Intense Tracer 27.5 Carbon

יבואן : מוטו-אופן http://www.moto-ofan.co.il/
מחיר האופניים במבחן: 29,750 ש"ח לחברי מועדון








לכל ענף יש מותגי-על או Super-brands בלעז, אלה המותגים שהם פסגת משאלותיו של כל חובב\ עוסק בתחום. בתחום הרכב מדובר בפרארי או למבורגיני, באופנועים השם דוקאטי עולה לראש כשחושבים על מותג על. באופניים ובאופני הרים בפרט ישנם כמה שמות שאפשר לחשוב עליהם, נכון ללפני מעט מאוד שנים, השם Intense עם לוגו הלהבות המפורסם של ג'ף סטבר היה ללא ספק אחד מהראשונים ברשימה, ובצדק!
שנים ארוכות של אופניים משובחים, בשילוב ה"קליפורניקשיין" המתבקש הציבו את האופניים של אינטנס בראש רשימת ה"חלומות" של רוכבי מקלדת ושטח רבים. לעובדה זאת לא הזיקו המספונסרים שאינטנס בחרה בקפידה לסבב ה-DH העולמי, אלה סיפקו לה אין ספור נצחונות גביע עולם על גבי פלטפורמות ה DH השונות, החל מה M1 האגדיים ועד ה M9 המודרניים של היום והם בתמורה זיכו אותה בפופולאריות גדולה.
אלא שלפני מספר שנים, נראה היה שג'ף והחברים מקליפורניה איבדו קצת את הכיוון, הם איחרו קצת לעלות על רכבת הקרבון וה-29, ולמרות שקנו (בחוכמה) יחד עם סנטה קרוז את הזכויות למתלה ה VPP המצוין, הם נראו פחות ופחות רלוונטיים, בוודאי כאופני חלומות, גם הנצחונות בסבב גביע העולם פחתו מאוד עם העלייה של קבוצות עם תקציב גבוה כמו הסינדיקט של סנטה קרוז, קבוצת המפעל של טרק, והאתרת'ונים הבלתי נלאים.
החל מהשנה שעברה נראה שIntense  שוב על הגל, שורת השקות של אופני קרבון כמעט בכל קטגוריה שנראים מרשימים מאוד, גיוס של אגדת ה DH )והסנובורד, ועוד כמה ענפי ספורט) שון פאלמר לעבודה בחברה עם Job title שמסגיר שתפקידו המרכזי הוא להפוך את אינטנס להיות מגניבים שוב, ועל הדרך לנצח כמה תחרויות DH חשובות.
 
כל ההקדמה המפוארת הזו מביאה אותנו למשרדי מוטו-אופן, היבואן הישראלי הוותיק של אינטנס, על מנת לקבל לידינו את ה Tracer T275C, אופני ה"אנדורו" \ אול מאונטיין החדשים, מדובר באופני קרבון בעלי מהלך של  140-160 מ"מ עם גלגלי 27.5 וגאומטריה אגרסיבית. זהו הדור השלישי של הטרייסר שאנו בוחנים אישית, ויצאנו לשטח המתהדק של אוקטובר- נובמבר כדי לבדוק האם ג'ף סטבר והמהנדסים שלו הצליחו להחזיר עטרה ליושנה ולגרום לרוכבים לחשוק שוב ב Intense.





 
Highlights
  • שלדת קרבון מלאה
  • מתלה VPP  המספק 140-160 מ"מ מהלך  
  • ערכת הינע מלאה של Sram X01 1x11
  • בלמי Shimano XT
  • זווית צינור ראש 66.5 מעלות
  • זווית צינור כסא 74.5 מעלות
  • אורך תומכות שרשרת 430 מ"מ
  • משקל "רטוב" - כולל פדלים – 13.2 ק"ג
 (*) הנתונים הם למידת מדיום



 
חלקים בולטים
שלדת האינטנס נראית כמלאכת מחשבת של כיפופי והדבקות יריעות קרבון, גם אם היא מזכירה מעט יותר מדי את ניפוחי ההיידרופורמינג של שלדות האלומניום של אינטנס. כל השלדה (למעט הלינקים) עשויה סיבי פחמן, ישנה אפשרות שינוי מהלך אחורי בין 140 ל 160 מ"מ של מהלך ע"י חיבור הבולם האחורי לחורים שונים בלינק האלומיניום העליון. השלדה תומכת בסטנדרט 142x12 לציר הגלגל האחורי, כמו גם בהולכת כבלים פנימית עבור מעצורים, מעביר קידמי (שלא היה בנמצא ואנו מודים, מודים, מודים על כך) וכמובן עבור מוט האוכף המתכוונן – הרוורב המצוין של רוקשוקס.
הטרייסר אובזרו בחבילת ה pro שאינטנס מציעה כאופניים שלמים, וכצפוי במחיר הזה, מדובר בחבילה מרשימה במיוחד. על השיכוך אמונים מוצרי הקצה של תאגיד סראם, ה pike הוא בולם קידמי פשוט מצוין, שמהווה שיפור אדיר מבחינת מוצרי רוקשוקס, הבולם האחורי הוא ה plus  Monarch עם תא הפיגי ובעל שלושה מצבי קומפרשיין, בין פתוח לחלוטים למצב "עליה". מערכת ההינע מבוססת גם היא על סראם, בסט-אפ מעולה של 1 על 11 הילוכים מסדרת X01, הגלגלים הם מבית Stan’s עם חישוקי Flow Ex עטופים בצמיגי מקסיס היי-רולר 2 בשרניים. טוב במיוחד עשה מנהל המוצר של אינטנס שלא התפתה לקנות את המעצורים גם מבית סראם ובחר בשימאנו XT המעולים והסופר פופולאריים בקרב רוב הרוכבים בעולם.
אפילו הכידון והסטם מבית Renthal הם הצהרה אופנתית, זהו מותג משובח בתחום אופנועי השטח שהרחיב את פעילותו גם לאופני שטח, אנו מצאנו את הכידון מעט צר מדי ואת הסטם גבוה מדי, אבל על איכות החלקים אי אפשר להתווכח.


על השביל
ראשית נציין שהציפיות שלנו במבחן הזה היו גבוהות למדי, בהתחשב במפרט החלקים והאילן היוחסין המפואר של אינטנס בכלל והטרייסר בפרט, לא יכולנו שלא לצפות לאופניים מעולים.
בשורה התחתונה ובקצרה, הטרייסר עונים על הציפיות! לקטגוריה המיועדת, אלו אופניים משובחים המסמנים V מרשים על כל סעיף בצ'ק ליסט של אופני אול מאונטיין\ אנדורו עכשווים.
תהליך ההתאקלמות על הטרייסר היה קצר מאוד, אחרי רכיבה אחת כבר חשנו בבית והיינו במהירות שיוט רגילה (או יותר מרגילה) בכל השבילים הבייתים שלנו. המתלים הרגישו מאוזנים מאוד, הפייק הרשים אותנו במיוחד ופשוט לא הצלחנו למצוא בו חסרונות אמיתיים, הוא באמת מייצג את קפיצת המדרגה המשמעותית ביותר בביצועי בולמים קדמיים בשנים האחרונות.

הגאומטריה של הטרייסר מוצלחת מאוד לטעמנו, היא אפשרה מצד אחד טיסה כמעט חסרת דאגות במורד סינגלים די אלימים, ומצד שני אפשרה יכולת סיבוב מרשימה במיוחד תודות לציר המרכזי הנמוך ותומכות השרשרת הקצרות, הטענה היחידה היא לקוקפיט הקצר והגבוה מדי, כידון רחב יותר וסטם בעל זווית אפס היו משפרים משמעותית את המצב ובמידה והיינו רוכשים לעצמנו את האופניים היינו מחליפים לכאלו במהלך הקנייה.
בעליות האינטנס מתפקדים היטב יחסית לאופני 160 מ"מ, המשקל הנמוך (כ 13.2 ק"ג) בהחלט תרם לעניין, אך גם המתלה היעיל וזווית מוט האוכף התלולה יחסית שאפשרה תנוחת ישיבה מוצלחת לייצור וואטים בעליה, כאן יש לציין את העובדה שכבר הדגשנו פעם או פעמיים, אופני 160 מ"מ, בוודאי עם קוטר גלגל של 27.5 אינ'ץ, הם המון אופניים, וכדאי לשקול באופן רציונלי את אופי הרכיבות שלכם לפני שאתם רוכשים "מפלצת" שכזאת, אם אתם מבקרים יותר בסינגל האינטלגנטים במשגב מאשר בכחול בבן שמן, אז כנראה שזה מוצדק, אם ההפך הוא הנכון, אולי אחד מהדגמים הקלילים יותר של אינטנס כמו הספיידר מתאימים לכם יותר.
 
סיכום
Intense הוא מותג חשוב בהיסטוריה הקצרה של הענף שלנו, וה Tracer הוא אחד מהדגמים האייקוניים של מותג העל הזה, הגלגול הנוכחי של הטרייסר עומד בכבוד רב בייחוס שלו. אלה אופני 160 מ"מ משובחים במיוחד. הם יביאו אתכם בקלות יחסית לסוף העלייה (במיוחד אם תחליפו לצמיגים קצת קלילים יותר) ויהיו תענוג אמיתי בירידות (יותר טכני יותר תענוג), שאפו מיוחד לאינטנס על העבודה המוצלחת במיוחד בבחירת החלקים לקיט הספציפי הזה, ולמעט סטם וכידון, כנראה שהיינו בוחרים בדיוק באותו הסט-אפ.




גלריה

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם