מבחן קסדה KALI MAYA

 #17 דצמבר 2015     שטח   
 KALI MAYA

יבואן: בייקטק

מידות: 54-60, 60-63 ס"מ

משקל: כ 360גרם (למידה M/S)

מחיר:  550 ₪

 


 קאלי היא חברה בבעלות אמריקאית המתמחה בתכנון וייצור קסדות ומיגון גוף לפעילויות ספורטיביות בעלות פוטנציאל הרסני מחד ושיווקי מאידך (קרי אופניים, אופנועים וסקי). את החברה מוביל בראד וולדרון, שמלבד חיבתו לתכנון קסדות הוא אשכרה מדען רקטות מדופלם בעל פילוסופית חיים מעניינת האומרת (בתרגום ישיר) "אם אפשר לנפץ את זה, אפשר לבנות את זה טוב יותר". הפילוסופיה וההשראה הנ"ל הביאו לקאלי מוניטין של חברה מקצועית לעילה המשתמשת בטכנולוגיות בטיחות ייחודיות ומודרניות בתחום הגנת הגולגולת.
למבחן קיבלנו את דגם ה MAYA  המיועד לרוכבי האנדורו בחבורה (אלא מה...), כלומר קסדה המבטיחה שילוב כמעט בלתי אפשרי של משקל-קל, אוורור, חוסן וכיסוי נרחב בהרבה מהכיסוי הניתן בקסדות XC.



 

 


בניגוד לחברות אחרות המייצרות קסדה בעלת קליפה קשיחה המגוננת על שכבה מוקצפת רכה, הקסדה שלKALI בנויה בשיטה ייחודית המשתמשת בשתי שכבות של חרוטי קצף בצפיפות-נמוכה היוצרים מעין "היתוך" בין הקליפה לשכבה הפנימית. בנייה כפולה זו מבטיחה את התפזרות האנרגיה לצדדים בזמן התרסקות ובכך מגנה בצורה מיטבית על הגולגולת. למרות כל הטכנולוגיה הזאת, אין השפעה לרעה על עיצובה החיצוני של הקסדה או על נוחות ההתאמה שלה, ואפילו המצחייה המתכווננת (המצוידת במתאם למצלמה או פנס) עשויה מחומר גמיש אשר יספוג את האנרגיה במקום להתנפץ בעת פגיעה.

 
 

ל MAYA יש 12 פתחים לאוורור (5 מלפנים ו 7 מאחור), כלומר פחות פתחים מאשר ברוב קסדות האנדורו \ אול-מאונטיין שבחנו, אזור המצח מרופד באופן עבה ועל הפתחים מגנה רשת נגד חרקים מזדמנים. משקלה של קסדה במידה סמול-מדיום כבד  בכ 30 גרם לעומת קסדות דומות אבל תוספת זאת כמעט ואינה מורגשת.
אגב מידות, שימו לב שמדובר בקסדה בעלת נפח פנימי גדול יחסית ולמי שרגיל למידה מדיום/לארג' בחברות אחרות מומלץ לו שיבדוק פה את המידה הקטנה יותר. רצועת ההידוק האחורית היא בעלת שני תפסני רצועה משני הצדדים, מנגנון מעט מיושן לדעתנו אם כי אפקטיבי.


 
 
 
 
 
בשימוש:
כאמור גם לראש הגדול שלי התאימה דווקא המידה הקטנה יותר, כיוון והידוק הקסדה היה קל ואינטואיטיבי אם כי הזכיר נשכחות עקב מנגנון ההידוק המיושן. מצד שני הקסדה מאד נוחה וגם הריפוד הפנימי הרגיש איכותי.
הצביעה הכחולה והמבנה המסוקס (של הקסדה) סחטו מחמאות מהחברים שרגילים לראות אותי מאותגר בצבעים פחות סולידיים ובכלל תרמו ללוק הכללי של רוכב אנדורו מן המניין או לפחות wannabe
רציני.


 


כיוונתי את גובה המצחייה לזווית הגבוהה ביותר ויצאנו לדרך, כבר לאחר שעה קלה הורגש המחסור בחרכי האוורור הקדמיים, מה שגרם להיווצרות כמות זיעה גדולה מהרגיל באזור המצח לאחר שרצועת ספיגת-הזיעה שלי נתנה את כל מה שיש לה..  כמו כן הגיע גם השלב בו נאלצתי לחזק את הידוק הקסדה, דבר שאפשרי בשתי ידיים בלבד, כלומר, או בעצירה או במהלך רכיבה רגועה בלי ידיים על הכידון.
מכאן והילך המצב הלך והשתפר, הקסדה כאמור נוחה מאד ויושבת היטב, מה שגרם לי להעדיף אותה לכל רכיבה מאתגרת מתוך ידיעה שאאלץ לסחוט את הבנדנה או סרט ההזעה בתכיפות גבוהה מהרגיל. מתאם המצלמה, אגב,  נבדק גם הוא והוכח כאמין עם מצלמת גו-פרו.


 



סיכום
ה MAYA היא קסדת אנדורו/ אול-מאונטיין חסונה ואטרקטיבית מבחינת הלוק ובעיקר מבחינת המחיר. 
מנגנון ההידוק שלה פשוט ומצריך שימוש בשתי ידיים, האוורור הקדמי לוקה מעט בחסר אך היא נוחה מאד, ושינוי גובה המצחייה בין קטעי טיפוס ארוכים לירידות תלולות הוכח כשימושי. בנוסף, שטח ההגנה המסיבי על אזור העורף וטכנולוגיית ההגנה החדשנית של חברת KALI  יכולים להבטיח לכם רכיבה בראש שקט.




 יותר: מחיר, נוחות, לוק, מצחייה מתכווננת, מתאם למצלמה.
פחות: אוורור, מנגנון הידוק.
קסדה    KALI    MAYA    אילן כרמל   

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם