Pivot Mach 4 – מכונת סינגלים

Pivot Mach 4 – מכונת סינגלים

יבואן: ציר מרכזי www.tzirmercazi.co.il
מחיר האופניים במבחן: 28,000 ₪
מחיר שלדה: 14,000 ₪



 
 
לא אלאה אתכם בסיפורים על קריס קוקליס, שעזב את Titus והקים את Pivot בשנת 2007. גם לא אלאה אתכם בפרטים על שיתוף הפעולה שלו עם דייב וויגל ממציא מתלה הDW-Link המפורסם. קוקליס חרט על דיגלו לבנות אופניים איכותיים ומובילים בכל קטגוריה בה יפעל ואכן במבט ראשון,  ה Pivot Mach 4 Carbon המחודשים נראים מעולה. הגרסה הקודמת של דגם זה עם גלגלי 26 הוגדרה כ- XC/Marathon, זה הנוכחי זכה לגלגלי 27.5 מעודכנים ולהגדרה חדשה מ Pivot, ועתה מוצגים הMach 4 - החדשים כאופני XC /Trail. פרנסי/ פרסומאי Pivot אף הגדילו בתיאורם ולטענתם האובייקטיבית "ממסלול המרוצים ועד הסינגל/ שביל  מעולם לא היו אופניים שהציגו כאילו ביצועים"...
 יצאנו לבדוק, הישארו עימנו.



 
Highlights
  • שלדת קרבון מלאה
  • גלגלי 27.5 עם מתלה DW-Link המייצר מהלך של 115 מ"מ
  • מזלג קדמי 100 או 120 מ"מ (120מ"מ באופני המבחן)
  • חיווט פנימי מלא כולל הכנה למערכת DI2 אלקטרונית
  • אורך תומכת שרשרת 428 מ"מ
  • זווית ראש 68.2 מעלות עם מזלג 120 מ"מ
  • זווית צינור כסא 72 מעלות.
    משקל רטוב 12.2 קילוגרם
הנתונים הם למידה M





 
Pivot היא חברה עם נוכחות ויזואלית מאוד ייחודית, שלדת ה- Mach 4 היא אוסף מרשים של צינורות קרבון מתעקלים בשלל עוביים וחתכים, הכבלים עוברים כולם בתוך השלדה אשר כוללת גם הכנה למערכת DI2 האלקטרונית, עם מקום יעודי לסוללה והכנה למוט כיסא מתכוונן. המראה הכללי המתקבל נקי, ייחודי ויפה וכולל גם מגני שלדה אינטגראליים ומקום לשני מתקני בקבוק (אחד בתחתית הצינור התחתון), כפי שמחייב הז'אנר בכל זאת XC...




 
 
 
חלקים בולטים
 
ה- Mach 4 נמכרים ברשת מצמן כשילדה עם אפשריות אבזור שונות על בסיס תפירה מול המשווק, דגם המבחן התבסס על קיט XO1 של היצרן. הקיט כולל בולמים מבית Fox, מזלג Float 120 ובולם אחורי Float CTD שניהם ברמת ה Factory הגבוהה של היצרן האמריקאי. מערכת ההינע מבוססת  על מערכת XO1  של סראם עם קראנק סינגל 30 שיניים של רייס פייס. מעצורי XT של שימנו וגלגלי
DT Swiss Spline X1700 עם צמיגי מקסיס ארדנט 2.2, סוגרים חבילה נאה המביאה את האופניים למשקל קליל של 12.2 ק"ג.
מפרט מלא באתר היצרן












על השביל
 
במבט ראשוני האופניים נראים מעט קטנים, אך אנו מודדים את צינור הכסא ומוודאים כי זהו אכן דגם המדיום. Pivot בנו שילדה קומפקטית שמשאירה לרוכב מרווח עמידה גדול מעל צינור העליון. זווית הראש במידה מדיום עם מזלג 120מ"מ היא 68.2 מעלות וזווית צינור הכיסא 72 מעלות, קרוס קאנטרי קלאסי, זה לא. בשילוב עם תומכות שרשרת קצרות יחסית ובסיס גלגלים של 111.25ס"מ, האופניים נראים ומרגישים יותר כאופני שבילים מאשר כאופני קרוס קאנטרי. אני לא בטוח על איזה מסלול מרוצים מדברים שם, אני בתמימותי, בכל אופן, קיבלתי את התחושה שמדובר במרוצי XC. לפיכך, לרכיבה הראשונה על אופני המבחן בחרתי להצטרף לחבריי רוכבי הקרוס קאנטרי לסיבוב סינגלים של שעתיים בקצב גבוהה בבן שמן. חצי שעה לתוך הרכיבה, בסינגל חדיד החדש המתהווה, אני מתחיל להבין שאולי טעיתי. קרוס-קאנטרי שבילים אינו בדיוק קרוס-קאנטרי, וייתכן שהקופירייטר מאריזונה התכוון לסוג אחר של תחרות? אני רודף אחרי החברים המהירים, הדופק בשמיים, אני עדיין לא לגמרי מחובר לאופניים ואין מספיק חמצן במוח על מנת להתרכז ולהבין מה אני מרגיש לגבי המוכנה החדשה של יצרן העילית האמריקאי.






אחרי כחצי שעה נוספת של רכיבה ועצירה קלה לכיוון גובה הכסא, ההגדרות של קוקליס מתחילות להדהד בראשי ואני מתחיל ולהרגיש את האופניים. הם מאיצים מצוין, מתמרנים טוב בפניות ובעיקר מגהצים סלעים כאילו כתוב על הצינור העליון 5.7 במקום 4. למרות יעילות גבוהה יחסית של המתלה, אני מתקבע על מצב Climb בבולם האחורי (שעושה את העבודה גם בירידות) ומצב- Trail במזלג ליעילות מקסימאלית מול עכברי ה XC. למרות מחאות מצד שותפי, האופניים דורשים ואני מפנה את אותם לקטעים טכניים יותר, גם שם האופניים מגהצים את מדרגות הסלע ומראים זריזות היגוי בפניות חדות תוך שמירת כיוון מצוינת (המקצוענים מכנים זאת קשיחות...). בטיפוסים טכניים רצופים בסלעים ומדרגות אבן חלקות, מתלה ה-DW מצמיד את הגלגל האחורי בדבקות לקרקע ומספק אחיזה מצוינת בזמן דיווש. בדיקה בסטראבה בסוף הרכיבה מאשרת את התחושה שהייתה לי לגבי קצב הרכיבה הגבוה, XC טהור או לא, יש לנו כאן טיל!





ברכיבות ארוכות ואינטנסיביות יותר כמו עדולם\ קנים האופניים דיוושו ביעילות רבה, כמעט ללא בובינג גם במצב ה- Trail. צמיגי הארדנט מתגלגלים טוב יחסית אולם לתחושתי צמיגים קלים ומעט צרים יותר כדוגמת האייקון היו מספקים גלגול זריז יותר ועדיין היו משמרים את האחיזה הנדרשת. פידול בעמידה יוצר שקיעה רכה בבולם האחורי ובובינג קל, אולם האופניים עדיין מאיצים קדימה ביעילות מרשימה. בקטעי דיווש ארוכים, אני אמנם מתקשה להחזיק את הקצב של חבריי על אופני הXC- 29, בסינגלים לעומת זאת, האופניים מרגישים זריזים ויעילים מאוד ומעניקים לי יתרון מובהק על שותפי, בטח בתחום הפאן. הצמיגים והכידון הרחב נוסכים ביטחון במעבר קטעים טכניים וה-DW הגאוני של מר וויגל דואג להצמיד את הגלגל האחורי לקרקע בכל מצב. מערכת ההילוכים של סראם עובדת מצוין כמובן, אם כי בקטעים מסוימים הייתי מעדיף מרווחים קטנים יותר בין ההילוכים.







 
סיכום
ה- Mach 4 הם אופניים מודרניים באיכות מעולה. כמי שמקובע בשנים האחרונות בעיקר על רכיבות מרתון על אופני 29, ה- Pivot החדשים פותחים עבורי אופקים חדשים (או אולי זורקים אותי מעט חזרה לעבר של רכיבת שבילים על אופני 26). האופניים משלבים באופן מובהק את יכולת הגלגול והגיהוץ של אופני 29, עם זריזות ויכולת תמרון של אופני 26. הקלישאה אומרת שזהו סוד הקסם של אופני "27.5, אז אולי כדאי להפוך את זה לאופנה?? אבל בחזרה לקופירייטר מאריזונה, אז לטעמנו ה-Mach 4  הם זן חדש של אופנים קצרי מהלך, כאלה המתאימים יותר לרוכבי שבילים עם נטייה לאול-מאונטיין\ אנדורו שחושבים מחוץ לקופסא, מאשר לרוכבי xc המחפשים יעילות דיווש פנומנאלית. ייתכן שבתצורה של בולם קדמי עם 100 מ"מ מהלך ושילוב של גלגלים וצמיגים קלים יותר הם יתאימו גם ל-XC התחרותי/טהור. בכל אופן, אם אתם מכוונים לרכיבת שבילים יעילה מחד ועתירת פאן מאידך ויש לכם את האומץ להשתחרר מתכתיבים של מהלך מתלה, אלו הם בפרוש האופניים בשבילכם.





 

 

Pivot Mach 4    Pivot   

רוכבים שקראו כתבה זו קראו גם