מבחן גלגלים Bontrager Aeolus 7\9 TLR D3

 #24 יולי 2016     כביש   
מבחן גלגלים Bontrager Aeolus 7\9 TLR D3

יבואן: סי.טי.סי

מחיר: קדמי 6650 ₪, אחורי: 8250 ₪


 


Keith Bontrager התחיל את הרומן שלו עם כלים דו גלגליים בעולם האופנועים, הוא רכב על אופנועי מוטוקרוס ונודע בכישורי המכונאות שלו וביכולת שלו לשפר את האופנועים עליהם רכב. בתחילת שנות ה-80 התחיל להימשך לעולם האופניים והתחיל "לשחק" עם ציוד אופניים ולשפר אותו. לאחר תקופה של לימודי מכונאות באוניברסיטת סנטה-קרוז, קיט הפך לשם דבר בעולם האופניים. הייחודיות של החלקים שלו הייתה חדשנות בחומרים ועיצובים מכניים מהפכניים. עד 1995 כיהן קיט כמנכ"ל חברת Bontrager עד שחברת TREK זיהתה את הפוטנציאל ורכשה אותו ואת החברה שלו. מאז Bontrager הוא מותג הבית של תאגיד TREK.
 

 
לפני שמדברים על הגלגלים, שני דברים חשובים. הראשון, אמיר פרזנטי מחברת CTC שכנע אותי לבחון את הגלגלים עם מערכת טיובלס, כלומר גלגלי כביש בלי פנימית. עד היום הניסיון שלי עם העדר הפנימית לא היה חיובי, אבל זה חלק מהמקצוע. עוד דבר חשוב וראוי לציון, יבואנים לא נוטים להוציא ציוד כל כך יקר למבחן בגלל שיקולי עלות, מלאי וכ'ו, הגלגלים הללו הגיעו אלינו בזכות התוכנית החדשה של TREK העולמית, לא מרוצה מהציוד? קבל את כספך בחזרה במהלך 30 יום ממועד הקניה. הגלגלים הוחזרו אל CTC לא בגלל לקוח לא מרוצה, הם הוחזרו בגלל חוסר התאמה לשלדת נג"ש ישנה שהלקוח ניסה להתאים בכוח. אנחנו ואתם יצאנו מורווחים מכל הסיפור.
דגם ה-AEOLUS שנבחן מיועד לאופני נגד-שעון ולרוכבי טריאתלון (תראו איזה מחמאה, קראתי לטריאלטים רוכבים). הפרופיל העמוק מותאם לרכיבות מישוריות ארוכות וזהו האופן בו הם נבחנו.

 

 
מאפיינים כלליים:   
גלגלי ה-AEOLUS משלבים את כל הטכנולוגיות של עולם הגלגלים החדשני, חישוק קרבון שמתאים לצמיגי טיובלס, פרופיל אובלי, רוחב חיצוני של 27 מ"מ ועוד כמה מושגים שהאמריקנים חולים עליהם ולי פחות משנים. החישוק עשוי קרבון מלא תוצרת ארה"ב ברמת OCVL הידוע של חברת TREK. הנאבות תוצרת DT SWISS בדגם הקצה 180. הגלגל האחורי שזור עם 24 חישורים וגלגל קדמי בעל 18 חישורים-שניהם עם ניפלים חיצוניים (שזה מעולה), ניתן לכוון את מתח החישורים בלי להוריד צמיג. הגלגלים מסופקים עם מאריכי ונטיל ורפידות שעם מיוחדות לקרבון.





 
 
 


בשימוש:
הגלגלים הגיעו עם צמיגים וחומר טיובלס ולי נותר רק להתקין קסטה ולצאת לרכוב. עוד לפני שניגשתי ל "מבחן המעמיק" הרגשתי איך החישוק הרחב פותח את הצמיגים ומשפר באופן בולט את ספיגת הזעזועים. את הרכיבה במישור התחלתי עם ציפיות וחששות, הציפיות היו לתחושה אחרת מגלגלי פרופיל 24 שאני רוכב עליהם, לעומת גלגלים בפרופיל 90 מ"מ מאחור ו70 מ"מ. אכן, ההרגשה מאוד שונה, הגלגלים שנראים מאוד כבדים ומגושמים מתגלגלים במהירות וקלילות יחסית. ההאצה הראשונית מרגישה קצת איטית מהרגיל אבל כשמגיעים למהירות של 35 קמ"ש ומעלה ישנה הרגשה שהגלגלים מגיעים עם רוח גב שמלווה אותך לכל מקום. הגלגלים משמרים מהירות בצורה מדהימה, תוסיפו לכך את הרעש שהם מייצרים בחיתוך הרוח וקיבלתם אווירה של מרוץ קרמיס בבלגיה. ( בפועל זה עושה רצון לדחוף עוד ולהיות מהיר יותר) למרות האוריינטציה המישורית של הגלגלים לא התאפקתי ויצאתי לבדוק איך התחושה בעליות. בשונה מהתפקוד של הגלגלים במישור ובגבעות מתגלגלות, בעליות מרגישים את המשקל של הגלגלים והאופניים נעשו מעט עצלנים- אבל הרבה פחות מהמצופה וזה יפה.



 


אחד הדברים ששימחו אותי הוא יציאה לספרינטים מרכיבה (לא ממהירות אפס), התחושה של לעלות לספרניט ממהירות של 30 קמ"ש לפריצה של 60 קמ"ש בתוספת החריקות של הצמיגים על האספלט היא מדהימה. הגלגלים מאוד טובים בלעשות את הפעולה הנ"ל ואותי זה עשה למאושר.
התחושה של גלגלי טיובלס בשילוב הרוחב  הקיצוני של החישוק יוצרת נעימות וספיגת זעזועים מאוד טובה וממכרת. בגלל שלא התפנצ'רתי ברכיבות לא אכתוב דברים טובים מידי על הטיובלס כי אין לי מושג כמה זמן והאם זה מסובך לשים פנימית.
אחד הדברים החשובים בגלגלי קרבון הוא נושא העצירה וגם כאן יש לי רק טוב להגיד, רפידות השעם שהגיעו עם הגלגלים נראות עדינות אבל כאשר הן נפגשו עם החישוק העצירה הייתה מעולה. גם בירידה ארוכה הבלימה הרגישה מעולה והחום לא השפיעה על הביצועים לרעה. חשוב לציין שאת הגלגלים בחנתי בקיץ ואין לי מושג איך העצירה בתנאים של רטיבות וגשם.


 

סיכום
לפני שנדבר על הביצועים, אני רוצה לדבר על החווית משתמש הראשונית שלי, Bontrager עשו קפיצה רצינית ברמת הגימור שלהם ובאסתטיקה של המוצרים, זה מתחיל בצירי שחרור מהיר שנראים מעולה ומרגישים חלק כמו חמאה, תיקים יפים ועיצוב של רוצח שקט.
לגבי הביצועים, ה-AEOLUS הם גלגלים נהדרים שעושים את העבודה באופן מעולה. הגלגול שלהם חלק ומהיר ויגרום לכל רוכב לטוס במהירות שיוט במישורים. יכולת ההאצה שלהם מרכיבה מרשימה מאוד ויכולת הבלימה מעולה. הדבר היחיד שלא אהבתי הוא איכות המדבקות של הגלגלים, מצד אחד אני מעריך יצרני גלגלים ששמים את המדבקות מעל ציפוי הלכה כי אז אפשר להוריד אותם במידה ורוצים גלגל ללא מדבקות ומצד שני, אם שמתם את המדבקות מעל הלכה, אתם חייבים לוודא שהמדבקות עמידות ולא מתקלפות בקלות.


יותר: תחושה, מהירות, ספרינטים, טיובלס
פחות: מדבקות

 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם