מבחן צמיגי כביש Tufo Calibra 25

מבחן צמיגי כביש Tufo Calibra 25

יבואן: בייקטק


משקל:220  גרם לצמיג.

מחיר: 270 ש"ח 








 
חברת Tufo היא חברה צעירה (25 שנים) מצ'כיה ששמה לעצמה מטרה לחדש ולרענן את שוק צמיגי האופניים. אם לומר את האמת, לא היה מושג גדול על החברה טרם קבלת הצמיגים למבחן מסיפורים של חברי (וכתב המערכת) רועי קאפח, רוכב ומכונאי בעל ניסיון רב, הופתעתי לשמוע רק דברים טובים עליהם.
חברת Tufo אחראית לשינוי משמעותי מאוד בכל הקשור לאופן הדבקת צמיגי טיובולאר באופני כביש/ שטח בקלות יתרה, ע"י כך שהציגה לעולם סרט הדבקה דו צדדי שמטרתו להדביק את הצמיג לחישוק, במקום השיטה הוותיקה של הדבקה עם דבק.
לאחרונה היבואן בייקטק החל בניסיון להעמיק את החדירה של המותג ומוצריו לשוק הישראלי וזו הזדמנות נפלאה לבחון את צמיגי הקלינצ'ר של Tufo ולגבש עליהם דעה.






 





 
מאפיינים כללים:
לעסק של אבא שלי יש מוטו ברור: "הסוד טמון באריזה" ובמקרה של Tufo נראה שמישהו כנראה מקשיב לו. הצמיגים מגיעים באריזה מושקעת וחכמה, הצמיג עצמו מקופל היטב, עטוף בניילון נצמד, הגנה כפולה מפני חיים ארוכים על המדף וכנגד התייבשות של הצמיג בתקופה הזו.
על האריזה חסרים פרטים טכניים על הצמיג כגון משקל, TPI, מאפיינים וכו', שם הצמיג וצבעו מופיעים רק על המדבקה, אם אתם רוצים לדעת פרטים טכניים על הצמיג שבפנים, אתם צריכים להיעזר במוכר או באינטרנט.


 


באתר האינטרנט של Tufo הצמיג מוגדר כצמיג All-around לאימונים, שהדגש בו הוא על עמידות בפני פאנצ'רים, נוחות וחיים ארוכים (Durability). זאת על חשבון אלמנטים של צמיג תחרותי כגון משקל והתנגדות גלגול (לצמיג TPI  של 120/240, הכוונה ל120 בקירות הצמיג ו-240 בחלקו העליון שפוגש את הכביש). אגב, משקל של 220 גרם לצמיג אימונים, נחשב קל מאוד.
אין הבחנה בין אחורי וקדמי בצמיגים שנבחנו. מאחר ומדובר בצמיגי אימונים רב עונתיים, על הצמיגים טקסטורה שמיועדת לפנות את מי הגשמים שעל הכביש ולשפר את האחיזה. Tufo כותבים באתר שלהם שהצמיגים מגיעים עם הגנה כפולה לקירות הצמיג (החלק הצדדי) במטרה למנוע פאנצ'רים בחלקים אלו, שהם כידוע פאנצ'רים "הורגי-צמיג".







 



 
 


ברכיבה:
לאחר מאבק קל, הצמיגים עלו על החישוקים. לא הרגשתי צורך לנקות אותם מהחומר המגן (רוב הצמיגים מגיעים עם שכבת הגנה חלקלקה שנועדה לשמור עליהם באחסון) אפילו שרטוב בחוץ, מהר מאוד הצמיג החדש הרגיש מספיק דביק.
ציינתי שהצמיג אמור להיות עמיד ולאפשר לרכוב ארוכות מבלי להתפנצ'ר, ככלל עובדה זאת הופכת אותו לקשה יחסית. אולם הצמיג משדר תחושה טובה של  היתפסות לאספלט בסיבובים חדים ובזוויות שונות של "השכבה".
הצמיג נבחן במהלך חודשי דצמבר וינואר, הרגשתי הייתה שהוא מתאים לאימונים בתקופת החורף הישראלי, תקופה שמתאפיינת בכמה ימים של גשמים (בהם אתה רוצה אחיזה טובה) ואז ימים יבשים שהשוליים מלאים בפסולת (ואז אתה רוצה עמידות טובה לפאנצ'רים).
לגבי יכולתו במרוצים, אומנם הוא לא הקל בקטגוריה, או מכיל אלמנטים נוספים שנרצה מצמיג תחרויות למהדרין (TPI גבוה למזעור התנגדות הגלגול וכו'), אך לדעתי הוא יכול להתאים מאוד לתחרויות ישראליות טיפוסיות שבהן אתה יכול להיקלע לכביש די משובש עם חריצים ובורות קטנים, כאלו שבקלות יפנצרו אותך לו היית עם צמיג תחרויות גלאט כשר.



 
 
____________________________________________________________________________________________________________________________

 


____________________________________________________________________________________________________________________________


לסיכום
צמיג ראוי מאוד לאימונים ותחרויות בישראל, אם אתם מחפשים צמיג שניתן לסמוך עליו ומתגלגל היטב כשהכביש רטוב ועמיד מאוד לפאנצ'רים. אומנם הוא לא המותג הכי נוצץ, אבל הוא מספק תמורה טובה כצמיג אימונים, ויש לי הרגשה שמי שירכוש לעצמו זוג, יופתע לטובה.

יותר: עמידות לפאנצ'רים, מתנהג היטב בכביש רטוב, קל יחסית לצמיג אימונים.
פחות: התנגדות גלגול.

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם