גלגלי כביש MAVIC R-SYS SLR

 #20 מרץ 2016     כביש   
גלגלי כביש MAVIC R-SYS SLR

יבואן: סער, Mavicישראל

מחיר: 8,999 ₪

משקל: 1,295 גרם ללא צמיגים (555 גרם קדמי, 740 גרם אחורי).


 

 


על חברת מאביק כבר חפרתי במבחן הגלגלים הקודם שהופיע בגיליון 14 של המגזין, עכשיו קיבלנו למבחן את זוג גלגלי ("נעלי הסטילטו") האלומיניום ברמת קצה של מאביק לאופני כביש- הR-SYS (או בעברית "ארסיס") עמוס הטכנולוגיה והחשאי (Stealth).
את הגלגלים קיבלנו ממנהל מותג MAVIC בישראל, מר/אדון/ד"ר אוהד בן חמו, ששלף לנו אותם ישירות מהניילונים ובכובד ראש מסר לנו אותם למבחן ארוך טווח. לאחר לחיצת ידיים, הבטחנו לאוהד שנשמור על הסט ושאם יתנהג יפה, אולי גם בסוף נחזיר לו אותו שלם.

מאפיינים כלליים:
יחסית לליין המוצרים של MAVIC, מדובר בגלגל די חדש (שכל שנה מתעדכן הן עיצובית והן הנדסית) שבעזרתו מאביק נותנים מענה לסוגית "גלגלי הטיפוס" האולטימטיביים. כפי שכבר הורגלנו, מאביק מספקים כאן את הפתרון הכולל לרוכב מיד עם רכישת הגלגלים, דהיינו, מערכת גלגלים בצרוף צמיגים שלטעמם יתנו את יתרונות הגלגל, זוג צירי שחרור מהיר, ורפידות מיוחדות מדגם EXALITH אשר מיועדות לעבוד עם משטח העצירה הייחודי של גלגלים אלו. תכלס רק לשים קסטה ולצאת לרכוב.
אז מה זה EXALITH אתם שואלים? זהו טיפול מיוחד שמבצעת MAVIC  למשטחי העצירה של גלגלים ספציפיים בליין שלה (פס העצירה הוא מאלומיניום וצבעו אפרפר) ומטרתו להגביר את עוצמת הבלימה של הגלגלים, להקטין את מרחק הבלימה (MAVIC טוענים שהמרחק הוקטן ב-18% בתנאים רטובים) ולהפחית את הבלאי שנגרם למשטח העצירה. על משטח עצירה מסוג EXALITH, יש להשתמש רק עם הרפידות הייחודיות (שמצורפות לגלגלים).
כל מי שיסתכל מקרוב בגלגלים יבחין במאפיין חשוב ומעניין, והוא המבנה הייחודי של החישורים והחומר ממנו הם עשויים. MAVIC משתמשים בטכנולוגיה מסוג TRACOMP שהיא בעצם שפיצים מקרבון אשר בנוסף למשקל נמוך, מספקים גם יכולות הנדסיות של בלימת זעזועים. בתכלס, MAVIC טוענים כי השפיצים הייחודים מאפשרים הן לשמור על אחיזה טובה של הגלגל לכביש תחת עומס נורמלי, ותחת עומסים קשים ולא סטנדרטים (בורות בכביש וזעזועים למיניהם) הקרבון שומר על מבנה הגלגל ע"י כיווץ והתרחבות שמאפיינים אותו (בשפיץ אלומיניום רגיל, היה נוצר עיוות שהיה מביא לקריסתו).




 


 



מבחינת סטייל ולוק, אין הרבה גלגלי פרופיל נמוך שהוספה שלהם לאופניים, ישדרג את הלוק משמעותית. אין ספק שאני מסיר כאן את הCap בפני MAVIC, הם הצליחו לייצר כאן זוג גלגלים שהוא כמו נעלי סטילטו לשלדה שלכם, שדרוג משמעותי לסקס אפיל.
הצמיגים הינם מדגם Yksion Pro Griplink (210 גרם לצמיג), 23 מ"מ, בעלי אופי דביק, יכולת ניקוז מעולה, ועמידות גבוהה נגד פאנצ'רים, הודות לסיבי קאבלר שהוטמעו בחומר הצמיג. MAVIC מוסרים כי העיצוב מחדש של מערכת הגלגל בצרוף הצמיג מקטינה את התנגדות הגלגול ב-13%, מאפשרת רכיבה בלחץ אוויר נמוך יותר ועמידות גדולה יותר בפאנצ'רים.
ברשותכם מה מילים על המשקל: 1,295 גרם לזוג הגלגלים (ללא צמיגים) בהחלט מעמיד אותם בטופ 5 של גלגלי כביש קלים מאוד אשר לא משתמשים בקרבון, הישג יפה מאוד לMAVIC. יחד עם זאת, למשקל קל עלולות להיות השלכות לא פשוטות על התנהגות הגלגלים, על כך בהמשך.




 



בשימוש:
לאחר הרכבת קסטה (11 הילוכים שימנו אולטגרה) ורפידות הייחודיות, יצאתי לתקוף את כבישי הארץ. כבר ברמזור הראשון בעת בלימה נשמעו רעשים שמזכירים נחיתה של מטוס, צליל סקסי כזה (למי שהיה פעם מכונאי מטוסים) אבל מיותר ומעצבן אחרי כמה קילומטרים. שיחת טלפון ראשונה לאוהד והבנתי שאת הרפידות יש להרכיב באופן מיוחד ובזויות מסוימות, על מנת שהרעשים לא יופיעו. אציין שעל האריזות של הרפידות יש ציור שמראה איך להרכיב, אך כותב שורות אלו הוא סוג של אהבל והתעלם ממנו בהרכבה הראשונית. מזל ששמרתי את האריזה ולאחר הרכיבה ביצעתי את השינויים המתבקשים ומאז חוויתי נחיתות שקטות.
אני נוהג לנפח את הצמיגים תמיד ללחץ אוויר של 90PSI  וצמיגי ה23 מ"מ שעל הגלגלים (פעם שניה שבחנתי אותם, גם גלגל המאביק הקודם היה איתם ובינתיים נספר רק פאנצ'ר אחד מהסט הקודם), בשילוב התכונות המיוחדות של הגלגל (השפיצים מקרבון), העניקו חוויה נעימה מאוד של שיכוך ברכיבות. לפני הכל, התרשמתי מאוד מההתנהגות של הגלגלים בירידות. התחושה הייתה לא פחות מריחוף, לטוב ולרע. הגלגלים מגהצים לא רק את המהמורות אלא גם את קטעי האספלט התקין. התחושה כל כך מוזרה בפעם הראשונה, שאשכרה נאלצתי לשנות את הדרך בה אני מורגל לירידות ונהגתי במשנה זהירות, התחושה הייתה כאילו אני על אופניים שלא נוגעים בקרקע. יחד עם זאת, הגלגלים תופסים את הקו שאתה מבקש מהם ומהר מאוד אתה מתרגל לתחושה (הכל בראש) ויכול לחזור לאופי הרכיבה הרגיל.



 


 



במישורים הגלגלים עובדים יפה מאוד, הוואטים יורדים בול לכביש, הגלגלים משככים את הכביש ומעמעמים את הרגשת המהמורות. יחד עם זאת, אי אפשר לומר שיש הרגשה של חיסכון באנרגיה כפי שמרגישים כאשר רוכבים על גלגלים בעלי תכונות אווירודינמיות, אבל זה לא שהם מתיימרים לתת יתרון בתחום הזה.
כשמגיעים לעליות אפשר להרגיש בהחלט את הצד החזק של הגלגלים האלו, אציין כי זהו הגלגל הכי קל שאי פעם רכבתי עליו וההרגשה הייתה לי חדשה ומיוחדת. באמת שיש הבדל (לא רק במספרים עצמם, אלא גם בתחושה) בלטפס עם גלגלים שקלים ב200 גרם פחות מכל מה שאי פעם ניסית. ההרגשה היא שהגלגל בא לעזור לך, לתפוס חזק את הקרקע ולדחוף אותך קדימה בהגברה לא קטנה של האנרגיה המושקעת מצידך. הקשיחות מצוינת ולא מוותרת על שיכוך גם במצבים של מהירות נמוכה ועבודה.
ניתן לומר שמקבלים כאן את תחושת הרכיבה, הביצועים והלוק של גלגל קרבון נמוך פרופיל דומה של המתחרים, אך ללא הדאגה הזו שקיימת (כשמדובר על קרבון) לגבי איכות הבלימה והאם החישוק יתבקע עכשיו כשאני יורד על 80 קמ"ש ירידה ארוכה בקיץ הישראלי (פנצ'ר חום מוכר לכם?).




 





סיכום:
ה- R-SYS הם גלגלי קצה שיודעים לעשות כמעט הכל! אך אם זהו סט הגלגלים היחיד שלכם אזי תצטרכו להתפשר על האווירודינמיות שגלגלי קצה אחרים מציעים (השאלה כמה זה קריטי, היא לשיקולכם האישי). מצד שני, רוב הגלגלים האחרים לא יודעים לבצע את שאר המשימות בכזאת חדות ושלמות, ובטח שלא להיות סקסיים כמו הגלגלים האלו.
לגבי פרמטר המחיר, לטעמי האישי הוצמד כאן תג מחיר ראוי בהחלט לסט שאמור להוות את הטופ דה לה טופ שכל רוכב שואף אליו. בהחלט מדובר פה על גלגל שעולה בחמישייה הפותחת במשחק האול סטאר והמחיר שלו נמוך משמעותית לשחקנים אחרים בחמישייה.
 

יותר: לוק, משקל, בלימה, שיכוך, מחיר וקשיחות.
פחות: אווירודינמיות

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם