קסדה במבחן- UVEX Jakkyl HDE

 נימי כהן   
 #36 אגוסט 2017     שטח   
UVEX Jakkyl HDE

יבואן: פדלים

מחיר:  1,195 שקלים



 

 


ה-Jakkyl HDE היא קסדת אנדורו מתוצרת UVEX הגרמנית, בייבוא של פדלים. היא משתייכת לז'אנר הקסדות ברות ההמרה/ convertible לצורך העניין. אנחנו נקרא לה קסדה מתפרקת, כדי למצות את העניין הזה של אבשלום קור.
הקסדה שוקלת 440 גרמים ללא מגן הסנטר, ו-640 גרמים כשהוא מורכב (למידת סמול-מדיום שהייתה במבחן), בתצורת קסדה מלאה.
מחיר הצרכן שלה 1,195 שקלים, חבילה נאה, אך התמורה היא קסדה באיכות גבוהה ביותר, מגן סנטר שניתן להרכיב ולהסיר בפשטות גאונית, מיגון מוגבר ואוורור האופייני לקטגוריית קסדות האנדורו.


 
 


מאפיינים כללים
  • 14-  חורי אוורור, כולל תעלות אוורור מעל הפדחת, חורים מעל הגבות ועוד.
  • - מצחייה גדולה ומתכווננת. ניתן להגביהה כדי להרכיב את הגוגלס מתחתיה כשלא משתמשים בהם.
  • -ריפוד איכותי, המרכזי מחובר לגוף הקסדה בעזרת תיק-תקים. הריפוד הקדמי עובר לרוחב כל הקסדה מקדמת האוזניים ומשמש כסרט סופג זיעה.
  • -רתמת הידוק בעלת שני כוונוני גובה ומנגנון הידוק BOA עם כוונון אינסופי ואחריות לכל החיים.
  • -מנגנון עיגון ורתימה הדומה לזה של קסדות קרוס קאנטרי וכביש: רצועות ניילון מתכווננות המעוגנות לגוף הקסדה.
  • -מגן הסנטר עשוי מסיבי זכוכית, מכיל כריות לחיים כמו בקסדת דאונהיל ומנגנון ההרכבה מכיל תושבות היושבות כנגד כיוון אימפקט התרסקות חזיתית.
  • -הקסדה בעלת עיצוב אגרסיבי ומודרני, יושבת מעט גבוה על ראש הרוכב (בגלל סיבה טובה: הרבה קצף EPS מעל הפדחת), ומגיעה בשלוש קומבינציות צבע, מתוכן השנויה ביותר במחלוקת, של אדום-טורקיז-ירוק זרחני הייתה במבחן.
  • -הקסדה עומדת בתקן קסדות דאונהיל אמריקאי, ובתקני קסדות אירופאי ואמריקאי
  • -משקל קסדת חצי - 440 גרמים; משקל עם מגן סנטר 640 גרמים.
 

 
  •  
  • למה בכלל צריך קסדה מתפרקת?
    קסדות האנדורו המודרניות, הן למעשה גרסה ממוגנת יותר של הקסדה הרגילה שלכם: יותר חומר שעוטף את הראש יותר נמוך והיקפי, פחות חורי אוורור, מצחייה (visor) ארוכה יחסית ומתכווננת, התקן לרצועת הגומי של הגוגלס.
    קסדות דאונהיל לעומתן, הן קסדות מלאות, fool face, ובעצם גרסאות קלות יותר של קסדות אופנועי שטח.
    הקונברטיבלס למיניהם/ הקסדות המתפרקות, הן קסדת אנדורו ״רגילה״ שלה מגן סנטר הניתן להסרה.
    מעבר ליתרון הברור של האפשרות לדלג בין קסדה רגילה לקסדה ממוגנת במיוחד עם מיגון סנטר ופנים מלא, לקסדות האלו יש מספר פיצ׳רים, שגורמים לסגמנט המכירות הזה לצמוח, ולכל שחקן מרכזי בתחום הקסדות להציג את הורסיה שלו (ג׳ירו, בל, לייזר, קסקו, קרטוני בין היתר):
  • -ביחס לקסדה מלאה רגילה, המתפרקת תהיה מאווררת וקלה יותר, ולכן הסיכוי שהרוכב ישתמש בה ולא בקסדת חצי גדול יותר.
  • -במסעות אנדורו ארוכים, חופשות נתמכות chair lifts וכולי, ניתן לפרק את מגן הסנטר בקטעי המישורים והעליות ולהרכיבו רק לקראת מקטעי הדאונהיל.
     
     
  •  
  •  

  • ריפוד ספוג איכותי והיקפי במצח הרוכב, מתפקד גם כסרט מונע זליגת זיעה לעיניים
  •  
  •  
  • בשימוש
    חוויית השימוש בג׳קיל מתחילה כבר במדידה הראשונה מהקרטון. לא התנסיתי במוצרי UVEX עד כה, אבל אם כל הליין שלהם ברמה הזו אז הם מצטרפים מיד לרשימת הפייבוריטים הפרטית שלי.
    הדבר הבולט ביותר הוא שהקסדה הזו נוטפת איכות. הגרמנים האלו… הכל מתוכנן ומהונדס בטופ. זו יכולה להיות רתמת ההידוק עם כפתור ה-BOA, שאולי שוקל עוד כמה גרמים יותר מכפתור הפלסטיק המינימליסטי שבקסדות אחרות, אבל הידיים תמיד מוצאות אותו, גם עם כפפות ממוגנות, ואתה יודע שהוא יעבוד בצורה זהה גם אחרי הרבה בוץ ואבק.
    ואלו יכולים להיות שני מכסי הפלסטיק שמגיעים עם הקסדה, להרכבה בתחתית הקסדה כשמגן הסנטר אינו מורכב. בשביל ה-look והגימור.
    מחבר רצועות הקסדה בעל מסילה משוננת וכפתור נעילה. ניתן לתפעלו ביד אחת, והוא בעל טווח הידוק ושחרור של כמעט שני סנטימטרים. לצד אבזם ההידוק ציפוי ספוג דקיק לסנטר, שזה דבר די מוכר ונפוץ, אבל הטאץ׳ ה-UVEXי הוא שהפד הזה מחובר לאבזם ולמעשה לא יכול לזוז ולרקוד על הרצועות.
    מגן הסנטר עצמו מאוד איכותי. מנגנון ההרכבה והפירוק שלו הוא המנגנון הכי חכם ופשוט להפעלה שהתנסיתי בו עד היום, והוא הופך את אופציית ההרכבה/פירוק תוך כדי רכיבה לפרקטית לחלוטין. מכניסים את מחברי הברזל לחריץ המתאים בגוף הקסדה, מהדקים שני כפתורים בסיבוב של 90 מעלות ואתה מוכן לראן של החיים שלך. המגן עצמו אלסטי במידה הנכונה, מכיל כריות לחיים שלמעשה גורמות לקסדה לשבת יותר טוב ובטוח כשהמגן מורכב, ומכיל 9 חורי אוורור, כולל פתח יניקה קדמי גדול ומכוסה רשת. לא ״זכיתי״ לנסות עבורכם את מגן הסנטר בהתרסקות חזיתית, אבל מהדמיות הוא לגמרי יעשה את העבודה, ולו רק בגלל שזהו החלק היחידי בקסדה שבנוי אחד לאחד כמו בקסדת דאונהיל מקצועית.
 
 
  • ברכיבה
    הדבר המידי ששמים אליו לב בימים אלו הוא נושא האוורור… ובכן חברים, האוורור מורגש. תעלות האוורור עושות את עבודתן. הן גדולות וממוקמות היטב אבל היי, זו לא קסדת קרוס קאנטרי. ביחס לקסדות האחרות בז׳אנר האנדורו האוורור של הג׳קיל מצוין.
    משקל הקסדה גם הוא אופייני לקטגוריה, אך ביחד עם מגן הסנטר, זהו אחד המשקלים הקלים בקטגוריה. בזמן רכיבה במסלול דאונהיל מקצועי, ההבדל במשקל ובאוורור לעומת קסדת full face מהשורה הוא משמעותי מאוד.
    התאמת הקסדה לראש הרוכב, הפקטור הכי משמעותי לנוחות ברכיבה, היא מוגבלת מעט, ועבדכם הנאמן הוא ההוכחה לכך. יש לג׳קיל שתי מידות בלבד, סמול-מדיום ולארג׳-אקסטרה לארג׳, וברור שניתן להגיע להתאמה טובה יותר לרוב האנושות עם 3 או 4 מידות. בנוסף, לרתמה שני מצבי גובה מתכווננים מאחור, ועבורי גם המצב הגבוה הציב את הקסדה קרוב מדי לגבות ולעיניים שלי, כלומר נמוך מדי. הלימונדה בלימון הזה. שקל מאוד לאבחן את זה כבר בחנות, ואם זה המצב, אזי הג׳קיל לא עבורך.
    רכבתי עם הקסדה במצב full face רק פעמים ספורות על מסלולי דאונהיל מקצועיים. אני חייב לציין שהיא נותנת הרגשת בטחון ומיגון משופרת מאוד ביחס לקסדות החצי, אם כי לא ברמה של קסדות הדאונהיל המקצועיות. מגן הסנטר יושב מעולה ומרגיש חזק ומגן, וכריות הלחיים שלו מייצבות את הקסדה ייצוב נוסף והחלטי. האוורור המצוין נשמר כמעט במלואו במצב הזה, וחוסר הנוחות הוא רק בעת שתייה מצינור של קמלבק (בעיית פול פייסים ידועה), ובעת הכנסת הראש לקסדה במצב הזה, משום שרצועות ההידוק מסתבכות מעט באזור האוזניים, ואם יש לכם אוזניים גדולות זה עשוי לקחת זמן מה. אגב הכנסת הראש לקסדה כשגם הסנטר מורכב, רצועות הידוק הקסדה השתחררו מדי פעם ממנגנון הרתמה.


 


 
 זה פתיר בקלות, אבל כדאי לשים לב שהכל יושב במקום לפני הראן האגרסיבי הבא. זה פתיר בקלות, אבל כדאי לשים לב שהכל יושב במקום לפני הראן האגרסיבי הבא. במצב ״חצי״ רכבתי קרוב לחודשיים, מהשלג והגשם ברומניה עד לימים פודרתיים אלו ממש. הקסדה יושבת יציב מאוד על הראש בזכות מנגנון ה-BOA, והיא מעניקה לחובש אותה הגנה היקפית רצינית בגלל עובי קצף ה-EPS מעל לראש הרוכב וגם בגלל שהקסדה מעוצבת נמוך בעורף ומעל האוזניים. במצב זה הקסדה יושבת היטב על הראש, ועושה רושם שאיכות ההרכבה ומנגנון ה-BOA ידאגו שזה יישאר ככה להרבה זמן. יצוין, שהאוורור עם מגן הסנטר ובלעדיו די דומים במפתיע, וזו עוד סיבה להשתמש במגן הסנטר וליהנות ממיגון משופר.

 
 


פד ריפוד לרצועת הסנטר, ומנגנון נעילה הניתן לכוונון בעזרת יד אחת



 


מחבר מתכת וכפתור נעילה מהירה מפלסטיק וכריות לחיים משמעותיות, הופכות את מגן הסנטר המתפרק לאחד המוצלחים בשוק

 
 
 
יש על מה לקטר?
פרט לזה שהייתי רוצה עוד מידה ועוד חורים להגבהה/הנמכה של הרתמה, קומבינציית הצבע של הקסדה שבמבחן די קיצונית, ולי אישית אין שום בגד בארון או משקפיים במחסן שמתאימים לקסדה הזו. לכו על השחור…
נקודה נוספת היא חוסר של מיגון MIPS או מיגונים אחרים, המבוססים על שכבה צפה מיוחדת בהיקף הקסדה, שמחקה את הנוזל בו צף המוח בתוך הגולגולת, ומסייעת במניעת נזקים לראש. כמעט כל החברות האחרות מציעות מיגון כזה או גרסה עם מיגון כזה, ופה על אף תג מחיר מכובד אין אפשרות כזו.
 



 
סיכום
ה-UVEX Jakkyl HDE היא קסדה עם מיגון מתפרק שבנויה בסטנדרטים הכי גבוהים. היא מהקלות ומהמאווררות בשוק, ומגן הסנטר שלה רציני כמו קסדת דאונהיל. היא גם עומדת בתקן האמריקאי של קסדות דאונהיל, וזו עוד סיבה להרגיש בטוח כשחובשים אותה. ההתאמה שלה לראש יכולה להיות בעייתית, תלוי במבנה ומידת ראש, אבל אם היא מתאימה לכם, אז מדובר באחת האפשרויות הטובות בשוק, או לפחות הטובה בה אני נתקלתי.
 
יותר: רמת גימור, אוורור, משקל, מיגון, תפעול
פחות: 2 מידות בלבד, אפשריות התאמת גובה מוגבלות יחסית

UVEX    Jakkyl HDE    נימי כהן    קסדה   

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם