FOX FLOAT 34 140 2016 במבחן

FOX FLOAT 34 140 PERFORMANCE 2016

 יבואן: הסינגלטרק

מחיר: 3700 ₪ למזלג 29 או 27.5 מסדרת PERFORMANCE

         4275 ₪ למזלג 29 או 27.5 מסדרת FACTORY

 
 
 
אין ספק כי שנת 2016 היא אחת השנים המשמעותיות ביותר עבור חברת פוקס בתחום האופניים. זאת השנה בה ענק הבולמים האמריקאי השיב לעצמו את מעמדו כיצרן מוביל בתחום, זאת לאחר מספר שנים לא מוצלחות בה עמד בצילו של המתחרה העיקרי מתאגיד סראם.
אחרי האירוע המרשים של  השקת הליין החדש בפני משווקים ובעלי מקצוע בסוף שנת 2015, יצאנו עם שני מזלגות מהסדרה החדשה למבחן ארוך טווח. את המבחן על ה-32 פרסמנו בחלק הראשון, עתה הגיע תורו של מזלג השבילים המחודש ה-34.



 
 




אז מה חדש ב-34 החדש?
לאחר מספר שנים בשוק, פוקס מחדשת את ה- 34, מזלג השבילים/ אול מאונטיין העיקרי שלה. בפוקס ידעו שהם חייבים להציג מוצר מרשים שיוכל ליישר קו עם ה-36 החדש, וייתן תשובה למתחרים העיקריים שלהם שזכו לפופולריות רבה מאוד על חשבונם בשנים האחרונות (בעיקר הפייק המוצלח מאוד של רוק שוקס). בהשראת השדרוג המוצלח מאוד של ה- 36 מאשתקד הם חזרו למעבדות וטיפלו בכל אלמנט במזלג החדש.
מכלולי המזלג זכו לטיפול מקיף ולהורדת משקל דרסטית וכעת הוא שוקל 1800 גרם בלבד (לגרסת 29 140 בסדרת ה-PERFORMANCE שבמבחן), נתון אשר הופך אותו לאחד המזלגות הקלים בקטגוריה במהלך זה וקל בכ-200 גרם מהדגם אותו הוא מחליף! כל מכלולי המזלג עברו דיאטה – החל מהסטירר, דרך הקראון ורגליים תחתונות ועד לקפיץ האוויר. קרב המשקל הוא ללא ספק אחד האלמנטים החשובים בשוק האופניים העכשווי, אולם בפוקס הבינו כי את המלחמה תנצח איכות השיכוח, תכונה שזכתה לביקורות פושרות במזלג ה 34 הקודם.

 
 
מנגנון השיכוך וקפיץ האוויר חדשים לחלוטין (ודומים למנגנונים שהוצגו ב 36 החדש) ומציגים שינוי תפיסה כללי. מערכת השיכוך נקראת כעת FIT 4, והיא מופיעה בשתי סדרות המזלג ב- PERFORMANCE הבסיסית וב- FACTORY היוקרתית. שימו לב שסדרת ה- evolution הפשוטה ביותר נכחדה לחלוטין מהליין של היצרן, וטוב שכך. זאת מערכת סגורה בנויה על בסיס שרוול גומי מתרחב (פוקס משתמשים בשיטה זו שנים רבות , כמו גם רוקשוקס בפייק). מנגנון ה CTD הקודם הוחלף במנגנון חדש בעל שלושה מצבים – פתוח לחלוטין , מצב דחיסה בינוני ומצב קשה. הברירה בין המצבים ניתנת לשינוי תוך כדי רכיבה.


 

 
 
 


קפיץ האוויר גם הוא חדש לחלוטין ומזכיר את מנגנון האוויר שמצוי בבולמי הפלואוט האחוריים. חידוש משמעותי במנגנון זה הינה האפשרות להשתמש בספייסרים להקטנת גודל תא האוויר, ועל ידי כך לשנות את התנהגות המזלג, בדגש על הגדלת הפרוגרסיביות ועמידה בפני  BOTTOM OUT (סגירת מהלך). בפוקס מבטיחים כי השינוי והתקנת הספייסרים מתבצעים בקלות רבה (מעניין לציין כי מנגנון דומה קיים גם בפייק).
 
 
 



 
 
נתונים טכניים:
סטנדרט גלגל: "29
מהלך: 140 מ"מ
רגליים פנימיות: 34 מ"מ
משקל: 1800 גרם
מנגנון: FIT4 עם מנגנון שלושת המצבים
קפיץ: אויר
סטירר: טפרד
כיוונים: עומס קפיץ אויר, ריבאונד
ציר: 15 מ"מ שחרור מהיר
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 על השביל
שלא כמו ה- 32 שנבחן מוקדם יותר השנה, ה-34 החדש שנבחן הגיע מסדרת ה- PERFORMANCE הבסיסית, ללא ציפוי קאשימה נחשק, וללא אפשרות לשנות את מצבי הקומפרשיין באחד מ 22 הקליקים המוצעים. המזלג שודך לאופני AM 29 ונבחן לאורך תקופה של כחצי שנה במתארים שונים. מרכיבות רגועות ומהירות בשבילי קק"ל ועד ראנים עצבניים במסלולי כאסח במדבר בואך משגב, יגור וכו', למעשה כל מתאר האתגרים העומדים בפני מזלג AM/ אנדורו מודרני. מהרכיבה הראשונה ניתן היה לחוש במדובר ב"חיה" אחרת לחלוטין ממה שהורגלנו בסדרה הישנה, תחושה דומה יותר ל- 36 או הפייק של רוקשוקס מאשר ל-34 הישן. המזלג החדש מספק רכות נעימה במיוחד בתחילת המהלך ומנטרל כמעט לחלוטין את ה" שיבושים" הקטנים בהמשך המהלך. יתרה מזאת אם משווים את לחצי האוויר לעומת ה-34 שהוחלף, הפעם הסתפקנו בכ-25 psi פחות מאשר בדור הקודם, ועדיין הפרוגרסיבית של המזלג בנחיתות הייתה מצוינת והבולם נשאר גבוה במהלך גם תחת בלימה. ברכיבות טכניות עתירות אלמנטים מאתגרים המזלג מספק תמיכה מעולה גם באמצע ובסוף המהלך, השיכוך איכותי ותופעת הצלילה שבאה יחד עם הניסיון להשוות רכות למזלג מהדור הקודם נעלמה לחלוטין. מנגנון ה- FIT4 החדש עובד מעולה והשינוי בין שלושת המצבים יעיל ומורגש מאוד. המבחן נערך כאמור על הגרסה הפשוטה ללא האפשרות לשנות את מצבי ה- Low speed compression במצב הפתוח, אולם אנו חייבים להודות שהכיול מהמפעל סיפק אותנו (בלתי מסופקים לרוב) ולא הורגש חוסר באפשריות דחיסה נוספות. גם במצב הפתוח המזלג סיפק פלטפורמת דיווש יציבה מספיק, ללא נדנוד או צלילה. במצב הביניים אף יותר, עד כדי התעלמות כללית מהמצב הקשיח ביותר.





 









 


ברכיבות כסאח מדבריות, טכניות ואגרסיביות במיוחד כמו ראנים ברחם או בדרופים בינונים וגבוהים יחסית, לא הצלחנו לאתגר את ה-34 החדש. הקשיחות של המזלג שמרה באיתנות על הקווים שבחרנו וסגירות המהלך שהתרחשו מידי פעם (כמחויב בז'אנר) פורגנו מצד המזלג ללא צליל טראומה מתכתי. לא הרגשנו כל נחיתות בקשיחות בהשוואה (המתבקשת) לחבר פייק שבנוי על שאסי מעט עבה יותר (רגליים בקוטר 35 מ"מ), ועליו אנו נוהגים לרכב לא מעט.
משקלו הקל של ה-34 מהווה יתרון מובהק על פני המתחרים שלו, על אף שמדובר על הבדל של מעט יותר מ-100 גרם מהפייק, הוא מורגש בהחלט בהתנהגות של החלק הקדמי של האופניים ובכלל. סוג של יתרון נוסף הוא גובהו של המזלג ביחס למתחרה הישיר, בגלל הדומיננטיות של הפייק בשנת הדגם הקודמת והנוכחית, רבות מין השלדות בסגמנט תוכננו סביב הנתונים של הפייק. גובה הaxle to crown (ציר המזלג לקצה הכתר) בפייק במהלך של 130 מ"מ, זהה לגובה ה axle to crown ב- 34 החדש אך על מהלך של 140 מ"מ. כלומר במידה וזה רלוונטי ניתן "לקבל" עוד 10 מ"מ במהלך ללא פגיעה בגיאומטריה של האופניים.



 
 
 
 
סיכום
ה-34 החדש של פוקס הוא מזלג חדש לחלוטין, הוא אמנם נושא את שם הסדרה הקודמת אך ביצועיו של החדש לעומת קודמו הם לא ברי השוואה. הוא קל יותר, קשיח יותר ובעיקר מספק לרוכב חווית שיכוך יוצאת מין הכלל. פוקס התעלו על עצמם השנה כאשר הוסיפו לסדרת ה-36 המעולה שלהם עוד שתי סדרות שלא נופלות ממנה. ה- 34 לא נופל במאומה מהמתחרה הישיר שלו, ואף עולה עליו במספר פרמטרים. אין ספק שסדרת ה- PERFORMANCEשמגיע כ OEM על דגמי אופניים רבים השנה, תשרה אווירת רוגע על צוות הבוחנים המפונק של המגזין.
 
 
יותר: משקל, מנגנון שיכוך, קשיחות
פחות: סכמה גרפית מעט מיושנת.
Fox    34    אריק פלדמן   

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם