כרמל צ'אלנג' 2016- סיכום

כרמל צ'אלנג' 2016
אם כל הצא'לנג'ים שבה לכרמל


 

 

יער עופר ומרכז מיר"ב השוכן למרגלותיו הם אבני דרך משמעותיות בענף אופני ההרים הישראלי, זה לא יהיה יומרני לומר שכאן בעצם נולד הענף. כאן נפתחו הסינגלים הראשונים בארץ, כאן נערכו אליפויות ישראל בתחילת שנות ב2000, וכאן בשנת 2004 נוסד הכרמל וולוו צ'אלנג'. מרתון אופני ההרים לזוגות הראשון בישראל. הכרמל צ'אלנג'ים היו אירועי אופניים הראשונים שסבבו סביב הפנינג ענק עם מאות משתתפים ומגוון של מסלולים למקצוענים ולחובבים. היה בכרמל צ'אלנג' גם משהו מעבר לעוד תחרות, היו שם מופעי ראווה, תחרויות היתוליות, אקספו ענק, להקות צעירות ומדליקות כמו תקווה 6, קהל ענק של משפחות וילדים, אווירה מדהימה של קהילה מגובשת והרבה הרבה שמח. ב-25.3.2006 התקיים אירוע ה כרמל וולבו צ'אלנג' האחרון, לפני קצת יותר מעשר שנים. עשר שנים, בהן הכרמל, מרכז מיר"ב ויער עופר לא אירחו תחרות אופני הרים גדולה, שלא לומר מרתון שטח. נמרוד כהן מעז הרים, שהיה מהוגי וממקימי המפעל האדיר הזה, חבר השנה למועצה האזורית חוף הכרמל בניסיון להרים מחדש את המפעל שדעך במשך השנים.


 















בתוך לו"ז תחרויות ואירועים צפוף בעונה זו של השנה, התקיים אתמול המרוץ עם קרוב ל 250 משתתפים. במתכונתו החדשה האירוע הפך לתחרות בודדים, ובכדי לפנות למגוון רחב יותר של רוכבים הוא התבסס על הקפה של כ25 ק"מ עם כ550 מטר טיפוס וכלל מספר מקצים, הקפה אחת, שתיים או שלוש הקפות. המרוץ נערך בשיתוף עם איגוד האופניים אולם אפשר השתתפות גם ללא חברות באיגוד, ובאופן חריג בנוף המרוצים, כלל גם מקצה קצר לא מדיד למי שאין בידו בדיקה ארגומטרית וביטוח. כ-70 רוכבים התייצבו למקצה הארוך ועוד כ70 נוספים למקצה הבינוני. 


 





 




המסלול תוכנן ע"י ווורן פרייר- השאמן של מיר"ב, האיש שבמו ידיו וגוזמותיו פתח את הסינגלים המיתולוגיים והאלמותיים של מיר"ב, האיש שיצק בהר הזה את אופיו המיוחד. ההקפה כללה טיפוס ראשוני ממרכז מיר"ב אל תוך יער עופר, מגוון סינגלים, ירידה מהירה למטעי הבננות לאורך כביש 4, רכיבה צפונה ועלייה לרכס הכרמל ב"עלייה הסודית" – אחת העליות הארוכות והמאתגרות בכרמל. משם ירידה מהירה לכיוון נחל מערות, טיפוס חזרה בסינגלים ליער "שבילי רון", ירידה בסינגל הגולגולת, וחזרה דרך יער המחנות, עם ירידה מהירה נוספת לכיוון מרכז מירב. מסלול מגוון ומאתגר, עם כמות מכובדת של סינגלים, חלקם טכניים למדי, עלייה אחת עיקרית ועוד מספר עליות וקירות.


 
 

 



 


 



בכדי ליצור עוד עניין, נוספו למסלול גם שני מקטעי מדידה, סוג של תחרות בתוך תחרות – הראשון  GARMIN K.O.M שכלל את עליית הדרך הסודית - עלייה של כ3 ק"מ עם שיפוע ממוצע של 5% ושיפוע מירבי של כ18%. המקטע השני ה- we:Ride Enduro Challengeבחסות Bike Deal, סגמנט ירידה מהיר וטכני על סינגל הגולגלות, באורך 500 מטרים עם איבוד גובה של נאה של 66 מטרים.  תנאי המסלול היו מושלמים לאחר שהגשם שירד השבוע הספיק להתייבש, וגם מזג האוויר היה מצוין, גם אם כי בתום ההקפה השלישית כבר היה מעט חם.



 




 











 

את התוצאה המהירה ביותר על המסלול השיגו כצפוי רוכבי העילית, כשגיא ססלר מטים משגב מנצח בזמן מדהים של 03:20:06 –עם מהירות ממוצעת של כ23 קמ"ש. אליעד דניאל מאקו טים הגיע שני וגיא גבאי מהסייקלינג אקדמי הגיע שלישי.
שאר התוצאות כאן



 



תוצאות מקצה הנשים ב- GARMIN K.O.M
  1. אלינור ווסנר 16:02
  2. גלי וולך 16:22
  3. אודליה ודיסלבסקי 16:38
תוצאות מקצה הגברים ב- GARMIN K.O.M
  1. גיא ססלר 11:31
  2. יובל פרידמן 11:58
  3. גיא גבאי 12:01
תוצאות מקצה הנשים ב- we:Ride Enduro Challengeבחסות Bike Deal
  1. אלינור וסנר 1:16
  2. גלי וולך 1:22
  3. אודליה ודיסלבסקי 1:26
 
 
תוצאות מקצה הגברים ב we:Ride Enduro Challenge-בחסות Bike Deal
  1. גיא בר 1:06
  2. אמנון ישראלי 1:09
  3. גיא גבאי 1:13
 

 



 




חווית משתמש צחי אוחובסקי
אני בחרתי לרכב 2 הקפות. הזינוק היה יחסית מהיר, ובתום העלייה הראשונה מצאתי את עצמי בירכתי קבוצת החוד. בכניסה לסינגלים נוצרו כבר מספיק מרווחים כך שהרכיבה זרמה ללא הפרעות. המסלול התובעני גרם לדופק גבוה כבר מהטיפוס הראשון, ולא היו הרבה מקטעים שאפשרו הורדת דופק. לצערי חוויתי בעיה בקראנק שגרמה לי למספר נפילות שרשרת באופני המבחן עליהם רכבתי (מתוקף תפקידי), מה שגרם לי לאיבוד זמן יקר, ובעיקר הוציא אותי מהקצב. כצפוי, המסלול התגלה כמאתגר מאד, אולם גם מאד מהנה.




 




 















עם הסיום התרכזו הרוכבים במתחם התחרות שאמנם לא הצליח לשחזר את ההפנינג של תחרויות הכרמל צ'אלנג' בשיאן, אבל בכל זאת, כלל תחרות היתולית נושאות פרסים על מסלול מכשולים מסומן סס"ל, מגוון רחב של מציגים, כולל טרק ישראל שערכו במקום דמו דיי, אופני סקוט, אופני KTM שפתחו מתחם ללקוחות החברה, מתחם שחרור ועיסוי ברולרים של מריו סנטר, משקפי +SPY, דוכן שירות של שימנו ישראל ודוכן מזון.



 









 


 



 




המהדורה המחודשת של הכרמל צ'אלנג' הייתה אינטימית ומשפחתית, האווירה הכללית בקרב הקהל והמשתתפים הייתה מאוד חיובית. רוב הרוכבים שיבחו את המסלול היפה והמאתגר, את הארגון הכללי המתוקתק מההרשמה, דרך סימון המסלול ועד מתחם האירוע והתוצאות המהירות. אך עם זאת, נשמעו גם לא מעט טרוניות בנוגע למספר המשתתפים הנמוך היחסית, והעדר קהל לתחרות מסוג זה. אם לשפוט לפי המהדורה הראשונה הזו של הכרמל צ'אלנג' המחודש, נראה שיש למרוץ המאתגר הזה סיכוי טוב לחזור חזרה ללוח האירועים השנתי. נותר לקוות שההצלחה היחסית השנה והפידבק החיובי מהרוכבים יביאו בשנה הבאה רוכבים נוספים ונותני חסויות שיאפשרו להביא את האירוע חזרה לימי הזוהר שלו.