כידון וסטם – GRAVITY GARDIENT במבחן

 
כידון וסטם – GRAVITY GARDIENT  

יבואן : Rock n'Road
מחיר כידון: 1,178 ש"ח
מחיר סטם: 430 ש"ח


המותג Gravity אולי לא נראה מוכר במבט ראשון, אך מבט שני ונוקב יותר באתר החברה מגלה שמדובר למעשה במיתוג קו המוצרים של חברתFSA  עבור קהל רוכבי השטח המחפש רכיבי קצה חסונים וקלים לרכיבת שבילים אגרסיבית.
מ  Rock n'Road, היבואן הישראלי של FSA קיבלנו את כידון הקרבון השטוח והקשוח ואת הסטם התואם שלו מסדרת ה Gravity Gradient, סדרה המתיימרת להיות "קלה מספיק ל  XC וחזקה מספיק לפרי-רייד".


הכידון, שאגב נראה מעולה באור יום, ימלא את כל הדרישות של רוב רוכבי שבילים מהקצה התחרותי ועד לשמנמני השבילים. רוחב של 740 מ"מ אמנם לא יתאים לרוכב האנדורו המודרני שחי על הקצה, אבל מי שכן יסתפק ברוחב זה יזכה בכידון במשקל קליל של 172גרם בלבד.
לעומת גימורי הקרבון הנאים של הכידון, נראה סטם האלומיניום די רגיל, מעט צ'אבי במקומות הנכונים אך סה"כ נאה, כהה ומעוטר בצורה סולידית מעל ציפוי האנודייז השחור שלו, משקלו אגב, 167גרם – יש קלים ממנו.



 

לטובת המבחן הרכבנו את שניהם על אופני הזנב-קשיח "29 האגרסיבי שלנו (כן, הנישה עוד קיימת, אך על כך בגיליון הבא..). הסטם בגובה 40מ"מ, זווית של 6 מעלות ואורך 50מ"מ, התאים לנו בדיוק לצינור העליון הארוך (והמודרני) של השלדה, אך נציין שהיצרן מספק אותו גם באורכים נוספים.
כידון הקרבון על 740 המ"מ שלו החליף כידון אלומיניום צר יותר ועדיין השיל ממשקל האופניים כ  65 גרמים, זווית ההטיה לאחור של 9 מעלות והטיה קלה למעלה של 4 מעלות השלימו תנוחת ידיים וגוף עליון שהרגישה נוחה מאד במבחן מגרש החניה. חשוב לציין רק שבעוד שכידון שטוח יתאים מאד לרוכבי ה "29, בעליי הגלגלים הקטנים (והזריזים ) יותר, ייהנו יותר מאחיו הגבוה בעל הרייז (15 מ"מ) שלא נבחן כאן.




 



בשימוש:
כאמור,כידון הGradient  החליף כידון צר וכבד יותר וההחלפה הייתה מבורכת. גם אם הפרש המשקל אינו עצום (סדר גודל של חטיף אנרגיה או שניים), הרוחב, הכיפוף וההטיה שלו הוכיחו את עצמם כמוצלחים ונוחים מאוד גם בגיחות של שעתיים בסינגלים וגם ברכיבות שטח ארוכות.
כיאה לכידון קרבון טוב, הצלחנו להרגיש ספיגת וויברציות מזדמנת בקטעים משובשים, כל זאת ללא הבדל מורגש בקשיחותו, למרות נטייתנו המובהקת ללחוץ חזק ברכיבה בעמידה, ולאתגר את האופניים ואותנו במגוון דרופונים בזרימה.
הסטם פשוט עשה מה שסטמים טובים אמורים לעשות והיה ידיד נאמן שנשא את הכידון על כתפיו החסונות, מעין סאם לפרודו - יעיל, אמין ושקט.



 




יותר:  נוחות, עיצוב, משקל קל לכידון קשוח
פחות: משקל מעט גבוה לסטם, ולא היינו מתנגדים לתוספת של שני סנטימטר ופחות שקלים (אההמ.. בכידון, בכידון)

 
אילן כרמל    FSA    כידון    סטם   

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם