מבחן נעליים Shimano AM7

 Shimano AM7

יבואן: DAA

משקל: כ-730 גרם


מחיר: 599  ₪

נעלי רכיבה, במיוחד נעליים לפדלים שטוחים (פלאטים) הם מוצר מרגש. על פניו אולי פחות מושכים מכידון קרבון או גלגלים קלים, בטח פחות מרתקים ממתלה עתיר לינקים הממצה את פוטנציאל הקינמטיקה האופטימלית בדיוק בזווית שבין הסאג המומלץ לבין טנגנס יתרת המהלך. אבל היי! בלי רגליים על הפדלים תמצא את עצמך תומך במשקל הגוף עם אזור שלא ממש נועד לכך... ואותי, זה לא פחות ממרגש.


 




סדרת הגראוויטי של שימנו לשנת 2016 כוללת 3 דגמים, ה-AM9 אותם בחנו ראשונים בעולם בסוף שנה שעברה. ה-AM5 הנמצאים ברגעים אלו במבחן וה-AM7 אותם קיבלנו היישר מהיצרן למבחן במגזין.
ה AM7 מציגה את קדמת הטכנולוגיה בכל הנוגע לנעליים והיא מציגה שיפור משמעותי מהדגם היוצא AM41.
כשמדובר בנעלי פלאטים, קשה להתעלם מהמותג המוביל הבלתי מעורער. האם שימאנו הצליחו לבלוט? ליישר קו? או שהפער מהמוביל עדיין גדול?



 

 

 
מאפיינים כללים:
נעל ה AM7 היא נעל קלה יחסית, כ 731גר' לזוג ומציגה הפחתה של כמעט 200 גר' מהדגם היוצא. זוהי נעל המכוונת לרכיבה אגרסיבית, בעלת הגנה מוגברת בבהונות והגנה על פיקת הקרסול בחלקה הפנימי. הנעל מגיעה עם לשונית כיסוי על השרוכים שגם מונעת מהם להפתח וגם מגנה על הרגל מאבנים חופשיות. לנעל רצועת הידוק להתאמה מקסימלית לרגל ללא נק' לחץ מקומיות וסוליית ויברם בתחתית.
בהתבוננות ראשונית, ניכר כי זוהי נעל רכיבה! כזו שאינה יכולה לשמש גם כנעל יום יום. זהו מראה טכני שאני באופן אישי מאד אוהב.





 




על השביל:
ה AM7 מרגישה נוחה מאד. הגפה הסינטטית מעט נוקשה ומרגישה שיש ל"השמיש" אותה מעט להתאמה מיטבית. הרגל נאחזת היטב עם הידוק השרוכים ואינה מפעילה לחץ על כף הרגל. לשונית הכיסוי מתקשה להכיל את כל השרוך אך רצועת ההידוק משלימה את העבודה. אם כי בהעדר מנגנון הידוק, וחוסר היכולת באמת להדק את הרכיסה באמצעות הרצועה, לא ברור לי בדיוק מה תפקידה מעבר לכך שזה נראה טוב...
מבנה הנעל רחב מספיק ומאפשר מקום לתזוזת האצבעות, בסך הכל מדובר בנעל נוחה המותאמת לרכיבות ארוכות ולא מציקה גם לאחר שעות. המשקל הנמוך מורגש מאד ומרגיש נכון יותר מנעליים אחרות כבדות יותר. הנעל מספיק קשיחה לתמוך במשקל הגוף על הפדל אך אינה קשה מדי ומחזירה פידבק מהשטח בצורה טובה. לגבי מידות, שימנו תמיד נמצאו על הצד הננסי של המידה וגם כאן לא סטו מהנורמה, הן עדיין קטנות!


 
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



 


______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


סוליה ואחיזה:
סוליית ויברם היא סמל לאיכות בכל הנוגע לסוליות עמידות ובעלות אחיזה, בעיקר בנעלי הליכה וטיולים. הסוליה של שימנו בעלת מבנה צורני של משושים רחבים, מבנה זה יוצר רווחים שבהם יכולים להאחז פיני הפדל. ואכן, כאשר הרגל ממוקמת נכון על הפדל, האחיזה טובה. אבל...וכאן יש אבל גדול. תרכובת הגומי בעלת קושיות גבוהה וכמעט שלא מספקת אחיזה בזכות הגומי, אלא בעיקר בזכות המבנה. הדבר יוצר תחושה של רגליים חופשיות, ואכן מאד קל לשנות פוזיציה על גבי הפדל תוך כדי רכיבה. כמי שרגיל ל"הדבקה" של הנעל לפדל, היה קשה להתרגל לתחושה זו, אם כי חשוב לציין שלא איבדתי אחיזה באופן מלא בפדל אף לא פעם אחת לאורך כל תקופת המבחן.
הגפה והסוליה לא מראים סימני שחיקה משמעותיים אם כי לצורך גזר דין מלא לכך יידרשו עוד מספר חודשי שימוש בנעל.



 


 

____________________________________________________________________________________________________________________________

 


____________________________________________________________________________________________________________________________
 

סיכום
הנעל של שימנו התגלתה כנעל נוחה מאד, בעלת עיצוב ונראות ייחודיים ונאים, בעלת הגנה נאותה מפני אבנים, גזעים וכדומה וקשיחות מספקת אך לא מופרזת. ומנגד, נראה שבחרו בפתרון "נוח" של סוליית ויברם ללא תעוזה בתרכובות שונות ורכות יותר, אולי אפילו באופן מקומי (?)
ניכר שזו נעל שהוטמעו בה כל הטכנולוגיות מנעל הדגל AM9 (עם הקליטים) אך נראה ש"זרקו" עליה סוליה מהמחסן של לפני 3 שנים.
למרות זאת אני מכיר מספר רוכבי פלאטים שמצהירים שהם מעדיפים את היכולת להזיז את הרגל על הפדל ופחות אוהבים את ההדבקה שאופיינית לנעליים המתחרות. עבורם, זוהי נעל מושלמת!
 
יותר: משקל, עיצוב, הגנה על פיקת הקרסול, התאמה ונוחות, מחיר
פחות: רצועת הידוק (לא בדיוק הבנתי מה היא אמורה לעשות), סוליה!

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם