קסדת Bontrager Rally Mips

 #24 יולי 2016     שטח   
קסדת Bontrager Rally Mips

יבואן: CTC

משקל: 440 גרם למידה L

מידות: S, M, L


מחיר: 630 ₪
 

בונטרגר, חטיבת החלקים/ אבזור של קונצרן טרק, אחראית על פיתוח וייצור כל חלקי ואביזרי האופניים שטרק צריכה כדי להציע חבילת אבזור שלמה ככל האפשר ללקוחות שלה. במסגרת גישה זו בונטרגר דואגת להישאר תמיד בחזית הפיתוח ומתאימה את מגוון המוצרים שלה לנישות מתפתחות ואופנות משתנות, בכלל זאת אופנת האינדורו שתופסת אט אט חלק די נכבד ממגוון המוצרים של היצרן. לפני כשנה טרק השיקו את ה Rally, קסדת בעלת מאפייני אנדורו מובהקים, אותה בחנו כאן במגזין. השנה טרק עדכנו את הדגם ומציעים אותו גם בגרסת Mips.


 



מהי טכנולוגיית ה MIPS?
 Mips(Multi-directional Impact Protection System) היא טכנולוגיית הגנה מתקדמת לקסדות שנועדה לצמצם את הנזק הנגרם לראשו של רוכב אופניים בעת נפילה. שכבה עשויה פלסטיק דק הנושאת את ספוגי הריפוד, מנתקת את ראשו של הרוכב מקליפת הקסדה, כך שלמעשה אין מגע ישיר בן הראש לקסדה. בעת נפילה מתאפשרת תנועה של הקסדה בניתוק מהגולגולת כך מנותבת חלק מהאנרגיה האצורה בחבטה לתנועה צדית שאינה נספגת בגולגולת. הטכנולוגיה הפכה מאוד פופולרית בשנים האחרות וחברות רבות בכללן בונטרגר מציעות אותה בחלק מהדגמים.



 



ה- Rally של בונטרגר מוגדרת כאמור כקסדת אנדורו, ככזאת היא עונה על דרישות הסף של הז'אנר בכללם כיסוי נרחב לאזור העורף ולאזור הרכות, אוורור מוגבר ע"י פתחים רבים ובעיקר רחבים מאוד, כולל בצד האחורי של הקסדה, 22 סה"כ. היא מצוידת בוייזור ארוך במיוחד עם אפשרות שינוי זווית עד למצב בו הוא עולה לגמרי ומאפשר קיבוע של משקפי אבק על הקסדה שהם לא בשימוש. הקסדה מצוידת  במערכת הראש Headmaster המצוינת של בונטרגר עם חוגה ענקית ונוחה לכוונון, וספוגים איכותיים ומתפרקים אם כי דקים מאוד כפועל יוצא  מהעובדה שהם יושבים על טבעת ה Mips.


 

 

בשימוש
מנגנון ה Mips הוא למעשה סוג של כיפת פלסטיק שיושבת בין הראש לקסדה, כלומר הנפח הפנימי של הקסדה אמור לכאורה להצטמצם. כדי להימנע מכך ולשמור על היקף זהה, עובי הספוגים הצטמצם משמעותית ביחס לקסדה ללא גרסת ה Mips. למרות זאת הקסדה מאוד נוחה והתחושה היא שהיא יושבת עכשיו הרבה יותר טוב על הפדחת. על אף מימדיה הלא מבוטלים ה  Rallyנחשבת ומרגישה פחות גדולה מהקסדות האחרות על מדף האנדורו, אפילו משקלה הלא קל (440 גרם) בלתי מורגש בעליל בעת רכיבה.


 



בונטרגר בחרו במראה יחסית סולידי ופחות אופייני לאופנה הרווחת, באופן אישי אהבתי מאוד, אבל יתכן כי משתמשי אנדורו אחרים פחות יתחברו לאנטי בולטות הזאת. פתחי האוורור הרחבים מאוד של  הקסדה מזרימים אוויר ביעילות ויוצרים תחושה קרירה בעיקר ביחס לקסדות "גדולות" אחרות שהתנסינו בהן. אולם הצמצום בעובי הספוגים בא לידי ביטוי בזליגות זיעה. הספוגים הדקים סופגים את הזיעה ביעילות אך היכולת שלהם להכיל את הכמויות שנוצרות בגיהינום של יולי אוגוסט היא מוגבלת מאוד. סרט זיעה פותר את הבעיה אם כי יש לקחת בחשבון שמנגנון ה Mips יושב עליו ועלול ליצור לחץ על המצח ברכיבות ארוכות. חזית הקסדה הגבוהה והוויזור המתכוונן מייצרים שדה ראייה מעולה גם בירידות התלולות ביותר, אך חסרה לנו מאוד תושבת אינטגרלית לחיבור מצלמה, בעיקר לנוכח העובדה שאין מקום למדבקת תושבת בין פתחי האוורור הרבים.



 


 
סיכום:
ה- Rallyשל בונטרגר עומדת כמעט בכל הקריטריונים הנוקשים של אופנת האנדורו, אולי פרט לתושבת מצלמה אינטגרלית ובולטות קיצונית. גרסת ה Mips משפרת אותה בעיקר בבטיחות אבל לא פחות בנוחות. קסדה נוחה ביותר, משרת ביטחון ומאווררת מאוד.
 
יותר: מראה, נוחות, אוורור, Mips
פחות: משקל, נזילות זיעה בימים חמים במיוחד.

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם