Garmin Varia רדאר מציל חיים במבחן

Garmin Varia

רדאר מציל חיים בשרות רוכבי האופניים


יבואן: רונלייט, גרמין ישראל

מחיר: חיישן אחורי- 1230 ₪, מחיר בנדל 1850 ₪ .
מבצע השקה חד פעמי- 35 אחוז הנחה על המחירים הנקובים.

 


הכי כיף לפתוח עם השורה התחתונה ומשם לפתח את השיח על הביצועים של המוצר, כך אני אוהב וכך אתחיל ברשותכם: Garmin Varia עובד כמובטח והסנסור יתריע בפני הרוכב על רכבים שמגיחים מאחוריך (עד כ-8 רכבים ברצף). כאחד שעבד בחברת הזנק אלקטרוני, אני מוריד את הכובע בפני Garmin, הם קנו חברה דרום אפריקאית בשם iKuba  ולאחר מספר חודשים יצאו לשוק עם ה-Varia שהטכנולוגיה ברובה הגיע מהחברים הדרום אפריקאים והמוצר אשכרה עובד בלי באגים. זה לא מובן מאילו ואני מעריך את המוצר וההשקה המוצלחת שלו.

מה עושה ה- Varia ואיך:
נראה שחברת Garmin נמצאת בעיצומו של מרוץ עם מטרה מוגדרת גדולה. מטרתם היא לכסות בעזרת מכשירים פרי פיתוחם את כל האלמנטים של הרכיבה: מצלמות POV, מחשבי דרך מבוססי GPS, נצנצים חכמים, מדי וואטים מכשירי ניווט ועוד. מכשיר ה-Varia הוא התוספת החדשה של החברה עם מטרה אחת, להציל חיים. גרמין התבססו על המחקר של ליגת האופניים האמריקנית שמראה נתונים מעט מבהילים: לא פחות מ-40 אחוזים מנפגעי תאונות אופניים קטלניות הופתעו מרכב שהגיח מאחוריהם. Garmin  קנו טכנולוגיה של חברה דרום אפריקאית שמשתמשת ברדאר עבור זיהוי עצמים, מדידת מרחק מנקודת הבוחן ומהירות העצם. בפשטות, Garmin המציאו רדאר קטן שיושב על מוט האוכף ומזהיר אתכם מפני רכבים, אופנועים ואופניים. הזיהוי מתחיל ממרחק 140 מטרים ומודיע על כך בעזרת מחשבון ה- Garmin שלכם או בעזרת מערכת הראש שמסופקת בערכה המלאה. המערכת לא פראיירית כלל, היא יודעת לזהות עד כ-8 רכבים במקביל , נתון מרשים לכל הדעות. ואם לסכם את הקיצור, אזי  Garmin פיתחו מערכת בטיחות לרכובים על בסיס טכנולוגיה שעולם הרכב משחק איתה כבר כמה שנים.



 




מה בקופסה:
-סנסור אחורי שמתפקד גם כנצנץ
-יחידת ראש אנלוגית שמתריע בפני רכבים (מראה מיושן ולדים כמו שלט של פעם)
-מחבר סטם ליחידת ראש
-מחבר כידון ליחידת ראש
-מחבר מוט מושב לסנסור
-מלא מחברים, גומיות ושמחות שיחברו את האביזרים לאופניים שלכם (בהצלחה מרובה והתקנה פשוטה מינוס)


 ____________________________________________________________________________________________________________________________

 
___________________________________________________________________________________


ההתקנה:

השוק הישראלי חי ובועט, החבילה הגיע עם חוברות הסבר בשפת הקודש!! (בטח מכון תקנים וזה, לי זה לא משנה). להבדיל ממדי וואטים ושעונים מתוחכמים, אין כאן יותר מדי עבודה וההתקנה קלה ומהירה ואין צורך לכייל את הסנסור בזמן אמת. אהבתי.
מודה ומתוודה בפניכם, לא פתחתי את יחידת הראש של גרמין, היתרון הוא שניתן לממשק את הסנסור לשעוני גרמין השונים ולקבל אינדיקציה טובה ונוחה יותר מאשר יחידת הראש עם הלדים המיושנים. זהו, חמש דקות והמערכת מוכנה לניסיון והיידה לדרך.




 
 


ברכיבה:
טמטום ובורות הם ברכה. אם אתה לא מבין או יודע, אתה לרוב לא דואג כמו אנשים שחופרים ובוחנים את המציאות בכלים המדעיים שנתן לנו האל, זאת הבעיה של ה-Varia: אתה מודע כל הזמן לתנועת הרכבים והמהירות שלהם (כולל זמן "מפגש") וזה מפחיד. ברכיבות הראשונות נתפס לי הצוואר, כל הזמן הבטתי לאחור ואמיתתי את נתוני המחשב... מלחיץ. הסנסור "תופס" את הרכבים שמגיחים מאחור ממרחק של 140 מטרים ומטה, זה די והותר לשנות מסלול ואו לזוז בפני רכב שהמערכת זיהתה שהוא נמצא במסלול התנגשות איתך (ממש ספינת USS Enterprise עם דיאטה בצורת מחשב רכיבה). אחרי מספר רכיבות מתרגלים לתוכי שיושב לך על הכתף ומזהיר אותך מרכבים וזה דיי נחמד.



 




איך זה מתפקד?
לרוב זה טוב ולא מפספס רכבים, הפעמים היחידות שהופתעתי היו כשקטנועים ארורים הפתיעו אותי רכיבה מהירה בשוליים, אבל גם זה קרה רק פעם או פעמיים ובפועל הם רכבו בצידי וכשהתקרבו לקו הרכיבה שלי המערכת זיהתה אותם מיד אבל אולי קצת באיחור.

 
 
 
 
 
סיכום:
כמו שכתבתי, המערכת עובדת טוב מאוד ובאמת מספקת את מה שהיא מבטיחה. התראה של עד 8 רכבים באותו הזמן, זיהוי רכבים ממרחק 140 מטרים ומטה (פשלות ספורות עם קטנועים) ואזהרה בזמן אמת.
יש לציין שקיימים שני קיטים, האחר כולל סנסור אחורי בלבד המתממשק למחשב רכיבה של גרמין. האופציה השנייה כוללת ערכת סנסור ויחידת ראש ועולה יותר שקלים מן הסתם. עכשיו השאלה הגדולה, הייתי קונה את המערכת?
נחזור לסיכום, אני הייתי מקבל את הסנסור האחורי במתנה בשמחה, לקנות אותו זה מותרות והייתי מעדיף להשקיע בחלקים אחרים (בצורה מאוד לא רציונלית). מה שכן, אם אתם רוכבים הרבה לבד, תופרים את אבן גבירול מספר פעמים ביום או רוכבים על אופני נג"ש, כאן כבר הייתי חושב על המוצר ברצינות. אחרי הכל מדובר על מוצר מציל חיים עם מחיר בהחלט נגיש (בעיקר אם יש לכם שעון גרמין על האופניים). אם אתם רוכבים בעיקר עם קבוצה ורכב ליווי, אני מבין מדוע תעדיפו להשקיע את כספיכם בצורות שונות אבל תשקלו להוסיף את העזרה החיצונית הזאת לכל מקרה שלא יקרה.

____________________________________________________________________________________________________________________________
מתי תבוא הבשורה? המכשיר קצת גדול ויודע "רק" לזהות רכבים ולהבהב באורו האדום וכך להזהיר גם את הצד השני מפני האופניים. אחרי תקופה קצרה ואינטנסיבית בעולם הטכנולוגיה הלבישה, נתקלתי בלא מעט מכשירים חכמים שעושים דברים מגניבים. הבעיה שהם יקרים ולא מציעים מגוון גדול של פונקציות, לא "מדברים" עם מכשירים אחרים, ובעלי בעיות אמינות חומרה\ תוכנה\ סוללה. שלא תטעו, ה-Varia נמכר במחיר טוב, הוא אמין מאוד ופשוט להתקנה, אך אני מחכה שמדי הוואטים, משקפי רכיבה עם מסך פנימי ומחשבוני הרכיבה יהיו לאחד. הטכנולוגיה לא רחוקה ואני מאמין שנראה מערכות אינטגרציה מדהימות בשנים הקרובות
____________________________________________________________________________________________________________________________ 

יותר: משקל, מחיר, אמינות ועמידות, התקנה ודיוק כמעט מושלם
פחות: יחידת ראש במראה מיושן, עלית מפלס הפחד והמודעות ברכיבה (בואו ונשים את הקלפים על השולחן, אנחנו חבורת דפקטים)
Garmin    Varia    רועי קאפח    רדאר   

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם