מבחן לצמיג WTB RIDDLER 27.5

 אסף פישר   
 #20 מרץ 2016     שטח   
מבחן לצמיג WTB  RIDDLER 27.5 2.4

יבואן: ש.א. נועם יבוא ושיווק בע"מ

מחיר: 265 ₪

משקל: 868 גרם

 

הצמיג מבית  WTB האמריקאית נקרא על שמו של אחד מרוכבי הבית של יצרן, Nathan Riddle, רוכב שנחשב למהיר כמו שד, בעיקר בסיבובים אשר עזר בפיתוח הצמיג. לצמיג המיועד להתקנה כצמיג אחורי, שדרת קוביות מרכזית צפופה ונמוכה עשויה גומי קשה יחסית ושורות צד משוננות מגומי רך יותר. קוביות הצד הבינוניות בגודלן מסודרות בסוג של אלכסון מנוגד לכיוון הגלגול אשר מבטיח אחיזה איתנה בסיבובים. בWTB  קוראים לזה Dual DNA. הרידלר מוגדר כצמיג tubeless-ready ומגיע בשתי רמות חוזק – Light (שבמבחן) במשקל 868 גרם, וה Tough החסון יותר במשקל 1108 גרם המיועד ליישומי אנדורו.



 


בשימוש
הצמיג קפץ בקלילות על החישוק האחורי מדגם i23 של היצרן ונשאר שם מעל לחודשיים תמימים עם קילומטראז' נאה בתנאי שטח מגוונים. מרכיבות בוץ במשמר העמק וקנדה, התגרזנויות בחורשים, סשנים מהירים על הארד-פק בבן שמן ועד שלושה טיולי מדבר תובעניים.

 
 


אחיזה
אהבנו בעיקר את ההתנהגות הצפויה של הרידלר. הוא שולח התראה רגע לפני שהוא מאבד את זה וגם מחדש אחיזה בצורה מרשימה. הצמיג הפתיע בעיקר בשיפועי צד חלקלקים, למשל בדריז' של חורשים יומיים אחרי הגשם, אולם לא הצטיין בבלימה בירידות מפוררות ומהירות כמו שהמדבר יודע להציע. לצמיג חתך גבוה יחסית ונפח נאה וניתן לרכוב עליו בקלות בלחצי אויר הנמוכים מ 30psi, אז האחיזה אף משתפרת.



 





 

 


גלגול
כצפוי הגלגול של הרידלר מהיר ויעיל והופך את החיים לקלים בהרבה במהלך ימי טיול ארוכים וברכיבות קז'ואל ביער. בשל צפיפות הקוביות יש לו נטייה ברורה להיסתם בבוץ ואז הוא הופך לסוג של צמיג סמי-סליק שלא מתמודד יפה עם סלעים.

עמידות ושחיקה
מרכז הצמיג הפגין עמידות מצוינת ועדיין נראה כמו חדש. לעומת זאת בצד הפנימי של קוביות הצד נרשמה שחיקה מוגברת, כי הרי הן עובדות הכי קשה בסיבובים. זה צמיג שיחזיק עונה-פלוס, לא הרבה יותר.
לגרסת ה Light  שבחנו עובי דופן בינוני אשר נצבט לנו כמה וכמה פעמים במהלך התקופה אולם יש לציין כי הוא מחזיק יפה תולעים, גם סמוך ל Bid.



 
 

 




סיכום
הרידלר יתאימו לרוכב שבילים/ אנדורו-לייט אשר לא רוצה לסרס את המכונה היעילה שלו עם צמיגים כבדים ודביקים, גם אם זה דורש פשרה קלה באחיזה. זהו צמיג All-around מצוין אשר יתקשה לתפקד רק במצבי קצה של דרדרת או בוץ כבד.

יותר: מהירות גלגול, אחיזה בסיבובים ובשיפועי צד
פחות: שחיקה מוגברת, לא חובב בוץ

 

WTB    RIDDLER    אסף פישר   

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם