוידו בפנימיות רגילות בחרנו לרוץ על לחצי אויר מעט גבוהים מהרגיל על מנת להימנע מצביטות מעצבנות. אל אף האקטיביות הקיצונית של מתלה ה FSR על הנייר, להפתעתנו במקרה של הסטראו הוא הצליח לייצר מעט מאד בובינג, יתרה מזאת אם מעבירים את מנוף ה CTD למצב עליות אז בהחלט ניתן להעמד על הפדלים ולתת בראש לעליות. קצת מפתיע לטובה עבור אופניים כלכך "גדולים".


 


רכיבה על אופני אנדורו בכלל ועל ה160 בפרט דוחפת את הרוכב לשנות במקצת את סגנון הרכיבה שלו. אילו אופניים שיודעים לדרוס מצוין ותכלס אין צורך לתמרן או לקפצץ איתם מסביב או מעל מכשולים, הם יעשו את זה בשבילך לטוב ולרע. המתלה האחורי ליניארי ביותר ומגיב בשקיעה קיצונית כאשר מעבירים משקל רב לאחור למשל לקראת עליה לבאני-הופ מזדמן. גילינו שצליחת גינות סלעים עובדת הרבה יותר טוב  כאשר שולחים קלות את האגן לאחור, נותנים למזלג קצת מנוחה ומשאירים לירכתיים ולברכיים הכפופות לבצע את מירב העבודה.
נקודת חובה בהקשר זה, היא הרעש שהאופניים מייצרים במקטעים היפר-משובשים. לא ברור אם מדובר ספציפית על אופני המבחן או בכלל, אבל על אופניים כמו הסטראו 160 היינו מצפים למצוא מגני גומי אינטגראליים על תומכות השרשרת לעידון הרעש, עם זאת חווינו אפס נפילות שרשרת, הודות למערכת ההינע האיכותית, גלג"ש ה narrow-wide ומוביל השרשרת הקומפקטי.



 




 
הגאומטריה המתונה, המזלג הארוך והקשיח ואופיו של המתלה האחורי הפכה לעיתים את הרכיבה על ה 160 ל "קלה מידי" וקראה לנו לחפש אתגרים חדשים בשבילים הישנים. אמנם בסיס הגלגלים שלהם נדיב יחסית למידת מדיום (1170מ"מ) אך בחלוקה הפנימית הם קצת קצרים מלפנים (reach  בן  42מ"מ) וארוכים מידי מאחורה (441 מ"מ בתומכות השרשרת). מדובר בפרופורציות מאד שונות מאילו המאפיינות שלדות יותר פרוגרסיביות ועדכניות בתחום הקרוי אנדורו, ובמהירויות גבוהות הן שידרו עצבנות עת חיפשנו את גבולות מעטפת הטיסה שלהם.


 


סיכום
ה 160 יתאימו לרוכב גדול ואגרסיבי שאינו מוכן לוותר על "הקפצות עצמיות" מונעות רגליים לראש הגבעה, אחד המעדיף לדרוס ולבחור קוים ישרים וקורקטיים ופחות מעניין אותו לקפצץ בקלילות אלא אם כן מדובר בדרופ עסיסי. מדובר באופניים בעלי רמת בנייה גבוהה וסט חלקים אשר יעמדו במסכת התעללות קשה לאורך זמן ומרחב. שיוט בסינגלים של קק"ל עשוי להתגלות כגדול עליהם ממרום אוכפם הכתום אך בילוי אחר צהריים במרעולי האולד-סקול של הרי ירושלים עם בירה צוננת בסוף יכולים לעבוד מצוין.





 
cube    stereo    אסף פישר   

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם