Scott Scale 910 2016


Scott Scale 910

 
יבואן: קוברה בורדו

מחיר: 17,900 ש"ח



 



סקוט השוויצרית היא אחת מחברות האופניים המפורסמות והמובילות בעולם. במדינה כל כך קטנה ושולית כמו ישראל שבא מיוצגים כמעט כל מותגי האופניים בעולם, כולל האיזוטריים והקטנים שבהם, מקומה של סקוט במדד הפופולריות ביחס למותגים מובילים אחרים אף פעם לא היה ממש ברור לי. ההגיון הבסיסי נטה להאמין שמדובר במוצרים לא מספיק טובים, אבל בחינה של הסביבה התחרותית הבינלאומית מראה שזה כנראה לא המצב - אלוף העולם מספר פעמים בקרוס קאנטרי נינו שורטר רוכב על סקוט, שתי קבוצות פרו טור כביש רוכבות על סקוט, וכן הלאה. ידוע לי גם שמדובר בחברה ותיקה וחדשנית האחראית למספר פריצות דרך בענף האופניים. להבדיל ממותגים אחרים שהצליחו לשווק עצמם בצורה חזקה תוך שילוב נכון של תמחור, חסויות ופריסת חנויות, נראה שסקוט נשארו מעט מאחור. משפחת שנפ, בעלי קוברה בורדו יבואני סקוט לישראל, שינו אסטרטגיה וכבר ניתן להבחין בחדירה משמעותית יותר של המותג לשוק המקומי בשנה האחרונה, עם פריסת משווקים גדולה יותר, וחסות על רוכבים וקבוצות.


 



כרוכב ובוחן מה שמעניין אותי יותר מכל הם האופניים עצמם, ושמחתי על ההזדמנות לבחון את ה Scott Scale 910 - אופני ז"ק על גלגלי 29, עם שלדת קרבון קלה ומתקדמת, הקרובים מאד לדגם הזנב הקשיח עליו מתחרה נינו שורטר. שלא כמו חברות אחרות סקוט מקדמים במקביל אופני 29 ו- 27.5 כמעט זהים (עליהם בוחר לרכב שורטר. סדרת ה-900 בהם נכלל דגם ה910 היא סדרת ה29 אינטש.
הדגם הנבחן נמצא רמה אחת מתחת לדגמי הקצה התחרותיים של משפחת ה900 -Scale. הוא כולל שלדת קרבון תחרותית וקלילה, אולם ברמת קרבון אחת מתחת (HMF) לזו שבדגמי הקצה (HMX).

 
 



Highlights
  • שלדת קרבון HMF מתקדמת בטכנולוגית IMP, כולל טכנולוגיית שיכוך זעזועים במשולש האחורי
  • גלגל Tubeless Ready  29 Syncros XR2.0
  • מזלג קידמי Fox 32 Performance Float  100מ"מ 3 מצבים עם מנגנון שליטה מהכידון
  • חיווט פנימי
  • מערכות2x11  שימנו , כולל מעצורי XT
  • מוט כסא בקוטר 34.9 מ"מ
  • משקל רטוב 10.5 קילוגרם לא כולל פדלים )מידה 17.5)


 
 
____________________________________________________________________________________________________________________________

 


____________________________________________________________________________________________________________________________
 
על השביל
 
במבט ראשון, הScale נראים קרביים גם אם אין במראה שלהם ייחוד כלשהו. האופניים מרגישים קומפקטיים וקלילים והצינור העליון תלול יחסית ומאפשר מרווח עמידה גדול. הקוקפיט גם הוא מרגיש נוח, למרות שהשילוב של כידון 720 מ"מ עם זוית של 9 מעלות, וסטם ארוך יחסית, מרגיש מעט רחב, גבוה, ורחוק מידי. יתרה מזאת מנוף בחירת מצבי הבולם מעט גדול ובולט, לפחות לטעמי. תנוחת הישיבה מעט גבוהה ונראה כי היא מכוונת יותר לרכיבות מרתון ושבילים ופחות לרכיבת XC  תחרותית, אבל ניתן לשנות זאת כמובן ע"י החלפת הסטם.
 
ובכל זאת, ההתחברות לאופניים היא מיידית. מהפידול הראשון מורגשת הקלילות והקשיחות של השילדה. תנוחת הישיבה אכן זקופה מידי, והדבר מורגש ברכיבות מישוריות ארוכות. העברת הכח יעילה ומדויקת ומעבר למצב עמידה תוך העלאת הילוך מטיס את האופניים קדימה, אם כי במצב זה הכידון מרגיש מעט רחב. הקשיחות והקלילות באים לידי ביטוי גם בעליות - האופניים פשוט מטפסים מצוין.



 

 
בשבילים טכניים יותר, ובעיקר בסינגלים, זוית הישיבה והכידון הרחב מהווים יתרון ומספקים תחושת יציבות ושליטה. האופניים זריזים ומגיבים בצורה טובה מאד לפניות מהירות.
השילדה כוללת את טכנולוגיית הSDS  במשולש האחורי – טכנולוגיה שאמורה לשכך זעזועים בתדירות גבוהה, ואכן השילדה מרגישה נוח מאד יחסית ברכיבה בישיבה בשבילים קופצניים. זוהי בהחלט שילדת קרבון מודרנית ומוצלחת.
מערכת ההינע של שימנו עבדה כמצופה בצורה טובה, ומעצורי הXT, כרגיל, גם הם מתפקדים בצורה מצויינת.  מערכת ה2x11 עושה את העבודה ומתאימה למגוון סוגי רכיבות ותנאי שטח רבים. רוכבי XC תחרותיים עשויים להעדיף מערכת 1x11 הקיימת בדגמים אחרים של ה Scale.



 

 

הצמיגים דקים יחסית ומהירים, ומספקים אחיזה טובה. המזלג של Fox עבד בצורה חלקה וטובה, למרות שהרגיש לעיתים מעט קשיח (רוב הזמן רכבתי במצב הביניים). העברת המצב בעזרת המנוף היתה מעט מסורבלת – המנוף מעט גבוה וארוך כאמור, כך שצריך להתרגל לשלוח את האצבע רחוק יחסית על מנת להחליף מצב.  




 
 
חלקים בולטים

 
ה-Scale 910 כוללים שילדת קרבון מתקדמת ביותר, ועשויה בתהליך יצור שאמור שלהוריד את המשקל ע"י שימוש בפחות חומר מבלי לפגוע בחוזקה של השלדה או ברמת בגימור. השלדה על אופני המבחן נראתה מרשימה ביותר, בצביעה עדכנית בצבעי שחור\לבן עם נגיעות אדומות. מזלג  ה-Fox מסדרת ה Performance כבר מוכר לנו ממבחנים קודמים, ובמקרה זה מלווה במנגנון בחירה בין 3 המצבים  שיושב על חבק ידית הכידון. מערכות ההינע והמעצורים הם ברמת XT, ושאר החלקים, כולל הגלגלים, הם חלקי אלומיניום של מותג הבית של סקוט – Syncros. מוט הכסא בקוטר 34.9מ"מ עבה יחסית לאופניים מסוג זה. הצמיגים הינם צמיגי OEM שלSchwalbe  מדגם
 Rocket Ron 2.1 EVO  בתקן (Tubless Readyׂׂ ), החבילה הזאת מביאה את האופניים למשקל כולל רטוב של 10.5 ק"ג ללא פדלים (במידה M).
מפרט מלא באתר היצרן.




 

















 

סיכום
 
הScott Scale הינם אופניXC  תחרותיים מודרניים ומתקדמים, ויאפשרו לרוכב עליהם לרכב מהר ורחוק. השלדה משלבת בין נוחות לביצועים בצורה טובה מאד ושמה את ה- Scale 910 בשורה הראשונה של אופני ז"ק תחרותיים. מי שמתכנן להתחרות בתחרויות  XC ייתכן וירצה לשנות מעט את החרטום ע"י החלפת סטם ואולי אף כידון צר יותר, אבל רוכבי אול-ראונד כנראה וימצאו את מבוקשם בתצורה המקורית. האופניים אינם זולים, אולם יחסית לדגמים מתחרים כמו הקנונדייל FSI-2 או הטרק Procaliber, הם מספקים אלטרנטיבה ראויה ומעניינת. 




 
 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם