Cannondale Habit SE במבחן

 עדי בלן     אלון רון   
 #33 אפריל 2017     שטח   
Cannondale Habit SE

רכב: רז סימסון

יבואן: www.recycles.co.il

מחיר אופניים במבחן: 15,990




 



קנונדייל, המותג האמריקני הוותיק מקונטיקט תמיד היה מזוהה (בעיקר בראשית דרכו) עם טכנלוגיה חדשנית ומהפכנית וניסיון מתמיד לדחוף את הקצה של מה שאפשרי על אופניים (בכביש ובהרים כאחד) – הדבר התבטא לרוב באופניים שכוונו לקצה אחד או האחר של הסקלה התחרותית, אופניים סופר תחרותיים ל XC כדוגמת כל דורות הסקאלפל או ההרדטיילים הרייסירים והקלילים של טינקר זוארס, מנואל פומיק, ומרקו פונטנה, או אופני קיצון ל DH, למי שזוכר את פיתוחי קנונדייל בימי סדריק גרסיה ואן קרוליין שוסון.
בניגוד לתדמית התחרותית שקנונדייל דאגה לפתח, החברה גם מפתחת דגמים שאין להם שאיפות תחרותיות כלל והם רלוונטיים הרבה יותר ל95% מקהל הרוכבים. הHabit  שקיבלנו לידינו מרסייקלס, היבואן הישראלי, הם דוגמה מובהקת לאופניים ללא שאיפות תחרותיות שיתאימו לפלח השוק הרחב ביותר של הרוכבים. מדובר באופנים הבנויים על פלטפורמת 27.5 בלבד, בעלי מהלך מתלה של 120 מ"מ ומספר דגמים בעלי שלדות קרבון מלאות או חלקיות. דגם ה SE הסגול אותו קיבלנו למבחן הוא האגרסיבי ביותר בליין, ומוותר על הלפטי המזוהה ביותר עם היצרן לטובת פייק שרירי, כמו גם כידון רחב יותר וצמיגים רחבים ואגרסיביים.
קנונדייל מדגישים שוב ושוב בחומר השיווקי שלהם את העובדה ש Fun היא המטרה המרכזית של ההאביט, אז נטולי שאיפות תחרותיות ועם מצב רוח ל  Funיצאנו לשבילים לבדוק האם הסגול סגול הזה אכן עושה לנו "פאן במקסימום"



 

 

 Highlights
  • - משולש קדמי מקרבון, אחורי מאלומיניום
  • - מתלה ציר יחיד המייצר מהלך של 120 מ"מ עם Zero Pivot seat stay
  • - בולם קידמי פייק RC  עם 130 מ"מ מהלך
  • - זווית ראש 67.5 מעלות
  • - תומכות שרשרת באורך 429 מ"מ
  • - משקל רטוב כולל פדלים וטיובלס – 13.45 ק"ג


 







 


שלדה ומתלים
המשולש הקדמי של שלדת ההאביט נראה מעט שונה ממה שהתרגלנו בשנים האחרונות משלדות קרבון, פרופיל ה"צינורות" שטוח ורחב באופן ייחודי, וקנונדייל טוענים שהקרבון שלהם המכונה BallisTec משלב קומבינציית חומרים ייחודית העמידה במיוחד לפגיעות חיצוניות (של אבנים למשל), וכהוכחה לכך, אין שום מגן גחון על הדאונטיוב כפי שמקובל בחברות אחרות.
ההאביט מפיקים 120 מ"מ מהלך ממתלה סינגל פיווט בעזרת בולם ה Fox Float DPS המחובר ללינק דחיסה, הלינק עצמו עשוי מקרבון ונראה כמלאכת מחשבת הנדסית (קנונדייל טוענים שחסכו 100 גרם לעומת לינק אלומניום).



 












 

המשולש האחורי המאוחד נראה סטנדרטי הרבה יותר מהחלק הקידמי של השלדה, והוא עשוי מאלומיניום לטובת הוזלת המחיר הסופי לצרכן. אולם הוא מכיל בתוכו את הטכנולוגיה העיקרית עליה נשען המתלה של ההאביט (וגם הסקאלפל) ה-Zero Pivot seatstay. המשולש האחורי עשוי האלומיניום בנוי על תומכות אוכף שטוחות וגמישות שתפקידם לשאת את סוף התנועה הוורטיקלית שמייצר המתלה במקום צירים מסורתיים. באופן זה קנונדייל מצליחים לשמור על קשיחות גבוהה מאוד, משקל נמוך ותגובתיות גבוהה של האופניים.
כמובן אי אפשר להתעלם מהפיל (הסגול) בחדר, דגם ה SE של ההאביט הוא סוג של הצהרה אופנתית, הוא מגיע רק בצבע הסגול וזה עניין של אהבה או שנאה, לנו היו רגשות מעורבים בעניין (חלק מהימים אהבנו וחלק הרבה פחות).



 






 


על השביל
ה Habit SE נותנים רושם ראשוני משכנע מאוד של האח האגרסיבי והפרוע במשפחת ה Habit , כידון רחב, סטם קצר ותנוחה שמדרבנת את הרוכב לעבור לעמידת מוצא ולתקוף את השביל. אנחנו פיינ-שקמרים ידועים בעיניינים סט-אפ של קוקפיט ואוכף ולכן אנו מציינים שבאופן יוצא מן הכלל, לא שינינו דבר בסט-אפ שהגיע מקנונדייל. הכל הרגיש בבית ובמקום, כולל האוכף המ-ע-ו-ל-ה של Fabric (שכמעט וניסינו לרכוש לאופנינו הפרטיים מריסייקלס)
כבר מהדיוושים הראשונים הרגשנו שתחרויות XC  אנחנו לא ננצח על ההאביט (בואו נודה, לא היינו מועמדים לנצחון גם על אופניים אחרים), האופניים יעילים בסה"כ אך חסרי תחושת זריזות ומהירות גילגול שקיימת באופניים אחרים עם מהלך מתלה דומה, למיטב אבחנתנו רוב האשמה תלויה בצמיגים. ההאביט מגיעים עם צמיגי שוולבה אגריסיביים למדי, מג'יק מרי קידמי ונובי ניק רחב למדי מאחור, הצמיגים סיפקו אחיזה מצויינת לכל אורך המבחן, אבל בתנאי האביב המהודקים יחסית, הם הרגישו כאוברקיל של התנגדות גלגול שמאטה אותנו במישורים ועליות.



 
       






לעומת זאת עליות טכניות היו תענוג (עד כמה שאפשר להתענג על עליות) על גבי הקנונדייל, הצמיג האחורי שהתלוננו עליו בפסקה הקודמת מייצר אחיזה מעולה, תוך כדי שמתלה הציר היחיד מסייע לו ו"חופר" את הגלגל האחורי לתוך האדמה. זווית הראש המתונה והקוקפיט הרחב והקצר לא הפריעו כלל לטיפוס, כך שכל עוד היה לנו כוח ברגליים לדווש, ההאביט התקדמו קדימה בבטחון על לראש הסגמנט.
הייעוד האמיתי של ה Habit אליבא דה קנונדייל הוא רכיבת כיף, מבחינתנו הכיף מתחיל כשהירידה מתחילה, תלולה וטכנית ככל האפשר, וכאן האופניים פשוט זרחו. ממרכז מירב, דרך בן שמן (בחלקיו הטכניים יותר) ובואכה פארק קנדה, כל מקטע טכני ואגרסיבי שתקפנו עם הקנונדייל היה תענוג צרוף. הגאומטריה היא בול פגיעה, הצ'יינסטיי הקצר יחד עם הגלגלים הקטנים (לעומת 29) מאפשרים זריזות מדהימה ויכולת החלפת קווים תוך כדי סיבוב \ דרופ \ chute (מחק את המיותר).



 


 
ההאביט הרגישו לרוב "גדולים" יותר מאופני 120-130 מ"מ שהם במציאות, המתלים הרגישו מאוזנים מאוד למרות ה"עדר" הצירים האחוריים. כנראה מה שטוב לסקאלפל הסגפניים, טוב גם לאופני פאן. הפייק הקדמי אדיר ומספק תחושת בטחון שמאפשרת לצלול לתוך מקטעים באמונה (מוצדקת) שנצא שלמים מהצד השני. הבלמים עבדו היטב ואפשרו שליטה קלה במהירות, והצמיגים שייבבנו על מהירותם בתחילת המבחן היו מצויינים בחלקים האגרסיבים, קוביות הצד האגרסיביות הוסיפו בטחון בסיבובים, לצערנו וכפי שנסיון העבר שלנו מוכיח, צמיגי שוולבה אינם המתאימים ביותר לתכסית של הארץ מבחינת עמידות וגם במהלך המבחן הזה "הצלחנו" לייצר קרע משמעותי בצמיג האחורי, אך זו הייתה פחות או יותר התקלה היחידה באופניים לכל אורך המבחן.


 



חלקים בולטים
חבילת החלקים של הקנונדייל בהחלט מרשימה בהתחשב במחיר הצרכן של האופניים, הבולם הקידמי הוא הפייקRC  המצוין והאמין של רוקשוקס במהלך 130 מ"מ. המזלג נסך בנו בטחון רב ועבד בצורה עקבית לאורך כל המבחן. הגלגלים מתוצרת פורמולה (נאבות) וWTB  (החישוקים) הוכיחו עצמם כקשיחים ועמידים בקטעי שביל שלא בדיוק נוצרו בעבור אופני שבילים קצרי מהלך. אהבנו במיוחד את הבחירה במוט האוכף של פוקס עם 150 מ"מ מהלך, מה שאפשר מרחב תנועה מוגבר גם למאותגרי הגובה כמונו.
מערכת ההינע והבלמים היא על טהרת תאגיד סראם, בלמי ה Guide Rהיו חזקים, עקביים ונוחים לכל אורך המבחן ולמעשה לא הצלחנו לאתגר אותם. מערכת ה 11 הילוכים ברמת X1 תפקדה היטב לאורך המבחן, אלא שהיינו שמחים לגלגל שיניים מעט גדול יותר מ30 שיניים שקנונדייל בחרו לאבזר, מספר פעמים הגענו למצב ש"נגמרו ההילוכים" בקטעים מהירים מאוד, היינו ממליצים להחליף ל32 שיניים אם אתם חזקים ברמה בינונית ומעלה.



 





      



סיכום
Cannondale מציגים ומשווקים את ההאביט כאופני פאן טהורים, כלומר לא תנצחו איתם לא תחרויות XC וכנראה שגם לא תחרויות אנדורו ב EWS. אבל אם אתם רוכבים לא תחרותיים המחפשים אופניים שעושים הכל היטב (ואתם לא בקטע של 29) ומציעים חבילת חלקים איכותית למדי בעבור המחיר, ה Habit SE הם אופניים מצויינים שאתם צריכים לשקול כאחת מהאופציות לאופניים הבאים שלכם, איך אתם עם הצבע הסגול?!



 


 


      

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם