Kona HeiHei DL במבחן



Kona HeiHei DL

מחיר אופניים במבחן: 22,500 ש"ח (19,125 ש"ח לחברי מועדון)



 



KONA, למרות היותה מבוססת ביבשת אמריקה, תמיד שאבה את עולם הדימויים שלה מהאיים והתרבות של הוואי. לכן לא מפתיע שסדרת אופני ה XC שיכוך מלא של החברה קיבלה את השם הייהיי. Heihei  בהוואית משמעותו race או מירוץ והרי זו כל המטרה של ז'אנר האופניים המדובר, אז זהו – שלא. במיוחד לא בשנת הדגם הנוכחית ובטח לא כשמדובר בחברה עם ה DNA של Kona, שיותר מזוהה עם רוכבים שקפצו מעל הפלטון של הטור דה פראנס מאשר כאלה שרכבו בטור, או לצורך העניין סיימו על פודיום של XC World Cup.
בשנת הדגם הנוכחית (2017) הורחב הליין של ה HeiHei והוא כולל 8 דגמים שונים, המכסים את הטווח בין אופני XC טהורים בעלי גלגלי 29 ועד אופני שבילים קלים עם גלגלי 27.5 ו140 מ"מ מהלך.
מסלאלום, היבואן הישראלי הוותיק של המותג קיבלנו את הדגם המסקרן ביותר בליין-אפ של ה  Heiehi ואולי בכלל בליין הכללי של קונה ב2017, זהו דגם הDL – גלגלי 29, שלדת קרבון מלאה, 100 מ"מ מהלך מתלה, 120 מ"מ מהלך מזלג וזוויות אגרסיביות יחסית לאופני XC. ההייהיי נראים כילד הממזר של אמא הייהיי ואבא process 111, מצד אחד יעילים וקלים, מצד שני גאומטריה מבטיחה מאוד לשעשועים בירידה. יצאנו לשבילים ההו-כה מהודקים של החורף הישראלי לבדוק האםKona  מצאו נוסחה מנצחת.



 


Highlights
  • - שלדת קרבון מלאה
  • - מתלה Fuse  המבוסס על גמישות משולש אחורי
  • - מערכת הינע ובלימה Shimano XT  מלאה
  • - זווית ראש 68 מעלות
  • - תומכות שרשרת באורך 430 מ"מ
  • - משקל רטוב כולל טיובלס, לא כולל פדלים – 12.5 ק"ג
  •  
  •  
  •  








   


 

שלדה ומתלים
השלדה הירוקה (מאוד ירוקה) של Kona נראית מצוין. גאומטריית השלדה ארוכה ונמוכה כפי שמחייב הטרנד הנוכחי, המשולש הקדמי ארוך יותר מבעבר ותומכות השרשרת קוצרו ל430 מ"מ מרשימים מאוד. כדי לחסוך במשקל, קונה החליטו לוותר על הצירים האחוריים ולהתבסס על גמישות ורטיקלית מובנית בתומכות הכיסא והשרשרת. שמו של המתלה ב"קונאית" הוא Fuse והוא אפשר דיאטה של 250 גרם בשלדה לעומת דגמים קודמים.
השלדה אינה מאפשרת התקנת מעביר קדמי, כך שאם אתם מתכננים על הקונה כאופני המרתון שלכם, כדאי שתצטיידו בקסטה אחורית בעלת טווח הילוכים רחב. אהבנו לראות שקונה מאפשרים הולכה פנימית או חיצונית של הכבלים. כמתבקש ב 2017 גם קונה יישרו קו עם סטנדרט הBoost  הפופולרי, עובדה שאמור לשפר את הקשיחות לעומת דגמים קודמים.



 


על השביל
נתחיל ונאמר שאיננו רוכבי XC קלאסיים, אנחנו מאוד אוהבים אופני 29, מאוד אוהבים אופניים קצרי מהלך (כי אנחנו חושבים שזו הבחירה הנכונה לתוואי השטח ב95% מאתרי הרכיבה בארץ), אבל הכיף שלנו הוא לרוב בסינגלים טכניים מלאים בסיבובים, זרימה, דרופים וכל טוב הארץ. פחות מחבבים טיפוסים על דרכי עפר או להיות בחוב חמצן לאורך שעה וחצי (או בשמו המוכר יותר – תחרות XC).
מהרגע הראשון על הקונה הרגשנו שהחיבור עם המכונה הוא טוב, טוב מאוד אפילו. נראה שהחבר'ה של Kona  מרגישים כמונו לגבי רכיבה, אחרת איך נסביר כידון ברוחב 750 מ"מ וסטם קצר למדי על אופני XC  (לכאורה) עם 100 מ"מ מהלך מתלה? אהבנו את הקוקפיט ואת תנוחת הישיבה המאוזנת על ההייהיי, שמחנו לגלות את הstandover  המעולה שמאפשר תמרון קליל ונוח.



 








ה Heihei מדוושים מצוין, כיול הבולם של פוקס קשיח יחסית ולא הרגשנו בובינג משמעותי גם בזמן הפעלת כוח לא מבוטל על הפדלים, ולא נדרשנו יותר מדי לשינוי מצב הפלטפורמה בבולם האחורי. צמיגי המקסיס הקלילים הוסיפו לתחושת המהירות, בסה"כ האופניים מתגלגלים מצוין במישור ובעליות כורכר.
 בעליות טכניות יותר ובתנאים פחות ממושלמים מבחינת רטיבות הרגשנו שהאייקון האחורי הוא מגבלת האחיזה שלנו, הוא נטה להחליק רבות ולקראת הדרדרת של הקיץ היינו מחליפים אותו בוודאות במשהו אוחז יותר.
כאשר נכנסנו לסינגלים, קיבלנו אינדיקציות חיוביות נוספות מה Kona. האופניים מאוד אוהבים לשחק (playful) וסיבוב בסינגל החדש (והישן) ביער להב גרם לנו להשתובב ולהתלהב מכל ברם, קפיצונת או ירידה מהירה. לסוג המסלולים שקק"ל בונה (באופן מבורך) בשנים האחרונות בארצנו, הקונה הם קרובים לשלמות (ממה שאפשר לצפות במחיר הזה). האיזון בין קלילות ומהירות לגאומטריה נכונה ויכולת טכנית הוא איזון מדויק להפליא במקרה הזה.



 



ה Heihei הם בכל זאת אופני 100 מ"מ קלילים מקרבון, וככאלה, יש להם מגבלות כאשר דוחפים אותם חזק בסינגלים טכניים, אלימים ומהירים. במהירות גבוהה בסינגלים אלימים מורגשת חוסר יציבות וקושי לשמור על קווים בהשוואה לאופני שבילים טובים. זו כמובן לא הפתעה, אבל אנו חייבים לציין זאת כדי לצייר לכם את התמונה הכוללת, כנראה שהחלפת צמיגים לבשרניים יותר תועיל במשהו, אבל מצד שני תגרע מיכולת הדיווש של האופניים.

 








 
 




חלקים בולטים
הקונה מאובזרים בבולמי זעזועים של Fox ברמת פרפורמנס, 34 קדמי עם 120 מ"מ מהלך ופלואט אחורי. המזלג והמתלה הרגישו מאוזנים מאוד למרות ההבדל במהלך, ועבודתם הייתה עקבית וחלקה לאורך המבחן.
מערכת הבלימה וההינע מתוצרת שימאנו XT תפקדה ללא דופי לאורך כל המבחן. מעצורי ה XT של 2017 התגברו על הבעיות שהיו בשנת הדגם הקודמת, הרשימו אותנו מאוד, וסיפקו את תחושת הבטחון הנדרשת. מערכת ההינע לא גיהקה או פספסה העברה אחת לאורך כל המבחן, מרשים במיוחד בהתחשב בכך שאופני המבחן אבזרו ללא מוליך שרשרת ובקסטה 11-46המאתגרת את המעביר האחורי.
החלק המאכזב היחידי במפרט של ה Heihei הם החישוקים מבית WTB. יש לנו ניסיון לא מוצלח עם חישוקי ה KOM הללו, הם אמנם לא כבדים, אבל סופגים דנטים בקלות בלתי נסבלת, ולמרות לחץ אוויר גבוה ורכיבה לא קיצונית הצלחנו ליצר דנט קטן גם במהלך המבחן. מעבר לכך המפרט של הקונה מוצלח מאוד ומכובד מאוד למחיר המבוקש שלהם.



 
   


סיכום
ה Heihei הם אופניים משובחים, לא פחות. האיזון ש Kona הצליחו להגיע אליו בין משקל קליל ויעילות דיווש, לבין יכולות טכניות היא מרשימה מאוד. אם היינו צריכים לבחור לעצמנו אופניים יחידים לרכיבה בארץ, הקונה ללא ספק היו מגיעים ל shortlist . אם אתם אוהבים לרכוב גם מרחקים, גם רכיבות טכניות, גם איזה אפיק או תחרות מרתון פעם-פעמיים בשנה, קחו את ההייהיי למבחן לא תצטערו. 




 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם