Giant Trance Advanced 0 27.5

יבואן : ג'יאנט ישראל
מחיר האופניים במבחן: 39,000 


לפני מספר שבועות קראתי כתבה מעניינת ב-pinkbike.com  , הכותב (מייק לוי המוכשר) טען ובצדק שרוכבים צריכים לבחור אופניים לפי החולשות ברכיבה שלהם, ולא לפי החוזקות שלהם. רצה לאמר, כמעט תמיד רוכבים בוחרים אופניים המחמיאים לחלק האהוב והחזק שלהם ברכיבה, רוכבי מרתון בעלי ארבע ראשי מברזל יבחרו לרוב את האופניים הקלים והסגפניים ביותר, בעוד חובבי זמן האוויר והברמים יבחרו את האופניים הכי מדליקים (כבדים ומרובי אינצ'ים( לירידה כל עוד אפשר איכשהו להביאם לראש הגבעה. הגיע זמן לחשוב הפוך! דווקא המרתוניסטים ירוויחו הרבה אם יבחרו אופניים עם גאומטריה מתונה יותר, כידון רחב ומוט כסא מתכוונן (רחמנא לצלן!), ואם הפריריידרים יבחרו במכונה עם קצת פחות אינצ'ים וקצת יותר יכולת דיווש, זה יהפוך אותם לרוכבים שלמים ועגולים יותר.



 

ועכשיו לעניינו, כותב שורות אלו תמיד התקשה בחלק שבו צריך לייצר אנרגיה פוטנציאלית ולהביא את האופניים לראש ההר, ומצד שני, כל עוד השביל במגמת ירידה ודורש יכולת טכנית, אפשר להגיד שהוא מסתדר לא רע... כאן נכנסים לתמונה ה- Giant Trance Advanced 0 , ספינת הדגל של הדור החדש של הטראנס-איקס, אופני 27.5  העשויים מקרבון מכף חישוק ועד ראש הסטם, למעט המשולש האחורי של השלדה באופן ביזארי, עובדה שמביאה אותם למשקל שערורייתי של פחות מ-11.5 ק"ג לאופני 140 מ"מ. אם הדבר הזה לא יביא אותי לראש ההר מהר ובקלות יתרה, כנראה שכבר שום דבר לא יעזור.. . יצאנו למבחן מקיף על האופניים היוקרתיים (והיקרים למדי, יש לומר) במיטב שיש לארצנו ולקק"לנו להציע, החל מסינגל רמות נפתלי ועד סינגל ימבא בירושלים, המסקנות לפניכם.



 
Highlights

 
  • משולש קידמי, חישוקים (!!), כידון, סטם וקראנק מקרבון.
  • גלגלי 27.5
  • מתלה Maestro מהלך של  140 מ"מ
  • משולש אחורי מאלומניום, ציר אחורי 142x12
  • אורך צינור עליון 600 מ"מ
  • אורך תומכות שרשרת 440 מ"מ
  • זווית צינור ראש 67 מעלות
  • זווית צינור כסא 73.5 מעלות
  • משקל "רטוב" - כולל פדלים - 11.45 ק"ג
  • (*) הנתונים הם למידת מדיום



הטראנס שקיבלנו מג'יאנט ישראל הם נצר לשושלת די ארוכה של דגמי טראנס-איקס שראשיתם כמובן בדגמי ה-26 עליהם השלום, השלדה העדכנית מתהדרת ב140 מ"מ של מהלך מלפנים ומאחור וגאומטריה מעודכנת מאוד לסגמנט הכוללת בין היתר זווית ראש מתונה של 67 מעלות. חוץ מזה היא כוללת גם  את טכנולוגיית האובר-דרייב של ג'יאנט הכוללת סטירר בגודל לא סטנדרטי של 1.5 ל-1.25 אינץ' (לשמחתנו בדגמי 2015 יחזרו ג'איינט לסנטנדרט tapered המקובל בתעשייה, ויבוא לציון גואל בדמות מלאי אין סופי של סטמים המתאימים לסטנדרט). להפתעתנו, גם בדגם הקיצוני הזה, המשולש האחורי של השלדה עשוי מאלומניום (המתקדם ביותר של ג'יאנט), אנשי הענק הטיוואני טוענים שאין יתרון משמעותי המצדיק שימוש בקרבון בחלק זה, יתכן והם צודקים, אך לדעתנו התחרות והאופנה יאלצו אותם לשנות את דעתם וזו, לפחות על הנייר, נקודת תורפה של האופניים.



חלקים בולטים
כאשר נגשים לבחון אופניים שמחירם נושק ל-40 אלף ₪, אין מקום לסלחנות באף חלק או אביזר המגיע (או לא מגיע) מחובר אל האופניים המדוברים, הכל צריך להיות הטופ שבטופ. מבחינת הג'יאנט הדבר נכון רוב הזמן, אך עדיין מצאנו נקודה או שתיים שבהן היינו מצפים ליותר.
בולמי הזעזועים שרכבנו עליהם לא תאמו את המפרט המקורי של האופניים, קיבלנו סט משככים מבית Fox שכלל בולם Talas 32 קידמי ו-CTD  אחורי, בעוד שבמפרט המקומי מגיעים ה-Revelation  וה- Monarch מבית Rockshox , הטאלאס הקדמי לא הבריק ונטה לוותר בקלות יתרה על אמצע המהלך שלו. הבולם האחורי עבד היטב אך כנראה שישנה סיבה שמנהלי המוצר של ג'יאנט בחרו במוצרים של רוקשוקס והיינו שמחים לרכוב על הסט-אפ המקורי.
סט הגלגלים מתוצרת הביתית של ג'יאנט שכלל חישוקי קרבון, הוכיח עצמו קשיח ועמיד למדי, הוא הגיע עטוף בצמיגי שוולבה נובי ניק, קלים ועמידים אך עם אחיזה בינונית בסיבובים. חלקי הקוקפיט מתוצרת הבית של ג'יאנט הממותגת תחת השם contact היוה אכזבה מבחינתנו למרות כמות הקרבון הגדולה. באופני קצה מסוג זה היינו מצפים לראות הרבה יותר מותגי אפטר-מרקט כמו טומסון, רייס-פייס וחבריהם והרבה פחות .OEM בעיקר אכזב מוט הכסא מתוצרת ג'יאנט שסה"כ עבד חלק וללא תקלות, אך הוא מגיע עם מהלך מוגבל של 100 מ"מ ועם תצורת layback ארכאית שלא אפשרה לנו להגיע לתנוחה אופטימאלית על האופניים.


מערכת הילוכי ה-XX1  של סראם עבדה באופן מדהים לאורך כל תקופת המבחן, לא חווינו גמגום או נפילת שרשרת, המערכת הייתה חלקה ושקטה לחלוטין (ועד שנרכב על ה-XTR  החדש, זו המערכת הטובה בעולם מבחינתנו), הבלמים של Avid היו הטובים ביותר שבחנו מבית היוצר של סראם, הם היו חזקים, עיקביים וסיפקו מודולציה טובה, אין לנו באמת מקום לתלונה, פרט לכך שהתגעגענו לידיות הקצרות של ה-Shimano XT






על השביל
על השביל הטראנס מרגישים מהירים מהרגע הראשון, ואם נדייק אז הם מרגישים מהירים כבר בהנפת האופניים אל מנשא הגג ,הם קלים להחריד וזה מורגש בכל חלק של הרכיבה. כבר מסיבובי הפדלים הראשונים אפשר היה לחוש שכל וואט של אנרגיה שהצלחנו לייצר ברגליים מתבטא מהר מאוד בתחושת תאוצה קדימה, כאשר השלדה הקשיחה וגלגלי הקרבון הקשיחים והקלים הם ללא ספק גורם משמעותי בעניין.
מבחינה ארגונומית, לא הצלחנו להגיע לנוחות מלאה על הג'יאנט, בעיקר בשל היכולת המוגבלת להחליף סטמים וה- Layback  במוט הכסא. סטם ה-70 מ"מ המקורי שהגיע, בשילוב כידון הקרבון ברוחב 730 מ"מ יצר קוקפיט  ארוך וצר יותר ממה שאנחנו רגילים, והרגשנו מעט "מתוחים" על האופניים.
היכולת של הטראנס בעליות היא לא פחות ממדהימה לאופני 140 מ"מ, האופניים מרגישים מהירים כמעט כמו אופני XC יעודיים ויכולת התאוצה שלהם היא פנומנלית. המתלה מרגיש יעיל גם במצב הפתוח של ה-CTD וצמיגי הנובי ניק סיפקו אחיזה מפתיעה גם בעליות המדורדרות של אוגוסט. האופניים הקלו עלינו מאוד את הרכיבה בעלייה ומצאנו עצמנו בראש ההר מהר יותר וטריים יותר מאשר על אופני ה150 מ"מ הפרטיים שלנו (גם הם מקרבון(
מבחינת היכולות הטכניות של האופניים, כאן יצאנו בתחושה מעורבת, כל עוד השביל לא טכני מדי, הטראנס הן מהמכונות המהירות שרכבנו עליהן, היכולת להאיץ החוצה מסיבובים (תודות גם לגלגלי הקרבון הקלילים) היא יוצאת דופן, גם אם פישלנו בכניסה לסיבוב והאטנו יתר על המידה, שני פידולים חזקים ואנחנו שוב במהירות שיוט גבוהה. יכולת התמרון של האופניים היא גבוהה מאוד והם הרגישו מהירים מאוד גם בקטעים צפופים למדי. לעומת זאת, כאשר השבילים הופכים אגרסיביים ותלולים יותר, התחלנו להרגיש בחסרונות מסויימים, הבולמים של פוקס שהגיעו על האופניים אינם מהווים את מיטב התוצרת הקיימת בשוק, ובמיוחד הבולם הקידמי התקשה לעמוד בעומס שהפעלנו עליו, הן מבחינת קשיחות צידית והן מבחינת חוסר תפקוד באמצע המהלך. מהלך ומיקום מוט האוכף הגבילו את היכולת שלנו לנוע קדימה ואחורה וגרמו לרגע או שניים של לחץ מיותר (אם כי לא נרשמו נפגעים בכוחותינו), וגם צמיג השוולבה הקידמי לא הניח את דעתנו לחלוטין בשל הקוביות הצידיות הרכות.

 סיכום
ה-Trance Advanced 0 27.5  הם מכונה מדהימה שמדגימה היטב את יתרונות הטכנולוגיות המודרניות באופני הרים ובפרט שימוש נרחב בסיבי קרבון קלים וקשיחים. אלו אופניים אדירים למי שידו משגת, במיוחד לרוכבים שיוכלו להרוויח רבות מהקלות שבה הטראנס מטפסים ולחיות עם המגבלות המינוריות בקטעים הטכניים האגרסיביים יותר, זכרו את ידידנו לוי הפינקבייקאי - אופניים קונים לעזור לחולשות שלנו כרוכבים, לא לחוזקות!
בגזרת התמורה לכסף, נרשמה אכזבה מסויימת מכמות רכיבי ה-OEM שהורכבו, במחיר המסחרר הזה, היינו מצפים לרכיבי קצה בכל רמ"ח אברי הטראנס.


 

גלריה

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם