מזוודת אופניים Pro Mega במבחן

מזוודת אופניים Pro Bike Travel Case Mega
 
יבואן: DAA

מחיר: 2,519 ₪


 


 
עונת הנסיעות לחו"ל בשיאה, ועימה הדילמות לגבי אריזת האופניים. הובלת אופניים היא תמיד אירוע מלחיץ, המלווה בחששות לגבי הגעת האופניים בשלום. בשנים האחרונות האופציה הבסיסית והמוכרת של אריזת האופנים בארגז קרטון פשוט מפנה מקום לפתרונות מתוחכמים יותר הכוללים מגוון ארגזים ותיקים ייעודיים לקניה או להשכרה. פתרונות אלה מאפשרים הגנה טובה יותר, נוחות נשיאה גדולה יותר, ובמקרים מסוימים גם תהליך אריזה פשוט יותר. בנסיעת הצוות שלנו בתחילת החודש לסלובניה יצא לנו לבחון מספר פתרונות נשיאה, כאשר לי התמזל המזל לבחון את  מזוודת האופניים של חברת PRO מקבוצת Shimano



 
 
 
המזוודה של PRO מדגם Mega הינה מזוודה חצי רכה, המאופיינת בבסיס קשיח עם שלדה חצי-קשיחה וחלק עליון מאריג ניילון מרופד. המזוודה כוללת ריפודים בדפנות וחיזוקי פלסטיק במיקומים המועדים להינזק, כמו הפינות העליונות של התיק. פנים המזוודה כולל בסיס מתכוונן מצינורות אלומיניום קלים ושני מנשאי פלסטיק אליהם מתחברים צירי הגלגלים, כך שהאופניים עומדים מעל הקרקע באופן עצמאי. החיבור הקדמי כולל שני פתחים - האחד לאופני כביש והשני לאופני הרים. הבסיס ניתק מהמזוודה כך שההרכבה יכולה להיעשות בנפרד מהתיק, והוא מתחבר אל התיק באמצעות ארבע רצועות הידוק. במסגרת הירידה לפרטים מסופק גם כיסוי ניילון המכסה את גלגל המכסה את הקראנק השרשרת והקסטה על מנת למנוע לכלוך. המזוודה כוללת ריפודי ספוג על הדופן הפנימית בנקודות קריטיות כמו צירי הגלגלים והסטם, משני הצדדים, והם ניתנים לכיוון בעזרת סקוטצ'ים.



 



הגלגלים מאוחסנים בתאים חיצוניים עם רוכסנים משני צידי המזוודה, כך שהם יוצרים מעין דופן קשיחה למזוודה. ספוגים מתכווננים מגינים על איזור הציר\ דיסק\ קסטה. בנוסף כוללת המזוודה מגן ספוג ייעודי המגן על איזור חיבור הצינור הקדמי, העליון והתחתון, ומאפשר גם הידוק של הכידון (לאחר ניתוקו מהסטם) בעזרת רצועות סקוטץ' ייעודיות. פתרון אלגנטי מאד. לספוג המגן על אזור הכיסא מחוברת רצועת סקוץ' נוספת להידוק מוט הכיסא לדופן המזוודה כך שהכל יעמוד באופן עצמאי בצורה יציבה. בנוסף עם המזוודה מגיעה שקית רשת גדולה המאפשרת לארוז אביזרים כגון, פדלים, קסדה וביגוד. המזוודה כוללת ארבעה גלגלים וידיות נשיאה בחלק העליון ובצדדים. ניכר כי הושקעה במזוודה מחשבה רבה גם בהתאמה למגוון סוגי אופניים, בנוחות התפעול, ובעיקר בהגנה על האופניים. סה"כ המזוודה שוקלת 8.6ק"ג, משקל סביר למזוודה ברמת הגנה כזאת. בהתחשב בכך שהמגבלה על מזוודה מלאה היא בדר"כ 23 ק"ג (למרות שבמקרה של הטסת אופניים בתשלום ברוב המקרים מגבלת משקל זו אינה מיושמת) ניתן לארוז במזוודה אופניים ועוד כמות נכבדת של ציוד. 



 



 
בשימוש
 
במבט ראשון, המזוודה נראית מצויין, אולם לא ממש ברור איך בדיוק אורזים את האופניים עם כל חלקי המזוודה השונים. מבט בהוראות המסופקות עם המזוודה והתמונה מתבהרת מהר מאד - כל מה שצריך לעשות הוא לפרק את הפדלים, הכידון והגלגלים. כאשר בסיס האלומיניום מחוץ למזוודה מניחים עליה את שילדת האופניים, מהדקים את צירי הגלגלים לפי ההוראות, מהדקים את מגן המשולש הקדמי, ומהדקים אליו את הכידון. כעת מכניסים את כל זה לתוך התיק ומהדקים את רצועות ההידוק לרצפת המזוודה. בשלב הבא מכוונים את הספוגים ומחזקים את רצועת הידוק מוט הכיסא. כעת אפשר להכניס את הגלגלים לתאים הייעודיים, והאופניים ארוזים. התאים מתאימים לגלגלים מכל הגדלים. בניסיון ראשון האריזה לקחה לי כ15-20 דקות. בנוסף זרקתי לתוך המזוודה את הקסדה ואת שקית הרשת מלאה בציוד נוסף, כך שהמשקל הכולל עם אופני אול-מאונטיין במשקל 13 ק"ג היה כ24ק"ג. הרמת המזוודה נוחה, בעזרת ידית הרמה בחלק העליון ושתי ידיות בצדדים. התיק נכנס למושב האחורי של המונית שאספה אותי, ונכנס בקלות בבגאז' של רכב סטיישן. לתיק ארבעה גלגלים המאפשרים את ניודו - הגלגלים מסתובבים בקלות אולם בגלל שלכל גלגל ציר 360 מעלות קשה לשמור על כיוון נסיעת המזוודה ביד אחת. כנראה שהיה עדיף לקבע לפחות שניים מהגלגלים. השילוח עבר בשלום, האופניים הגיעו שלמים וללא פגע למרות שהשתמשתי אך ורק בהגנות המבונות של המזוודה ללא שום ריפוד נוסף. בכל אופן למי שמאד חרד לגבי שריטות, כמו למשל על ידיות הברקס או השלדה הייתי ממליץ להוסיף פיסת בד או פצפץ מפני שבכל זאת יכולים להיווצר שפשופים קלים. להפתעתי מתקן הפלסטיק אליו מחובר הציר האחורי לא שרד את ההובלה ונשבר בבסיסו. זה לא גרם לנזק כלשהו אולם לא הייתי מצפה לתוצאה כזאת כבר בשימוש ראשון. סביר להניח שחלק זה יוחלף באחריות. בכל אופן באריזה לשילוח חזרה לארץ עדיין השתמשתי בחיבור כמו שהוא וחיזקתי אותו עם טייפ, אבל זה פגע בנוחות ההרכבה מפני שהשלדה לא יכלה לעמוד מעצמה על בסיס האלומיניום. 




 
 


סיכום
 
המזוודה של PRO היא פתרון נשיאה מקצועי ואלגנטי ומספקת אלטרנטיבה יעילה לארגזים ולמזוודות קשיחות. ניכר כי היא תוכננה על ידי רוכבים תוך ירידה לפרטים הקטנים. שתי נקודות העיבו מעט על השימוש - שבירת בסיס הפלסטיק בהובלה הראשונה, והסעת המזוודה שהייתה מעט מגושמת עקב מבנה צירי הגלגלים. אולם מהשוואה עם חברי לנסיעה שהשתמשו בפתרונות אחרים כמו תיקים שונים, וארגזי קרטון ברמות חוזק שונות, נראה שהנוחות והאלגנטיות של תפעול המזוודה של PRO, בנוסף להגנה הטובה, ממצבים את המזוודה הזאת כפתרון הובלת האופניים יעיל מאד. מי שנוסע בתדירות גבוהה ומוכן להשקיע את הסכום הנדרש ייהנה ממנה מאד. 



 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם