FOX FLOAT 32 במבחן

 #17 דצמבר 2015     שטח   
FOX FLOAT 32 120 Factory – 2016 
 

יבואן: הסינגלטרק

מחיר: 4287 ₪  למזלג במבחן, כולל שליטה מהכידון.
         4120 ₪ למזלג ללא שליטה מהכידון.



 
שנת הדגם 2016 היא שנה מכוננת עבור ענק השיכוך פוקס. לאחר דישדוש של מספר שנים יצא יצרן הבולמים האמריקאי בליין המזלגות והבולמים המשמעותי ביותר שלו בשנים האחרונות. זה היה מהלך בלתי נמנע מהחברה שהתוותה במשך שנים את הסטנדרט המקובל בתחום, כוחות השוק חייבו אותם להציג ליין מוצרים מרשים שייתן תשובה למתחרים העיקריים שלהם שזכו לפופולריות רבה מאוד על חשבונם בשנים האחרונות. בהשראת המנגנון החדש והמוצלח מאוד של ה- 36 מאשתקד הם חזרו למעבדות, לשבילים ולתוכנות השרטוט וטיפלו כמעט בכל אלמנט במזלגות החדשים.
אחרי האירוע המרשים של  השקת הליין החדש בפני משווקים ובעלי מקצוע, קיבלנו מהסינגלטרק היבואן המקומי שני מזלגות למבחן ארוך טווח, את ה-34 ואת ה-32, שניהם מהסדרה החדשה ושניהם מיועדים לגלגלי 29. לפניכם חלקו הראשון של המבחן למזלג ה-32 החדש מסדרת ה- FACTORY עם מנגנון שליטה מהכידון.

 


נתונים טכניים :
סטנדרט גלגל: "29
מהלך: 120 מ"מ
רגליים פנימיות: 32 מ"מ בציפוי קשימה
משקל: 1685 גרם
מנגנון: FIT4 עם מנגנון שליטה מהכידון
קפיץ: אויר
סטירר: טפרד
כיוונים: עומס קפיץ אויר, ריבאונד, מצבי קומפרשיין, נעילה
ציר: 15 מ"מ שחרור מהיר
 

מה חדש ב-2016?
מכלולי המזלגות זכו לטיפול מקיף ולהורדת משקל דרסטית, כל מכלולי המזלג עברו דיאטה החל מהסטירר, דרך הקראון, הרגליים תחתונות ועד לקפיץ האוויר. קרב המשקל הוא ללא ספק אחד האלמנטים החשובים בשוק האופניים העכשווי, אולם בפוקס הבינו כי את המלחמה תנצח איכות השיכוח, תכונה שזכתה לביקורות פושרות במזלגות הקודמים של היצרן כאמור.
מנגנון השיכוך וקפיץ האוויר חדשים לחלוטין ומציגים שינוי תפיסה כללי. מערכת השיכוך זכתה לשםFIT4  (למעשה דור 4 של מנגנון ה FIT של היצרן), היא עדיין מערכת סגורה בנויה על בסיס שרוול גומי מתרחב. מנגנון ה-CTD הקודם הוחלף במנגנון חדש בעל שלושה מצבים – פתוח לחלוטין, מצב דחיסה בינוני ומצב קשה. הברירה בין המצבים ניתנת לשינוי תוך כדי רכיבה במזלג עצמו או ע"י מנגנון שליטה מהכידון כמו במזלג שנבחן. השינוי העיקרי במערכת החדשה הוא הצגת חוגת LOW SPEED  COMPRESSION  בעלת 22 "מצבים" אשר משפיעה רק על המצב הפתוח ולא על מצב האמצע כפי שהיה עד כה. בתאוריה ניתן יהיה לקבל מזלג רך אשר לא יצלול לתוך המהלך, בנוסף לשליטה ב  COMPRESSION  קיימת  כמובן גם שליטה על מהירות ההחזרה ((REBOUND.
קפיץ האוויר גם הוא חדש לחלוטין ומזכיר את מנגנון האוויר שמצוי בבולמי הפלואוט האחוריים. חידוש משמעותי במנגנון זה היא האפשרות להשתמש בספייסרים לטובת הקטנת גודל תא האוויר ושינוי התנהגות המזלג, בדגש על הגדלת הפרוגרסיביות ועמידות בפני סגירת מהלך.




 
 




 על השביל
ה 32 החדש שבחנו הגיע כאמור בגרסת ה FACTORY היוקרתית בעלת מנגנון ה FIT4 וידית שליטה מהכידון לברירה בין שלושת המצבים: קשיח, בינוני, ופתוח. הודות למנגנון החדש הצליחו מהנדסי פוקס לחסוך כ 130 גרם לעומת הדגם היוצא, ויחד עם ציפוי הקשימה וסט המדבקות הכתום-אש אין ספק שמדובר בחבילה נאה ונחשקת לכל רוכב XC חובב סינגלים מהירים.
את המזלג ביקשנו וקיבלנו בתצורת 120מ"מ ומיהרנו לשדכו לאופני ז"ק מקרבון שיועדו ככלי לתקיפת עליות יחד עם דרישות לפאן וקפיצות מזדמנות בדרך למטה. מה שמכונה ע"י זקני השבילים "זנב-קשיח  אגרסיבי לחובבי הז'אנר".
נעילת הבולם הראשונית השאירה נדנוד שנפתר במהירות ע"י סיבוב קל של מנגנון הרגולז' הנמצא על מנגנון השליטה מהכידון, כיוונון הסאג והריבאונד בוצעו במהירות ואת מנגנון הכיוון של ה Low speed compression המספק טווח רחב יותר של כיוונון מעבר ללחץ האוויר השארנו בשלב זה במצב האמצע.
מהרכיבה הראשונה היה ברור שיש כאן שינוי מורגש, ולא רק ביחס לגרסת ה EVOLUTION  מהשנים הקודמות (סדרה שפסה מן העולם, וטוב שכך). הדבר בא לידי ביטוי ברגישות משופרת לקטנות אך גם חבטות מזדמנות טופלו היטב ע"י מהלך הביניים ולא גרמו לצלילה של המזלג בצורה לא צפויה.



 




למרות ששיחקנו עם מצבי ה  Low speed compressionבהזדמנויות שונות ( כאמור, 22 קליקים לחדי האוזן), השינוי בתחושה הורגש בעיקר במצבי הקצה. לבסוף התמקמנו באזור השליש הקשיח שסיפק רכות טובה אך לא מפנקת מדיי לסינגלי בנ"ש/ קנדה/ חורשן/ משמר העמק וכמובן יער עופר האהוב.
ברכיבות כסאח ובדרופים מאתגרים יותר (שספק אם אלון ירצה לראות) לא הצלחנו להדהים את ה-32 וסגירות המהלך לא לוו ברחשי טראומה מצד המזלג ששמר על שקט מופתי, נכון שאין מדובר על דרופ הסלע במנרה, אבל בכל הנוגע לקפיצות נאות בזרימה חלקה סימנו ווי .
בעוד שנעילת המזלג עבדה היטב (אם כי דרשה מתיחת רגולז' קלה מידי כמה שבועות), קשה היה לי להבחין בצורה חד-משמעית בין התנהגות הבולם במצב הביניים  למצבו הפתוח לחלוטין, בשני המקרים נרשמה עקיבת שטח מצוינת. מאד יתכן שמצב הביניים ישרת טוב יותר אופני ש"מ בהם יתכתב המזלג עם מצב הביניים של הבולם האחורי, אבל אצלנו הקשיחים, תנו לנו לנעול מזלג בדיווש מאומץ בעמידה ולפתוח אותו לגמרי בירידות וקטעים משובשים ואנחנו מרוצים – מצב הביניים, עבורי לפחות, רק מסרבל מעט את ההעברה, מה גם שהידית עצמה, איך נאמר, מאותגרת אסתטית ויש ארגונומיות ממנה.
מבחינת הקשיחות הצידית הכה שימושית בהגיית הרוכבים, המזלג הפתיע לטובה ותפקד ללא דופי גם במצביי קיצון בהם נשענתי במלוא כובד משקלי  על הכידון בסיבובים. יש לציין שגרסת ה 120מ"מ אמורה להיות קשיחה (וכבדה) יותר מגרסת ה 100מ"מ, אבל כך או כך אין לי ספק שרוב רוכבי ה XC הקלילים יהנו מהקשיחות והדיוק של הבולם בכל אחת מהתצורות.


 


סיכום:
ה-32 החדש של פוקס בהחלט עומד בהצהרות של מחלקת השיווק של ענק הבולמים. השיפור במזלג החדש ניבט מכל עבר וניכר במשקל, בעבודת השיכוך ובקשיחות. ה-32 החדש הוא כלי ראוי למתחרה XC/ מרתון סגפן עם דרישות יעילות מקסימליות, ובאותה מידה לרוכב שבילים שמחפש מזלג קל משקל וקשיח, עם ביצועי שיכוך מצוינים.

 
יותר: משקל, מנגנון שיכוך, נעילה מוחלטת, קשיחות
פחות: ידית שליטה לא נוחה, אינפלציה במצבי LOW SPEED  COMPRESSION 

 
fox shocks    32    אילן כרמל    בולם   

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם