מבחן נעלי כביש Shimano RP9

מבחן נעלי כביש Shimano RP9

יבואן: דאא שיווק ספורט וטכנולוגיות

מחיר: 1199 ש"ח
 

נתחיל בווידוי, אני אוהב SHIMANO, כל מי שמכיר אותי יודע כמה אני אוהב את מוצרי SHIMANO. תמיד התחברתי לאמינות והפרקטיות של מוצרי החברה ואני דבק בהם כבר שנים. החרגה קטנה, אני לא אוהב את רפידות הברקס של מערכות הכביש ואת הנעליים שלהם, הניסיון שלי עם השניים לא תמיד היה מוצלח. לרוב נעלי הכביש של המותג היפני לחצו, היו קשות מידי, צרות בטירוף והאמת קצת מכוערות.
אריק העורך התקשר אלי לפני חודשיים וסיפר לי שחברת שימנו העולמית הקצו משלוח מיוחד של נעלי אב-טיפוס ממגוון ז'אנרים לטובת מבחן במגזין ובניהן יש שם זוג עבורי.RP-9  דגם "כמעט על" עם מיטב הטכנולוגיות של שימנו כולל טכנולוגיית קאסטום-פיט. אריק נותן, קאפח בוחן ולהלן הממצאים.




המראה:
אי אפשר להתעלם מצבע הלבן-פנינה המאוד בוהק של הנעליים, הן בולטות וצריך להתרגל אליו לפני הכל. את הנעליים אפשר לקבל  גם בשחור(נעליים שחורות, בחתונה שלכם). המראה הכללי של הנעל קצת פורץ גבולות, (פורץ גבולות בתחום השימנו- הם ידועים כשמרנים בעיצובים ובצבעים שלהם לטוב ולרע) בגלל שהוכנסו מאפיינים אגרסיביים לנעל, מגן חזית נראה שנלקח מנעלי שטח, בנוסף לכך העקב מחוזק ואבזם בולט. אני חייב לציין שאחרי תקופה ארוכה יחסית עם הנעל התחלתי ממש לאהוב את המראה-בעיקר שהמאפיינים האגרסיביים עובדים על באמת.
 
 
התאמת הנעל לרגל ורכיסה:

תשכחו מכל הדברים הרעים שכתבתי בפסקת הפתיחה, מסתבר ש SHIMANO למדו לעשות נעליים והם עושים את זה טוב! למה זה נוח? קאסטום פיט-SHIMANO מציעים את הדגמים הגבוהים שלהם בטכנולוגיה זו. למעשה מקבלים נעליים עם סוליה, גפה ומדרס שניתן לעצב בחום, מכניסים את הנעליים והמדרסים לתוך תנור (יש לבדוק מראש באיזה חנויות יש את התנור והוואקום) למספר דקות, נועלים את הנעליים החמות על הרגליים, מכניסים אותן לשקית וואקום מיוחדת ושואבים את האוויר עם מכשיר מיוחד. פעולה זו מצמידה את הנעליים לכפות הרגליים ובזמן שהן מתקררות, באופן זה הן מקבלות את צורת כף הרגל שלכם. הרגל שלי רחבה מאוד וזאת הפעם הראשונה שנעל SHIMANO יושבת עלי בנוחות, אפילו חלקה הקדמי של הנעל עוצב שיהיה רחב יותר ולא לוחץ באצבעות.
מבחינת הרכיסה, למרות שכל העולם, אחותו, בן דודו והקרוב מפולין עברו למנגנוני רכיסה של חברת BOA (ברז עגול עם מיתרים דקים שמהדקים את הנעלה על ידי סגירה של הברז) SHIMANO כמובן חייבים להיות שונים והם נשארו נאמנים למנגנון ראצ'ט הישן שלהם. השוני היחיד הוא שהם הפכו את הזכר והנקבה של האבזם ועכשיו החלק הגדול עם המתיחה נמצא בחלקה העליון של הנעל ולא בחלק התחתון. זה אכן סוגר טוב יותר אבל עדיין לא נוח כמו מנגנון BOA, עם מנגנון BOA ניתן לשחק בקלות בכיוון הנעל בזמן הרכיבה, במקרה של הנעל הזאת זה קצת מסובך בגלל אבזמי וולקרו והאבזם העליון. במבחן התוצאה, הנעליים היוקרתיות שלי (עלו פי שתיים) עם מנגנון BOA יושבות במגירת הנעליים מיותמות מאז שנעלי SHIMANO אצלי, הן פשוט נוחות בצורה יוצאת דופן.
מאפיין נוסף שעושה את הנעליים לנוחות מאוד היא לשונית שמחוברת לגוף הנעל בגומי ונצמדת לכף הרגל ברגע שאתם מחליקים אותה לתוך הנעל. ההצמדה גורמת לתחושת נוחות מוגברת בגלל שהלשונית לא יכולה לזוז במהלך הרכיבה והאחיזה של כף הרגל מעולה.






 
 
 



 

בשימוש:
הן נוחות לי, נוחות כמו שלא היה לי נוח במשך שנים, או בכלל, אלו הנעליים הכי נוחות שנעלתי בעשור וחצי שאני רוכב על אופניים עם נעליים מתחברות. הקאסטום פיט הרחיב את הנעל והנגיש אותה לבעלי כפות רגליים רחבות, אין יותר נקודות חמות במהלך הרכיבה וגם לא בהונות רדומות. המגן של הקדמי של הנעל מוכיח עצמו, והנעל לא מראה כל סימני בלאי. סוליית הקרבון קשיחה כמו שחברת SHIMANO יודעים לעשות ואין כאן חדשות או הפתעות, ההפתעה היחידה היא שהפעם חיברו לסוליה נעל סופר נוחה. את המבחן ביצעתי בחורף לכן לא יכולתי להתרשם מיכולת האוורור שלה, למראית עין הנעל נראית מאוררת מאוד.





 
 





 

לסיכום:
כפי שנאמר, הניסיון שלי עם נעלי SHIMANO לא היה מזהיר בעבר. דגם ה- RP-9 עם הקאסטום פיט שינה את דעתי, ובגדול. ה- RP-9  מומלצת בחום לכל רוכב תחרותי או רוכב חובבן שעושה שעות על האוכף ולא מתפשר על נוחות ומראה קרבי. על אחת כמה וכמה בעלי כפות רגליים רחבות.




 


יותר: נוחות, מראה, משקל, קאסטום פיט, לשונית, סוליה
פחות: צבע שדורש התרגלות, מראה גס  לנעלי כביש 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם