Giant Trance Advanced 1

Giant Trance Advanced 1- 2016

רוכב: גל חסון

יבואן: ג'יאנט ישראל

מחיר האופניים במבחן: 26,000 ₪



 


 

 
סינרגיה: בעברית אִגְבּוּר. (מיווניתsynergos לעבוד יחד) היא פעולה משותפת של שני גורמים או יותר הנותנת תוצאה טובה יותר מצירוף פעולות כל הגורמים בנפרד.
סינרגיה בתחום שלנו היא זוג אופניים שמצליח להעצים את חווית הרכיבה מעבר למצופה מהאבזור או הנתונים היבשים בלבד. ג'יאנט מציגים בטראנס אדוונסד (קרבון) את מיטב החלקים שניתן לבקש בזוג אופניים אחד, מתלה מאסטרו מהולל, מהלך של 140מ"מ, משקל סופי קליל, צביעה מעולה וצוות רוכבי אנדורו שעזרו בתכנון. האם יש כאן פוטנציאל לסינרגיה? זאת ועוד בסקירה שלפניכם.




 



 
 
.Highlights
● משולש קדמי קרבון ADVANCED, משולש אחורי עשוי אלומיניום
● מתלה MAESTRO המייצר מהלך של 140 מ"מ
● גלגלי קרבון "27.5 של ג'יאנט בשילוב DT במשקל 1590 גרם
● אורך צינור עליון 599 מ"מ
● זווית צינור ראש 67 מעלות
● זווית צינור כיסא אפקטיבי 73.5 מעלות
● אורך תומכות שרשרת 439 מ"מ
● בסיס גלגלים 1156 מ"מ
● משקל "רטוב" ­ כולל פדלים – 12.3 ק"ג




 



 
 
חלקים בולטים
דגם הTrance Advanced 1  שבמבחן הוא בעל המפרט האמצעי מבין שלושה דגמי קרבון ועוד 5 דגמי אלומיניום המוצעים במשפחת הטראנס הענפה. האופניים מצוידים בזוג בולמים מבית פוקס, מזלג פלואט 34 עם ציפוי קשימה מלפנים, ופלואט עם מנגנון DPS ושרוול EVOL מוגדל נפח מאחור, שניהם מסדרת הפאקטורי החדשה והמרשימה של היצרן האמריקאי. המפרט המקורי כולל סט גלגלי קרבון מפתיעים של גיאנט C1TRX ואבזור שימנו XT, כמו שאומרים המבינים "פול " XT. החלק המאכזב במפרט הוא הכידון והסטם (כידון 730 מ"מ וסטם 70 מ"מ) שנראה שנשארו כיתה כשכל שאר הרכיבים עברו לגיאומטריה "החדשה" של Long & slack.




 
 
 


MAESTRO בבקשה
מתלה הציר הווירטואלי כפול החוליות הייחודי של ג'יאנט, מותקן על כל אופני השטח שלהם החל מאופני XC ועד DH. הוא  מציע פלטפורמה יעילה מאד בדווש, ניתוק מוחלט של כוחות הבלימה מהמתלה, ומתלה אקטיבי בכל הטווח החל מרעידות ועד אימפקט גבוה. לא בכדי זכה המאסטרו לתשבחות רבות בעולם, וכיאה לחברה בסדר גודל של ג'יאנט ניתן לומר שהם יודעים מה שהם עושים.





 
 



על השביל
ממש לפני השביל, שני דברים מאד בולטים באופניים. הראשון הוא הצביעה. וואו! כבר במבט ראשון ניתן לראות גימור מוקפד ומרשים ביותר, סכמת צבעים אופנתית וצביעה איכותית ומושקעת בגרפיקה- ככה צריכים להראות אופניים ב 2016. הדבר השני חבוי מן העין אמנם, אך מורגש מאד, 12.3 ק"ג כולל פדלים!! כן כן... משקל מאד מרשים בהתחשב בעובדה שהאופניים מגיעים ללא קראנק וכידון קרבון, ומרכיבי ההינע מבוססי XT במשקל בינוני.
לאחר כוון בולמים וסט-אפ מועדף של הקוקפיט כולל השמדה ברוטלית של פלטת הפלסטיק השקופה המרעישה והמיותרת שאמורה להגן על השפיצים ו..."דרופינג אין" מבת שלמה לתוך הסינגלים של חורשן. התחושה הראשונית שהטראנס משדרים היא מהירות, מהירות מהירות! אופניים כל כך קלים בעלי משקל מתגלגל נמוך (גלגלי קרבון כאמור) מושכים לרכב חזק ומהר גם אם לא התכוונת. בספרינטים מישוריים הם "מאלצים" אותך ללחוץ, קלות הגלגול הרגישה כאילו אני רוכב על אופני XC עצבניים ולא על מכונת AM עם 140 מ"מ מהלך.




 




ככלל האופניים הרגישו מאוזנים מאד, אך ללא תחושת כמיהה מובהקת לזמן אויר, נראה שנוח להם יותר לשייט על הקרקע מאשר לקפצץ. בירידות מהירות התנהגות חלקם האחורי של האופניים על השביל הרגיש מוזר, הייתה תחושה שהגלגל האחורי שייט לרוחב השביל כשהוא משמיע בררר בפניות ב-ג'י גבוה. בדיקות לחץ אויר בסוף כל סינגל לא הצביעו על בעיה בלחץ הצמיגים או על ברגים משוחררים כלשהם. בבדיקה מעמיקה יותר גילינו שפשוף של הצמיג על תומכת הכיסא וגמישות מסוימת מצד הלינק העליון שתורמת לעניין, אבל לתחושתנו האשמה העיקרית היא בצמיג. הנובי ניק של שוולבה, אמנם אהוב מחוץ לישראל, אך משהו בתרכובת הגומי שלו בנוסף לנפח העצום שלו לא מסתדר במחוזותינו ויוצר "מריחות" התורמות לתחושת השיוט. בחירה שאולי פחות מתאימה למרווח הצמיג במשולש האחורי בטראנס. עם העלאת הלחץ מעל לגבולות ה PSI 30 (33-35) תחושה זו פחתה אך רכבנו עם צמיג שהרגיש מנופח מדי.


 



 

בסינגלים צפופים וטכניים, ובגינות סלעים הורגשה חוסר יציבות מסוימת בשמירה על קו בשטח טכני צפוף, גם את זאת ניתן לייחס לגמישות החלק האחורי כאמור.
ג'יאנט טראנס של 2016 הם אופני שבילים מהזן החדש. הגאומטריה הכללית, בייחוד זווית הראש ואורך הצינור העליון כמו כן תיאור ייעוד האופניים באתר היצרן, רומזים לאילו שבילים כדאי להכווין את האופניים. לכן תמוהה בעיני בחירת הכידון הצר והסטם הארוך יחסית שיוצרים תחושה מעט רכונה שלא מאפיינת אופני שבילים עם נטייה קרבית שכזו. את אלו כמובן שניתן להתאים להעדפות הרוכב בקלות יחסית וישנו מאד את אופי הרכיבה.


 
 
 
 


התנהגות היגוי ומתלים
ברכיבה, בולמי פוקס של 2016 בשילוב צינור ראש קוני בתקן טייפרד (אוברדרייב עפ"י ג'יאנט) נותנים תמורה טובה ביותר מבחינת קשיחות. מתלה המאסטרו עושה את העבודה ומרגיש מעולה בשיכוך מהמורות קטנות ובינוניות, אך נוטה להסגר ולהיטרק באימפקט גדול יותר. בשיחה עם נציגי פוקס נמסר לנו כי ניתן להוסיף ספייסרים להקטנת תא האוויר בבולם האחורי להגברת פרוגרסיביות הבולם. הולכת הכבלים של הטראנס מעולה, האופניים שמרו על שקט מופתי ללא נקישות כבלים הידראוליים בתוך השלדה או הצלפות שרשרת. יעילות הדווש ראויה לציון לשבח. בטיפוסים תלולים, הרגשתי כי האופניים מבקשים ומתחננים שלא אתעצל ואמשיך ללחוץ. לא אחת מצאתי את עצמי מוביל את קבוצת הרכיבה שלי בעליה (לא קורה הרבה) וזו תחושה טובה לכל הדעות.




 
 



סיכום
Giant Trance Advanced 1 מקבלים ציון טוב במבחן "עלות –תועלת". עם חישוקי קרבון, מפרט חלקים נאה, משקל קליל וביצועים טובים זוהי תמורה הוגנת למחיר (המילה הוגנת השתרבבה פנימה מכוון שקשה לומר "מחיר טוב" על 26 ש"ח). אלו אופניים שיקלעו למכנה משותף רחב מאוד של רוכבים שמחפשים אופניים עם יכולות טכניות אבל גם יכולות דיווש גבוהות במיוחד. אלה לא אופני תקיפה קיצוניים או אופני אנדורו במלוא מובן המילה, וחשוב לזכור זאת לא לדרוש את זה מהם. במקרה שלנו עם ריבוי הרכיבות, גבר הביטחון וההנאה משלל התכונות הטובות ובעיקר יכולות הדיווש ותחושת המהירות שהאופניים מיצרים. בסוף היום מדובר על אופניים מצוינים עם חבילת חלקים מרשימה ביותר כזאת שתייצר את הסינרגיה המיוחלת כל כך לרוכבים רבים שיבחרו בטראנס כזוג הכל יכול שלהם.




 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם