Bergamont Fastlane 9.4– הנתיב המהיר, גרסת האוטובאן

הנתיב המהיר, גרסת האוטובאן – Bergamont Fastlane 9.4
 
יבואן : רוק אנד רואד http://rockandroad.co.il
מחיר האופניים במבחן: 17,450  ₪




לעיתים רחוקות קורה שאנו מופתעים מאופני מבחן, כמות המידע הזמינה ברשת בנוסף ליותר מדי שנים של ניסיון רכיבה וסקירות אופניים גורמים לכך שבאחוז מאוד גבוה מהמקרים, אנחנו יודעים לאיזה מיטה (בריאה או חולה) אנחנו מכניסים את הראש שלנו כשאופניים חדשים מגיעים למבחן, זה כמובן לא מונע מאיתנו לנסות ולקחת כל אופני מבחן לקצה גבול היכולת (שלהם ושלנו) בתקווה לאושש את הציפיות או להתבדות.
לשטף המותגים האירופים המיובאים באופן סדיר לארצנו הצטרפה זה לא מכבר חברת ברגמונט הגרמנית מהמבורג, מדובר בשחקן ותיק (למעלה מ-20 שנה) ומוכר מאוד בשוק (הענק) הגרמני ובשווקים אירופים אחרים, ומוכר הרבה פחות במקומות אחרים בעולם. מהיבואן רוק & רוד קיבלנו למבחן את ה- Fastlane 9.4, אופניים המוגדרים כאופני מרתון ע"י היצרן הגרמני, מתהדרים בשלדת קרבון מלאה לחלוטין וב-100 מ"מ של מהלך קידמי ואחורי. יצרנים אירופיים ידועים לא מעט בשמרנות שלהם, במקרה שלנו זה ניכר בבולם קידמי עם ציר 9 מ"מ שכמוהו  לא ראינו מזה זמן מה, קראנק 3 פלטות שאמור גם הוא להיות מוצג מוזיאוני בקרוב, תוסיפו לזה כידון 685 (????) מ"מ וסטם שאפשר היה לחתוך לשני סטמים ועדיין היו באורך סביר והנה לכם עוד מקרה של סטאפ אירופאי מעט מוזר שלמרבה שמחתנו ניתן היה לפיתרון חלקי ברמת החלפת הקוקפיט. עם זאת הגיאומטריה של ה-Fastlane עדכנית למדי בגבולות הז'אנר ונטעה בליבנו תקוות על התנהלות מהירה וכיפית בסינגלים.
 
כפי שאתם בוודאי מנחשים (או שלא), הברגמונט הם היוצא מן הכלל שהוגדר למעלה, הופתענו מהם ובגדול, הם התעלו על הציפיות שלנו בכמה רמות. והפירוט מיד.


 
Highlights
  • שלדת קרבון מלאה
  • מתלה X-link 100 אחוז קרבון, 100 מ"מ מהלך
  • זווית צינור ראש 69.5 מעלות
  • זווית צינור כסא 74.5 מעלות
  • אורך תומכות שרשרת 440 מ"מ
  • משקל "רטוב" - כולל פדלים – 12.5 ק"ג
 (*) הנתונים הם למידת מדיום


 
חלקים בולטים
החלק הבולט ביותר בברגמונט הוא השלדה ללא ספק, מדובר ביצירת קרבון משובחת שאינה מעגלת פינות בצורת חלקי אלומניום כאלה או אחרים, כל החלקים בשלדה, כולם כולל הלינק, תומכות השרשרת ותומכות הכסא עשויים מהחומר המרוכב. השלדה באופן מפתיע ליצרן גרמני מיישמת מתלה 4 זרועות  ללא הורסט לינק (היצרנים האירופיים לרוב משתמשים בהורסט לינק כיוון שהפטנט של ספשלייזד נאכף בארה"ב בלבד).



מערכת ההינע והבלמים על טהרת Shimano XT, המערכת מעולה, אמינה וקלה יחסית. הקראנק הוא בעל 3 פלטות כאמור, כנראה לטובת טיפוס על האלפים בדרום גרמניה. כאן אצלנו בלבנט, יותר ממומלץ לעבור לסטאפ של פלטה אחד או שתיים מלפנים ולחסוך משקל יקר מפז.  הבולם הקדמי הוא פוקס 32, בגרסאת ה-OEM שלו, מעט מאכזב במיוחד לאור השימוש בציר 9 מ"מ במקום ציר 15 המקובל היום, הבולם האחורי הוא ה- Rockshox Monarch RL שתפקד בסה"כ היטב בתקופת המבחן. הגלגלים הסתובבו על צירי Shimano SLX  בעלי מיסבים פתוחים וחישוקים DT Swiss שנראו צרים מעט, אך הוכיחו עצמם כעמידים למדי. צמיגי הרוקט רון של שלוובה התגלגלו היטב ואף הפתיעו אותנו ואחזו את השביל בצורה טובה גם בדרדרת של סוף הקיץ.



על השביל
אז נכון שהציפיות שלנו לא היו בשמיים מהברגמונט, גם בגלל הסטאפ הראשוני המעט מוזר, גם בגלל המותג ה"חיוור" יחסית, וגם כי אנחנו לא בדיוק רוכבי מרתון קלאסיים. אנחנו מכסים לרוב מרחקים נדיבים כמעט בכל רכיבה, אבל לרוב 70-80% מהקילומטראז' המצטבר נעשה בסינגלים, וכמה שיותר טכניים יותר טוב. לא בטוח שזה בדיוק מה שהמהנדסים בהמבורג ייעדו לברגמונט הספציפיים האלו.
מהרגע שהחלפנו את הכידון והסטם לפריטים מעודכנים יותר (סטם 65 מ"מ וכידון 750 מ"מ) הרגשנו מיד בבית על הברגמונט, תנוחת הישיבה לא הייתה מתוחה מדי לפנים והתאימה היטב גם לרכיבת שבילים.



את רכיבת הבכורה עשינו בהרי ירושלים, סיבוב של 30+ קילומטר על 1000+ מטר גובה מצטבר, בעליות הברגמונט תפקדו כמצופה,  כלומר  מצוין. המתלה יעיל דיווש, התנוחה מצויינת והמשקל בסה"כ יותר מסביר כאשר לוקחים בחשבון את תג המחיר ההגיוני, טיפסנו בקלות ובמהירות לראש ההר, וכאן הסיפור מקבל טוויסט מעניין. אותם אופניים שטיפסו ביעילות בעליה הסתברו כמכונת סינגלים משובחת, השלדה קשיחה ובעלת גאומטריה רגועה ומצוינת, יכולת הסיבוב משובחת, ואם לא היינו מסתכלים למטה בסוף 12 דקות של ירידה בסינגל IMBA, היינו משוכנעים שאנחנו על אופני 130 מ"מ אם לא יותר מכך, (ואל תספרו ליבואן, אבל את הרכיבה הספציפית קינחנו בתוצאת סטרבה משכנעת מאוד על הסינגל של אורה שנגמר בעין כרם, לא בדיוק סטייג' לאפיק ישראל הבא)
גם במגוון תאי שטח אחרים ה-Fastlane  הוכיחו עצמם כבן לוויה נאמן, עליות וירידות טכניות נבלעו כלא היו, אפילו צמיגי השוולבה שלרוב אנו מוצאים אותם כלא מתאימים לשטח הישראלי סירבו לקלקל את החגיגה וסיפקו אחיזה יותר מסבירה בהתחשב ביכולת הגלגול המצוינת שלהם, דבר שהחמיא לגיאומטריה המצוינת של הברגמונט ואפשר יכולת סיבוב שאינה נופלת מאופני שבילים רבים.




הנקודה המרכזיות (כלומר יקרה להחלפה) שנרשמה לרעת הברגומנט היא הבולם הקדמי, זהו כאמור בולם מהסדרה הנמוכה יותר של פוקס והעבודה שלו אינה חלקה ונעימה כשל סדרות איכותיות יותר של פוקס או רוקשוקס, בנוסף ציר ה-9 מ"מ (באמת? ב2014?) מייצר גמישות מסויימת בבולם אשר לא תפריע לרוב הגדול של הרוכבים אבל גם לא תתרום לשקט הנפשי שלהם. בנימה אישית שלא קשורה באופן ישיר לחוקי הז'אנר, על אופניים עם מנת פאן פאקטור הגונה כמו ה-Fastlane היינו רוצים לראות מוט אוכף מתכוונן שיאפשר לרוכבים שובבים לנצל את יכולת הטכנית המשובחת החבויה באופניים אלו גם מחוץ לגבולות המרתון.



סיכום
הגענו למבחן עם ציפיות לקבל אופניים עם גאומטריה ומפרט מעט מיושנים, כזו שתספק את הסחורה בשטח אבל בלי הרבה שמחת חיים ורצון להשתולל קצת, והו, כמה שהתבדנו, מדובר באחד מזוגות האופניים הכיפיים ביותר שרכבנו עליהם לאחרונה. הם בקלות יכולים לשמש כאופני שבילים קלים ל95% מתאי השטח הפופולריים בארץ, בנוסף בדיאטה קלה, הם בהחלט יכולים לשמש רוכבים לתחרויות מרתון \ אפיק \ צ'ימיצורים למינהם.
התמורה לכסף שמספקים הברגמונט היא מצוינת, אמנם ישנן כמה פשרות מעט כואבות במפרט (בעיקר הבולם הקידמי), אך במחיר המדובר, אתם מקבלים שלדת קרבון מלאה ומשובחת, גאומטריה מצוינת ומערכת הינע ובלמים שיתפקדו ללא דופי לאורך אלפי ק"מ.

 

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם