מבחן לנעלי KTM Factory Team

מבחן לנעלי KTM Factory Team

יבואן : ד.ל.ב

מחיר: 590 ₪

 

חברת  KTM Bike Industries החלה את חייה ב 1992 לאחר שחברת KTM "המקורית" פשטה את רגל ונמכרה בחלקים. חטיבת האופניים נקנתה על ידי משפחתה האסיאתית של המנכ"לית הנוכחית ובעשור האחרון חדרה בכל הכוח אל שוק אופני ההרים ופיתחה במקביל ליין מוצרים נלווים רחב ביותר הכולל קסדות, מלבוש והנעלה. ד.ל.ב, היבואן המקומי, מסר לידינו את ה Factory , נעל שטח קשיחה וחסונה למבחן ארוך טווח. הנה מקליקים....
הנעל מאופיינת במבנה רחב יחסית לנעלי XC תחרותיות ובסיס הסוליה עשוי פלסטיק קשיח מאד המשובץ במשטחי דריכה עשויים גומי משונן באזור העקב וכרית כף הרגל. גפת הנעל עשויה עור סינטטי שחור ועמיד ומשולבים בה אזורי רשת גדולים ומאווררים במיוחד. באזור העקב מותקנים חיזוקים קלים ופס מחזיר אור איכותי. את מירב מאמץ השריון השקיעו המעצבים בחרטום המוצק והמשכנע הכולל שכבת עוד כפולה ו"במפר" גומי.

התאמת הנעל לרגל:
המבנה הלא-קרבי של ה-Factory התאים כמו כפפה ישנה לכפות הרגליים הרחבות יחסית של הבוחן ולא הורגש כל לחץ על הבהונות או חופש מציק בצידי כף הרגל. האזור האחורי של פנים הנעל מצופה שכבת Anti-Slip  כסופה ואיכותית.

רכיסה:
כברוב הנעלים מסוגה, גם זאת נרכסת ע"י שלושה אבזמים .השניים התחתונים הם רצועות וולקרו והאבזם העליון הוא רצועה רחבה בעלת מנגנון ראצ'ט מתוצרת atop (המספקת מערכות דומות למותגים נוספים). המנגנון נוח לתפעול ובעל פרופיל נמוך אשר מונע פגיעות מעצמים זרים. באופן כללי הרכיסה נוחה, מהירה ומהדקת את הנעל היטב סביב הרגל מבלי ליצור תחושת מחנק, אולם היינו מעריכים מנגנון ראצ'ט קצת יותר צפוף ומדוייק.



 

קליטים:
התקנת  הקליטים הייתה פשוטה ביותר ולא חייבה פירוק מיכסים או התאמות אחרות. למרות שבאופן יחסי הקליטים "יושבים" בתוך הסוליה, החיבור של הנעל לפדל, אפילו לכזה המתוגבר בפלטפורמת עזר (דוגמת ה 647 הארכאי של שימאנו אשר סופק על אחד מאופני המבחן האחרונים), היה חלק ואינטואיטיבי.

בשימוש:
בסיס הסוליה העשוי פלסטיק קשיח סיפק העברת כוח כמעט אבסולוטית לפדלים (לפחות ליכולת ההבחנה הלא-כבישונית שלי). מן הסתם ניתן למצוא זוגות יותר קשיחים וקלילים כדוגמת דגם הקרבון הבכיר יותר של היצרן. הציפוי הפנימי התממשק מצוין לגרבי הרכיבה ונתן תחושה הומוגנית. הנעל מאד מאווררת וברכיבות ספטמבר האחרון והשרבי לא נמדדו עומסי חום קיצוניים. יכולת האחיזה של הסוליה עם משטחי סלע חלקים הייתה בסדר גמור (אם כי המבחן האמיתי יהיה בחורף 'על רטוב'). ירכתי הנעל הרזים מנעו חיכוך מעצבן ופגיעות פלסטיות מתומכות השרשרת וזרועות ההינע.
.
עמידות:
לאורך כל תקופת המבחן הלא קצרה לא נראו סימני בלאי מיוחדים. יש לציין שהחרטום והירכתיים נהנים מתפרים כפולים וניכר שהנעל תחזיק מעמד יותר משתי עונות. משטחי  הגומי הקשיח בסוליה גם כן לא הראו שמץ של בלייה. לקראת סוף המבחן מנגנון הראצ'ט הצליח לקבל ביס מאיזה סלע, התעקם והתחיל לזייף מעט.

יותר: נוחות, העברת כוח, אוורור.
פחות: משקל, איכות ודיוק מנגנון הראצ'ט.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
KTM    נעליים    אסף פישר   

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם