29 WTB KOM

מחיר: 445  ₪
משקל: 450 גרם
רוחב: 23 מ"מ פנים, 28 מ"מ חוץ
יבואן :ש.א נועם 052-2680080





יצרנית החלקים האמריקאית WTB השיקה לא מכבר סדרת המשך לסדרת חישוקי ה-Frequency הפופולארית והמאוד מוצלחת שלהם, מנהלי המוצר בחרו לתת לסדרה את השם המחייב KOM . למען אלו אשר לא מכירים בקיומה של אפליקציית המדידה והמעקב הסופר פופולרית  Strava, נסביר כי Kom (King Of The Mountain) הוא התואר אותה מעניקה האפליקציה לרוכב המהיר ביותר בקטע מדוד וידוע. בעניי רוכבים לא מעטים בעולם מדובר על לא פחות מתואר אצולה. הKOM- דומה במימדיו הכללים ל I23  מסדרת ה-Frequency והינו בעל רוחב פנימי של 23 מ"מ ורוחב חיצוני של 28 מ"מ . בנוסף ה-kom  משתמש באותו מבנה פנימי תואם UST המאפשר שימוש בצמיגי טיובלס (ורגילים) באופן אופטימאלי. הוא מגיע בשני סטנדרטים עדכניים 29 ו-27.5 אינצ'ים ואחד ארכאי 26 אינצ'... ההבדל העיקרי בין ה-KOM ל-I23 הינו מבנה פנימי שונה אשר אפשר למהנדסי החברה לגלח כ- 70 גרם בממוצע לחישוק בכל מידה, זאת לטענתם מבלי לפגוע בצורה משמעותית בחוזק או בקשיחות החישוק, עובדה אשר אפשרה להם למתגו כחישוק אנדורו על פי כל כללי האופנה הלוהטת ביותר היום. מש.א נועם היבואן המקומי קיבלנו זוג חישוקי "29 למבחן ארוך טווח בתחלואי השטח הישראלי.

נתונים טכניים:
החישוק החדש של WTB בנוי כאמור כחישוק Tubeless ready ,כלומר פרופיל החישוק או חתכו מכיל מגרעת אשר מקבלת לתוכה במצב של אטימה מגרעת תואמת בצמיגי טיובלס / Tubeless ready . ע"מ להשיג את האטימה אשר נדרשת מחישוק בסטנדרט זה, מציע היצרן ערכת אטימה הכולל סרט דביק המותאם לרוחב החישוק הספציפי, ונטיל תואם וחומר אטימה. החישוק עשוי אלומיניום מסדרת WT69 המאופיין בחוזק פיסי גבוהה מאוד ביחס למשקלו המרשים העומד על כ- 450 גרם. החישוק מכיל 32 חורים אשר קדוחים בטכנולוגיה ייחודית ליצרן אשר מכונה 4D spoke וכוללים עיניות. מהותה של הטכנולוגיה הייחודית הוא שינוי זווית הקדח בהתאם לזווית החישור(שפיץ) ביחס לחיבור בנאבה. תפקידה הוא למנוע מצב של "התיישבות" ארוכת טווח של הניפל בתוך חישוק האלומיניום ובכך למנוע את תופעת השתחררות החישורים ברכיבות הראשונות.


בשימוש:
החישוקים היו הבסיס לגלגלים בנויים על נאבות King 120  של Mac Mahon (מבחן על הנאבות תוכלו לקרוא בגליון הבא). עם חישורי DT super comp בבנית אמן של יובל שוסטר.
על הגלגלים  הורכבו לפרקים צמיגים בתקן UST וצמיגים שלא בתקן אך החזיקו יפה כמו מקסיס Icon ללא ממשק UST. הגלגלים שימושו כזוג ראשי על אופני שיכוך מלא אגרסיביים עם מהלך של 140 מ"מ  ונרכבו לאורך תקופה ארוכה שקללה רכיבות אינטנסיביות ומגוונות שבין XC לבין AM אגרסיבי כולל את כל מארג האלמנטים המוגדרים בין שני הז'אנרים. הסבת החישוק לטיובלס ע"י הסרט הדביק היא פשוטה ולא מצריכה תואר בטיובלס או איש מקצוע יעודי שיעשה זאת. העלאת הצמיג על החישוק גם היא קלה פשוטה וידידותית ולא הצריכה יותר ממשאבת ריצפה ביתית פשוטה במקרה של צמיג בתקן UST כזה או אחר. לאורך כל תקופת המבחן הארוך האטימה תפקדה באופן מושלם ולא נרשמה כל בריחת אויר הן בצמיג ה-UST והן בצמיג הרגיל. למרות שטיב הבניה הוא פקטור חשוב בקביעת איכות החישוק, ה-KOM הרגיש קשיח ויציב יחסית, ואפילו לא נדרשנו לחיזוק חישורים או כיוונים לאחר הרכיבות הראשונות. למרות שדנטים לא אמורים להוות המדד היחיד לטיבו של חישוק, אי אפשר להתעלם מהעובדה שה-KOM הוא לא מהחישוקים העמידים שנתקלנו בהם בתחום זה. החישוק בנוי מחומר רך וסופג יחסית ולאורך תקופת המבחן החישוק האחורי חטף מספר דנטים דיי עמוקים למרות שהקפדנו תמיד על לחץ אויר יחסית גבוהה. אבל חייבים לקחת בחשבון כי ביחס ישיר למשקלם ולייסורים שעברו, כמות הדנטים עליהם היא לא מהסוג שישבית את הגלגל, יתרה מזאת ,למרות אותם דנטים הגלגלים נשארו ישרים ומאוזנים כל תקופת המבחן.

 
סיכום:
בניגוד לתחילת מהפכת ה- 29, כיום רוב היצרנים מציעים חישוקי  29 בתקן Tubeless ready עם משקלים מרשימים מאוד, למרות זאת ברוחב החישוק ובייעוד המוצהר ה-KOM של WTB מצליחים לבלוט ביחס משקל/חוזק שהם מציעים. רוכבים שלא יכולים לחיות עם מראה של דנטים מטוב אולי שיעברו לחישוקים פחות רכים מסדרת ה-Frequency אבל צריך לקחת בחשבון קנס מסוים במשקל.
יותר- יחס משקל/ חוזק, טיובלס יעיל
פחות- עמידות מוגבלת לדנטים
 
WTB    KOM    אריק פלדמן    חישוקים    גלגלים   

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם