NORCO REVOLVER FS 9.2

NORCO REVOLVER FS 9.2
 
יבואן: מצמן את מירוץ
 
מחיר: 14,995 ₪



 
 


חברת נורקו הקנדית ידועה בעיקר כיצרנית אופני Gravity על כל נגזרותיהם- דאון היל, אול מאונטיין, אנדורו ושבילים. הרוכבים הקנדים המג'נונים ידועים בשריטה העמוקה שלהם, במסלולי האול מאונטיין\ TRAIL BIKE המדהימים שברחבי היבשת וביכולות הרכיבה הפנומנאליות שלהם. לפני מספר שנים הציגה החברה מספר דגמי XC, עם גלגלי 29, אותם היה לי העונג לבחון בעבר. החברה, אשר יודעת מי קהל היעד הנאמן שלה, טרחה לייצר אופניים בעלי מהלך קצר, שהתנהגו באופן מאד "שבילי" וסיפקו המון פאן וקפיציות על השביל.
חלפו להן מספר שנים, והנה הגיע אלי דגם הקרבון המפונפן והחדש של החברה (שהוצג כבר ב-2016), ה-REVOLVER, אותו מציגה החברה כאופני קרוס קאנטרי מהדור החדש. כלומר, מוכן לכל תרחיש טכני שעשוי להביא בפניו מסלול XC מודרני.
קיבלנו למבחן את דגם ה-9.2, הרביעי בדרגתו, מתוך משפחה של חמישה דגמים בעלי אותה שלדה, אך עם רמות אבזור שונות.
מחיר האופניים? 14,995 שקלים בלבד, לאופני קרבון עם מערכות 1 על 11? מישהו שם השתגע, בחברת נורקו? יצאתי לבדוק.




 
 

HIGHLIGHTS
- שלדת קרבון מלאה, כולל חוליית הנדנדה של המתלה האחורי
- מתלה A.R.T בתצורת 4 זרועות עם ציר על תומכת השרשרת
- מערכת הינע 1 על 11 של סראם, ברמת GX
- בולם קדמי סיד, מבית רוקשוקס, עם נעילה מהכידון
- גלגלי X-1900 מבית DT-SWISS
- העברת כבלים פנימית נקיה ומסודרת, עם הכנה ל-Di2 חשמלית
- בלמי סראם LEVEL TL
- תומכות שרשרת המשתנות באורכן, בהתאם למידת האופניים
- משקל: 11.7 ק"ג, עם דוושות XTR

 



 



 שלדה וחלקים
שלדת ה-REVOLVER בנויה כולה מסיבי פחמן. המשולש הקדמי, כל המשולש האחורי וכך גם חוליית הנדנדה המניעה את המתלה האחורי- כולם עשויים מהשחור השחור הזה. הצביעה מושקעת מאד, וניכרת ירידה נהדרת לפרטים, במקומות כמו חבק הידוק מוט המושב (יש הכנה למוט מתכוונן!) וההכנות הרבות להעברות כבלים פנימיות. איזור הציר המרכזי הוא בומבסטי, לטובת קשיחות מיטבית, והמתלה האחורי נע כולו על מיסבים כפולים ומגודלים- גם כן לטובת אותה מטרה ראויה- קשיחות.
זוויות השלדה צועקות XC, עם זווית ראש של 70.5 מעלות, וזווית מוט מושב של 74.5 מעלות- לטובת עמדת דיווש עצבנית וקשוחה. במידת המדיום, אותה בחנתי, אורך תומכות השרשרת עומד על 439 מילימטרים, שהם על הצד היותר קצר בעולם ה-XC.



 






 
 


בולמי הזעזועים הם מבית רוקשוקס, עם הסיד האלמותי והמצוין מלפנים (כאן עם נעילה מכאנית מהכידון) ועם רוקשוקס מונארך RL מאחור, בעל שני מצבים בלבד: פתוח או נעול. על העניין הזה נדון בהמשך הכתבה...
מערכת ההינע היא ה-GX של סראם, 1 על 11, עם פלטה 32 (על קראנק RACE FACE מדגם AEFFECT) וקסטה 10-42. מספיק בהחלט למטלות XC ולרוכבי מרתון חזקים, שהם, ככל הנראה, קהל היעד של ה-REVOLVER. על הבלימה אמונים מעצורי ה-LEVEL TL החדשים של סראם, ולי זו פגישה ראשונה עימם.




 
 


על השביל
זה זמן רב שלא בחנתי אופני XC טהורים, ואני חייב להודות שמאד התרגשתי מהמעמד. אני מבלה על המון סוגי אופניים, גם מתוך הארסנל הפרטי שלי וגם על אופני מבחן, אבל משהו בעצבנות המובנית של אופני ה-XC תמיד משך אותי. משהו בזריזות ובתגובתיות הנהדרות, והזוויות הקשוחות והלא מתפשרות תמיד שבו את ליבי. וכך באתי אל האופניים האלה, מוכן לתת קצת בראש.




 



כיוונונים ראשוניים, סטם מעט קצר מהמקורי (90 מ"מ), מוט מושב מכוון ואוכף מעט לפנים, ואני מוכן. מה עושים? יאללה- 200 קילומטר נפח!
שבילים רחבים ומהירים נבלעים היטב תחת גלגלי ה-REVOLVER, כאשר הסיד מלפנים משכך ומרסן את חטטי הקרקע, קטנים כגדולים, ומתלה ה-ART מאחור עובד שעות נוספות ומשאיר את הגלגל צמוד ודבוק לקרקע בכל רגע נתון.



 



 מתלה ה ART הוא פרשנות מקומית ומוצלחת של נורקו למתלה ה FSR בו השתמשו שנים רבות ברישיון מספשלייזד. זהו למעשה סוג של טוויסט על מתלה FSR אשר מהותו העיקרית היא שינוי במיקום הציר האחורי אשר משפיע על התארכות השרשרת ובכך מוסיף תנועה אחורית בנוסף לתנועת המעלה מטה בציר האחורי. הפועל היוצא מכך הוא שיפור ביעילות הדיווש ושיפור האינרציה של הגלגל האחורי בגלל התמודדות טובה יותר עם מהמורות מרובעות. 



 



האופניים האלו לא מאיצים מהמקום כנשוכי נחש, כמצופה מאופני XC טהורי גזע, אלא צוברים מהירות בקצב נינוח, אולי נינוח מדי. האשם העיקר הוא הוא כנראה גלגלי ה-X-1900, אשר שוקלים קרוב לשני קילו לזוג, ומצננים מעט את הרגשת העצבנות המתבקשת. משקלם הגבוה מורגש גם בעליות תלולות וקצרות, המאפיינות מסלולי XC קלאסיים. אל תטעו, מדובר בגלגלים איכותיים, התואמים לחלוטין את המחיר הנמוך של האופניים, אך אם אתם שואפים לפודיום, הם כנראה יפגמו מעט בחוויית הרכיבה.
לאחר שצוברים מהירות, קל מאד לשמור עליה, והאופניים יציבים, אך מזמינים קפצוצים שמחים בעת מעבר מכשולים הנקרים בדרכם. ההיגוי זריז מאד, ושינויי כיוון נענים בקלות, הודות לשלדה ומתלה קשיחים למדי. תענוג.

עניין שמטריד אותי ככלל ומטריד אותי גם כאן במקרה של הנורקו, הוא בחירת יצרנים רבים בבולם אחורי ללא פלטפורמה יציבה. מצב נעול, או מצב פתוח, ללא מצב ביניים. גם בוחנים אחרים מקרב צוות המגזין התייחסו לכך בכמה מדגמי אופניים שהם בחנו לאחרונה. הטענה שלי היא לא כנגד בולמי המונארך של רוקשוקס. הם ידועים כבולמים אשר עובדים כמו שצריך- רגישים לקטנות במידה הנכונה, לא סוגרים מהלך בקלות, והם נחשבים אמינים מאד. הבעיה עליה אני מדבר נעוצה בחיבור בין מתלה מזן ה-FSR (הרגיש באופן יחסי לתנועות הרוכב תחת דיווש), לבין בולם אחורי מחוסר מצב פלטפורמה לדיווש.



 
    


התוצאה של החיבור הנ"ל? תחושה של זנב קשיח במצב הנעול של הבולם, ומתלה אחורי מתנדנד מעלה ומטה במצב הפתוח בבולם, אשר גוזל וואטים יקרים מרגלי הרוכב, לטובת תנועה במישור האנכי. זה יכול לעבוד מעולה כאשר מדובר על מסלולים בעלי אופי חד משמעי- עליות ארוכות ולא טכניות אל מול ירידות ארוכות. אבל לכל יתר המסלולים המגוונים בהם מבלה הרוכב המקומי, הייתי מעדיף את מצב הביניים.
תוך כדי רכיבה של 200 קילומטרים, התנחמתי בעובדה שכאשר רוכבים בשטח "אמיתי", כלומר סינגלים ושבילים מסולעים, מרגישים את הג'יעג'וע (טרייד מארק, כל הזכויות שמורות לח.רדליך) הרבה פחות.


 

 

תנוחת הרכיבה על ה-REVOLVER מאד אינטואיטיבית, ולאחר שעות ארוכות על האוכף, ישר במפגש הראשון עימם, ירדתי נטול כאבים או הירדמויות מציקות בגוף.
את השבועות הבאים עם האופניים ביליתי במגוון רחב של סינגלים ברחבי הארץ, וגיליתי אופניים שמתפקדים מעולה בסינגלים מכל הסוגים.
בן שמן, קנדה, משמר העמק והזורע- מדובר באופני XC-מרתון שמזכירים בהתנהגותם אופני שבילים קצרי מהלך. המתלים מגיבים היטב לשינויי הקרקע, קל לטפס עימם על סלעים גבוהים, והם משדרים ביטחון בגישה אל דרופים זורמים, המצויים על כל סינגלי קק'ל בישראל.
מדרונות מסולעים הם הפורטה של ה-REVOLVER, ועל אף מהלך המתלים הקצר שלהם, הבולמים עושים עבודה מעולה בבליעת הסלעים אל תוך המתלים, ושמירה של הרוכב על הקו המבוקש.


 



ככל שהמבחן התארך, והסינגלים התהדקו: בלמי הסראם LEVEL, אשר הגיעו אלי טריים ועובדים היטב, התחילו לאבד את עוצמת הבלימה שלהם. ידיות הבלמים החלו להרגיש ספוגיות יותר ויותר, עד רמה שבשבוע האחרון למבחן, הן נגעו לחלוטין בכידון בעת הלחיצה. יתכן ומדובר בכשל נקודתי בזוג הבלמים שהגיעו עם האופניים, אך השוויוניות בה ההידרדרות הופיעה בשני הבלמים במקביל פשוט ביעסה אותי, ופגעה בחוויית הרכיבה. היא העלתה בי סימני שאלה בנוגע לאיכות בלמי ה-LEVEL, וגרמה לי להיזכר שיש להם אח גדול במשפחת סראם, בדמות ה-GUIDE, אשר מתפקדים מעולה ועוצרים כאילו אין מחר.


 
 
 

 
סיכום
הנורקו REVOLVER מייצגים משפחת דגמים בעלי פלטפורמה משותפת אחת. שלדת קרבון איכותית עם מתלה FSR, ובניה טובה אשר יורדת לפרטים הקטנים ביותר. השלדה לא מתהדרת בחידוש הטכנולוגי האחרון, ה-BOOST, אבל היא מתנהגת נהדר גם בלעדיו. הגיאומטריה קולעת בול לצרכי ה-XC-מרתון המודרניים, והאופניים מעודדים התנסויות טכניות לרוכבים האוהבים את הז'אנר.
דגם ה-9.2 אותו בחנתי, משווק במחיר סופר אטרקטיבי, ביחס לשלדת קרבון מלאה, ומהווה פלטפורמת XC מעולה. כאמור אם אתם רייסרים השואפים לפודיום, יתכן ותרצו לשדרג את הגלגלים כבר במעמד הקנייה, או לחילופין להתמקד באחד הדגמים הגבוהים יותר בסדרת ה-REVOLVER (9.1, XX9, ודגם העל, ה-9XX1) אשר עונים, כל אחד בדרכו, על צורכי הרייסר המצוי ומתומחרים גם אטרקטיבית מאוד. 




 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם